آموزش وردپرس آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML - وب آکا

یکی از امکاناتی که وردپرس کار ما را راحت‌تر کرده قابلیت درون ریزی قالب وردپرس هست که با استفاده از این قابلیت میتونیم به راحتی تنظیمات قالب را درون ریزی کرده و عینا قالب را مشابه با دمو در سایت تنظیم کنیم بدون اینکه نیاز به انجام تنظیمات قالب از ابتدا باشد. معمولا قالب‌هایی که به صورت رایگان در سایت‌ها منتشر می‌شوند دارای فایل درون ریز هستند که بتونید با درون ریزی کردن فایل XML قالب سایت را عینا مشابه دمو به کتاربران نمایش دهید.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML بپردازم که از طریق بخش ابزارها وردپرس در اختیار بوده و میتونید تنظیمات قالب را با استفاده از درون ریزی وردپرس در سایت خودتون اعمال کنید.

چرا باید از درون ریزی وردپرس استفاده کنیم؟

یکی از اصلی‌ترین دلایل برای استفاده از درون ریزی وردپرس پیچیده بودن مراحل تنظیمات یک قالب هست که بیشتر کاربران علاقه‌ای به انجام این کار ندارند. بنابراین میتونن با درون ریزی محتوا به راحتی در کوتاه‌ترین زمان ممکن کلیه تنظیمات را بر اساس فایل XML روی سایت اعمال کنند. یا در برخی موارد که قصد تغییرات عمده در قالب سایت دارید میتونید عینا قالب فعلی سایت را در لوکال هاست وردپرس نصب کنید و سپس بعد از اینکه تنظیمات را روی قالب اعمال کردید در نهایت با درون ریزی در سایت تنظیمات قالب را در زمان کوتاهی انجام بدین که در حین انجام تغییرات در سایت دیگه کاربران متوجه بی نظمی در سایت نخواهند شد.

درون ریزی قالب وردپرس با فایل xml صرفا محدود به تنظیمات نیست و با استفاده از این قابلیت میتونید محتوای نوشته‌ها، برگه‌ها، تصاویر و فایل‌های رسانه وردپرس، محصولات ووکامرس و… را هم درون ریزی کنید.

آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML

پیش از این در مقاله آموزش درون ریزی و برون ریزی در وردپرس با نحوه کار قابلیت خروجی گرفتن از داده‌ها در وردپرس آشنا شدیم و دیدیم که با چه روش‌هایی میشه از بخش‌های مختلف وردپرس خروجی تهیه کرده و با وارد کردن در هر جا که لازم داریم بدون طی کردن مراحل زیاد و انجام تنظیمات عینا همان محتوا را منتقل کنیم. درون ریزی برای قالب وردپرس هم دقیقا به همین شکل انجام میگیره که باید به بخش ابزارها مراجعه کرده و بعد افزونه مربوط به درون ریزی برای بخش قالب وردپرس را نصب کنید. در نهایت فایل خروجی گرفته شده را که با فرمت XML هست در سایت درون ریزی کنید. در این آموزش فرض بر این گرفته شده که شما فایل درون ریز را در اختیار دارید، در صورتی که خودتون قصد دارید از یک سایت به سایت دیگه انتقالی انجام بدین باید طبق آموزش درون ریزی و برون ریزی در وردپرس ابتدا از سایت مبدا خروجی تهیه کنید و سپس در سایت مقصد فایل خروجی گرفته شده را درون ریزی کنید. پس از مرحله گرفتن خروجی از سایت مبدا در این آموزش چشم پوشی می‌کنم.

برای شروع کار ابتدا مشابه تصویر زیر به مسیر ابزارها> درون ریزی مراجعه کرده و سپس گزینه هم اکنون نصب کن را که در زیر wordpress قرار داره را انتخاب کرده و منتظر بمانید تا افزونه درون ریزی و برون ریزی در وردپرس نصب شود.

آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML

حالا باید قالب مد نظر خودتون را نصب کرده و فعال کنید تا در مرحله بعدی فایل درون ریز برای قالب را در وردپرس آپلود کنید. بنابراین با استفاده از آموزش نحوه نصب قالب در وردپرس قالب خود را نصب کرده و فعال کنید. بعد از اینکه قالب را فعال کردید به منوی ابزارها> درون ریزی مراجعه کنید تا با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر مواجه شوید.

آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML

همونطور که در تصویر میبینید در اینجا باید فایل XML مربوط به قالب خودتون را انتخاب کرده و در سایت آپلود کنید. روی Choose File کلیک کرده و بعد از انتخاب فایل xml قالب روی دکمه بارگذاری پرونده و درون ریزی آن کلیک کرده و منتظر بمونید تا صفحه زیر به شما نمایش داده شود.

آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML

در این مرحله میتونید مشخص کنید که اطلاعاتی که درون ریزی میشه به کدوم کاربر در سایت اختصاص داده بشه، اگر هیچ کاربری را انتخاب نکنید کاربری که در فایل درون ریز وجود داره اطلاعات برای همون کاربر ثبت خواهد شد، اما اگر قصد دارید محتوای درون ریزی شده به نام شما در سایت درون ریزی بشه از قسمت یا نوشته‌ها را به کاربر فعلی اختصاص بده نام کاربری خود را از بین لیست کاربران انتخاب کنید. اگر هم قصد دارید یک کاربر جدید ایجاد کنید کافیه یک نام کاربری برای وی انتخاب کنید.

اگر قصد دارید تصاویر و فایل‌های آپلود شده هم در سایت بارگیری شده و درون ریزی شوند تیک گزینه دانلود و درون ریزی فایل‌های پیوست را فعال کرده و در نهایت روی دکمه تایید کلیک کنید.

بسته به حجم فایل‌ها و مشخصات هاست شما این کار مدتی طول خواهد کشید، بنابراین تا انتهای تکمیل شدن مرحله درون ریزی تنظیمات قالب در وردپرس منتظر بمونید تا کلیه داده‌ها از طریق فایل XML درون ریزی شوند و در نهایت به صفحه‌ای مشابه تصویر زیر هدایت شوید.

آموزش درون ریزی قالب وردپرس با فایل XML

در این مرحله نتیجه درون ریزی تنظیمات قالب در وردپرس به شما نمایش داده خواهد شد. در اینجا من عمدا افزونه فرم تماس ۷ را حذف کردم که ببینید اطلاعاتی که درون ریزی نمی‌شوند به چه شکل در صفحه نتیجه درون ریزی تنظیمات قالب در وردپرس نمایش داده خواهند شد. بعد از درون ریزی کامل داده‌ها کافیه سایت خودتون را باز کنید و ببینید که دقیقا قالبی که نصب کردید مثل دمو نمایش داده خواهد شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید نحوه درون ریزی تنظیمات قالب در وردپرس با استفاده از فایل XML را یاد بگیرید. در صورتی که هنگام درون ریزی قالب در وردپرس با مشکلی مواجه شدید یا سوالی براتون پیش اومده در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۷
/
۵
(
۳

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 600 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها