آموزش وردپرس آموزش تغییر آواتار پیشفرض در وردپرس - وب آکا

یکی از مشکلاتی که ممکنه تو سایت وردپرسی خودتون باهاش مواجه بشید کند شدن سایت در صفحاتی هست که بیشترین دیدگاه رو دارند. دیدگاه‌های زیاد در صفحه باعث میشن که وقتی کاربر داخل صفحه شما میاد همینطور مدتی منتظر بمونه که تصاویر پروفایل از گراواتار دانلود بشه و نمایش داده بشه. و از طرفی چون در کشور عزیزمون گاها دسترسی به سایت گراواتار با مشکل مواجه میشه همین مسئله باعث میشه همچنان مرورگر در حالت لودینگ صفحه برای مدت طولانی باقی بمونه و سرعت سایت رو هم کاهش بده. یک مسئله دیگه که وجود داره این هست که تعداد درخواست‌های HTTP هم برای لود تصاویر از منابع خارجی بالا میره که توی مقاله آموزش افزایش سرعت سایت وردپرس در gtmetrix به توضیح این مورد پرداختم. پس به نظر شما چه راهکاری وجود داره که بتونیم از این کار جلوگیری کنیم؟

سرفصل‌های آموزش

معمولا بیشتر کامنت‌هایی که در این مدت چند ساله داخل پایگاه دانش میزبان‌فا دریافت کردیم به نسبت تقریبا برابری از گراواتار استفاده کرده بودند. با معرفی سایت گراواتار تو سایت‌های دیگه هم کاربران دنبال این قضیه بودند که برای خودشون عکس اواتاری مشخص کنند. پس این افزایش باعث میشه به فکر چاره‌ای برای این کار بیفتید. یکی از این راه‌ها تغییر آواتار پیشفرض وردپرس هست که میتونید یک عکسی رو انتخاب کنید که به صورت پیشفرض در آواتار کاربران نمایش داده بشه و یا اینکه حالتی رو انتخاب کنید که هر کاربری که عکس آواتار نداره از یک عکس پیشفرض براش استفاده کنید. توی این آموزش قصد دارم به معرفی افزونه تغییر آواتار در وردپرس بپردازم که با استفاده از این افزونه میتونید تا حد مطلوبی سرعت لود سایت رو بالا ببرید.

آموزش تغییر آواتار پیشفرض وردپرس

افزونه‌ای که برای تغییر آواتار در وردپرس قصد دارم معرفی کنم با عنوان WP User Avatar در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از ۳۰۰٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۵ رو ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید از امکانات زیر برخوردار بشید.

  • تغییر آواتار پیشفرض وردپرس
  • استفاده از آواتار دلخواه در هاست سایت به جای نمایش از سایت گراواتار
  • امکان اجازه به کاربران برای انتخاب آواتار
  • غیرفعال کردن استفاده از گراواتار در وردپرس
  • امکان انتخاب نوع آواتار

برای استفاده از این افزونه میتونید روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه WP User Avatar در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال کردن افزونه WP User Avatar بکنید. در ادامه به آموزش افزونه WP User Avatar می‌پردازم.

دانلود افزونه WP User Avatar

بعد از نصب و فعال سازی افزونه WP User Avatar مشابه تصویر زیر منویی با نام Avatars در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با رفتن به این منو میتونید تنظیمات افزونه WP User Avatar رو برای نمایش عکس پروفایل در وردپرس شخصی سازی کنید.

تغییر آواتار پیشفرض وردپرس و افزایش سرعت با تغییر آواتار وردپرس

تنظیمات افزونه افزونه WP User Avatar

Add avatar button to Visual Editor: با فعال کردن این گزینه دکمه‌ای به ویرایشگر وردپرس سایت شما اضافه میشه که از طریق اون میتونید تصویر دلخواه برای پروفایل رو انتخاب کنید.

Disable Gravatar and use only local avatars: با فعال کردن این گزینه به صورت کلی استفاده از تصاویر گراواتار در بخش دیدگاه‌های وردپرس و سایت شما غیرفعال شده و از تصویری که به صورت پیشفرض در ادامه آموزش توسط این آموزش انتخاب می‌کنید در سایت استفاده خواهد شد.

Avatar Display: با انتخاب این گزینه میتونید مشخص کنید که اصلا قصد استفاده از آواتار در وردپرس رو دارید یا خیر. اگر این گزینه رو غیرفعال کنید آواتار در وردپرس نمایش داده نخواهد شد.

Maximum Rating: در صورتی که همچنان امکان استفاده از گراواتار در وردپرس وجود داشته باشه، با استفاده از این بخش میتونید نوع آواتار قابل نمایش در وردپرس رو که بر اساس رده سنی هست و از تنظیمات اکانت گراواتار خونده میشه انتخاب کنید.

Allow Contributors & Subscribers to upload avatars: با فعال کردن این گزینه امکانی به کاربران داده میشه که قادر باشند موقع ارسال دیدگاه در وردپرس تصویر دلخواه خودشون رو هم برای آواتار انتخاب کنند. بعد از فعال کردن این گزینه تنظیمات زیر نمایش داده خواهند شد.

تغییر آواتار پیشفرض وردپرس و افزایش سرعت با تغییر آواتار وردپرس

Upload Size Limit: با استفاده از این گزینه که یک نوار کشیدنی هم داره میتونید حداکثر حجم تصویر برای آپلود شدن در هاست رو انتخاب کنید. این حجم بر اساس بایت هست که باید اونو بر اساس KB محاسبه کنید و یک حجم معقول براش در نظر بگیرید که حجم زیادی از هاست و صفحه شما برای انتخاب عکس پروفایل اشغال نشه.

Allow users to edit avatars: با فعال کردن این گزینه امکانی برای کاربران فراهم میشه که قادر باشند تصویر خودشون رو ویرایش کرده و بعد از مدتی تغییرش بدن.

Resize avatars on upload: با فعال کردن این گزینه برش تصاویر پروفایل انجام میگیره که این کار باعث میشه اگه تصویری مستطیلی هست با این برش خوردن به صورت مربعی و درست نمایش داده بشه که امکان انتخاب اندازه هم براش تعریف شده و میتونید اندازه برش تصویر رو هم مشخص کنید. در قالب جنه این اندازه روی ۱۰۰ پیکسل هست که ما هم برای این قالب از این گزینه استفاده کردیم.

تغییر آواتار پیشفرض وردپرس

در حالت عادی با رفتن به منوی تنظیمات> گفت و گوها در پیشخوان وردپرس میتونید تنظیمات دلخواه برای نمایش آواتار رو مشخص کنید که از تصاویر تصادفی، گراواتار یا تصویر ثابت استفاده کنید. اما شاید دوست داشته باشید که تصویر دلخواه خودتون رو به عنوان تصویر پیشفرض در نظر بگیرید، به طوری که اگر کاربری که نظری در سایت ارسال میکنه یا عضو سایت هست، دارای تصویر گراواتار بود بر اساس تنظیماتی که در بالا انجام دادید تصویر گراواتار نمایش داده بشه و اگر کاربری فاقد تصویر گراواتار بود یک تصویر دلخواه براش استفاده بشه که با رفتن به بخش Default Avatar میتونید این حالت رو انتخاب کنید.

برای این کار ابتدا روی دکمه Choose Image کلیک کنید. سپس یک تصویر دلخواه رو از طریق رسانه وردپرس آپلود کنید یا اینکه اگه از قبل تصویر یا لوگو سایت که شاید دوست داشته باشید نشونش بدین رو انتخاب کنید. سپس تنظیمات این گزینه رو روی حالت WP User Avatar انتخاب کنید که از تصویری که آپلود کردید به عنوان تصویر آواتار کاربران استفاده بشه.

تغییر آواتار پیشفرض وردپرس و افزایش سرعت با تغییر آواتار وردپرس

با انتخاب گزینه WP User Avatar حالا تو بخش نظرات وردپرس هر کاربری که فاقد گراواتار باشه و اگه استفاده از گراواتار رو از بخش Disable Gravatar and use only local avatars غیرفعال نکرده باشید این تصویر به عنوان تصویر آواتار انتخاب خواهد شد.

آپلود تصویر پروفایل در وردپرس

یه امکان دیگه که این افزونه در اختیارتون قرار میده این هست که امکان انتخاب تصویر پروفایل برای کاربران از بخش تنظیمات شناسنامه وردپرس فراهم خواهد بود. با رفتن به منوی ویرایش شناسنامه من که در بالا صفحه پیشخوان در سمت چپ قرار داره میتونید به صفحه ویرایش پروفایل در وردپرس هدایت بشید. حالا همینطور که در تصویر زیر میبینید گزینه‌ای با عنوان Avatar در انتهای صفحه اضافه شده که امکان تصویر دلخواه برای وردپرس فراهم خواهد بود.

تغییر آواتار پیشفرض وردپرس و افزایش سرعت با تغییر آواتار وردپرس

البته تصویری که در اینجا میبینید از گراواتار خونده میشه که میشه با کلیک روی دکمه Choose Image تصویر دلخواهی رو انتخاب و در هاست آپلود کرد که از این پس تصویر پروفایل به جای نمایش از گراواتار از خود هاست لود بشه.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به تغییر پروفایل پیشفرض وردپرس کرده و سرعت لود سایت خودتون رو هم افزایش بدین. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه انتخاب تصویر دلخواه در وردپرس، غیرفعال کردن گراواتار در وردپرس و آپلود تصویر کاربران در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۴٫۶
/
۵
(
۱۰

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 424 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها