آموزش وردپرس آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request - وب آکا

خطای ۴۰۰ Bad Request یکی از خطاهای رایجی هست که هنگام مشاهده صفحات وب یا برنامه‌های تلفن‌های هوشمند ممکنه باهاش مواجه بشید. این خطا مربوط به وضعیت HTTP Status هست که به اختصار اونو با نام خطای ۴۰۰ می‌شناسیم. وقتی این خطا به وجود بیاد به این معنی هست که درخواست ارسالی شما که به سرور ارسال شده نادرست هست یا به هر دلیلی این درخواست موقع ارسال به سرور خراب شده که طبعا پاسخی هم براش دریافت نمیکنید. بنابراین سرور پاسخ مناسبی برای این نوع درخواست ارسالی که غالبا نادرست هست یا خراب شده پاسخی دریافت نکرده و خطای ۴۰۰ رخ خواهد داد. که باید با راهکارهایی که وجود داره اقدام به رفع خطای ۴۰۰ بکنیم.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی راه‌هایی برای رفع خطای ۴۰۰ Bad Request بپردازم که با استفاده از این راهکارها میتونید زمانی که قصد ورود به سایتی رو دارید و با این خطا مواجه شدید یا هنگامی که نیاز به حل مشکل ارور ۴۰۰ در تلگرام و حل مشکل ارور ۴۰۰ در اینستاگرام دارید مشکل خودتون رو با کد خطای ۴۰۰ برطرف کنید.

آموزش رفع خطای ۴۰۰ Bad Request

این خطا هم مشابه خطای ۵۰۴ میتونه خروجی و پیغام مختلفی موقع به وجود اومدن نشون بده که نمونه‌های زیر برخی از این نوع خطاها هستند. وقتی با هر کدوم از این خطاها که هنگام ارور ۴۰۰ مواجه میشید میتونید با استفاده از راهکارهایی که در ادامه توضیح میدم مشکل خودتون رو برطرف کنید.

۴۰۰ Bad Request
Bad Request. Your browser sent a request that this server could not understand.
Bad Request - Invalid URL
Bad Request: Error 400
HTTP Error 400 - Bad Request
۴۰۰ - Bad request. The request could not be understood by the server due to malformed syntax. The client should not repeat the request without modifications.

دلیل نشون دادن پیغام‌های مختلف موقع به وجود اومدن خطای ۴۰۰ به تنظیمات سرور و شخصی سازی که توی نمایش ارور ۴۰۰ وجود داره برمیگرده و در هر زمان که با پیغام‌های بالا مواجه شدید باید بدونید که مربوط به خطای ۴۰۰ هست. پیغام‌هایی که در بالا ذکر شده به ترتیب این معنی و مفهوم رو دارند.

  • درخواست نامناسب ۴۰۰
  • مرورگر شما درخواستی ارسال می‌کند که از سوی سرویس‌دهنده قابل درک نیست
  • نشانی اینترنتی نامعتبر است
  • ارور ۴۰۰
  • خطای HTTP درخواست نام میزبان، نامعتبر است.
  • درخواست به دلیل ترکیب شدن یا دستور نامناسب، توسط سرور قابل درک نیست. کاربر یا سرویس‌گیرنده نباید این درخواست را بدون اعمال تغییرات، تکرار کرده و دوباره ارسال کند.

آموزش رفع خطای 400 Bad Request و حل مشکل ارور 400 در تلگرام

دلیل بروز خطای ۴۰۰ چیست ؟

در بیشتر موارد خطای ۴۰۰ بخاطر URL اشتباه در مرورگر به وجود میاد. البته در صورتی که سایت فاقد صفحه ۴۰۴ باشه و تنظیماتی که برای صفحه ۴۰۴ از سمت سرور هم مشخص نشده باشه با این خطا مواجه میشید که بیشتر بخاطر وجود کاراکترهایی مثل !#@* و… خواهد بود. پس در اولین قدم باید آدرس اینترنتی خودتون رو چک کنید و مطمئن بشید که به درستی وارد شده.

گاهی اوقات هم این خطا موقع آپلود یک فایل در سایتی به وجود میاد که ممکنه به خاطر حجم بالا یا تغییرات روی سرور موقع آپلود این خطا به وجود بیاد که در این صورت بعد از رد شدن درخواست از سوی سرور یا به وجود اومدن خطا موقع رد و بدل کردن درخواست با این خطا مواجه بشید که در این حالت باید لحظاتی بعد مجددا درخواست خودتون رو ارسال کنید.

گاها این خطا در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌ها هم مشاهده میشن و بیشتر کاربران با این خطا هم مواجه میشن که همین موضوع باعث شده دو کلمه حل مشکل ارور ۴۰۰ در تلگرام و حل مشکل ارور ۴۰۰ در اینستاگرام از پر سرچ‌ترین کلمات برای خطای ۴۰۰ در سایت باشند. حالا که با دلایل مختلف به وجود اومدن خطای ۴۰۰ در اینترنت آشنا شدید در ادامه به معرفی راهکارهایی برای رفع خطای ۴۰۰ می‌پردازم.

۱٫ بررسی آدرس

همونطور که در بالا اشاره کردم بیشترین دلیل بروز خطای ۴۰۰ وجود کاراکترهای نامفهوم در URL میتونه باشه که با بررسی آدرس میتونید از این موضوع مطمئن بشید. اگر آدرس اشتباه وارد شده باشه با وارد کردن آدرس درست این خطا برطرف شده و به صفحه وب مورد نظرتون دسترسی خواهید داشت.

۲٫ حذف کوکی مرورگر

در بیشتر موارد چون کوکی‌ها قدیمی هستند و آپدیت نشدن ممکنه با این خطا مواجه بشید که در سرویس‌های گوگل بیشتر این مورد پیش میاد. برای این کار کافیه کوکی و کش مرورگر خودتون رو پاک کرده و مجددا به صفحه وب درخواستی مراجعه کنید. در صورتی که با نحوه انجام این کار آشنایی ندارید میتونید با استفاده از راهنمای آموزش نحوه خالی کردن کش تمامی مرورگرها هم استفاده کنید.

۳٫ تغییرات در DNS

گاهی اوقات پیش میاد که به دلیل تغییر سرور و پاک نشدن کوکی DNS از سیستم شما این خطا به وجود میاد. اگر پیش از این مقاله آموزش نحوه ست کردن ویرچوال هاست روی ویندوز رو مطالعه کرده باشید به معرفی راهکاری پرداختیم که با استفاده از فایل‌های سیستم میتونستید با وارد کردن آپی دیگه یک سایت داده‌های سایت رو به جای خوندن از طریق DNS سایت مستقیما از طریق سرور دیگه دریافت کنید. بنابراین یکی از راه‌هایی که میتونید با استفاده از اقدام به رفع خطای ۴۰۰ بکنید حذف کش DNS هست. در سیستم عامل ویندوز کافیه بعد از اجرای برنامه CMD دستور زیر را وارد کرده و یک بار Enter را بزنید.

ipconfig/flushdns

هنگام اجرای کد باید تغییرات را به صورت تصویر زیر ببینید و پیغام موفقیت آمیز بودن حذف کش DNS رو مشاهده کنید.

آموزش رفع خطای 400 Bad Request و حل مشکل ارور 400 در تلگرام

۴٫ عیب یابی به روش خطای ۵۰۴

یکی دیگه از راه‌هایی که وجود داره این هست که با استفاده از مقاله آموزش رفع خطای ۵۰۴ در وردپرس اقدام به عیب یابی این خطا بکنید. سپس با استفاده از روش‌هایی که در رفع خطای ۵۰۴ ارائه شده اقدام به رفع خطای ۴۰۰ بکنید. در بیشتر موارد این راهکارها برای خطای ۴۰۰ هم جوابگو هستند و عینا به صورت خطای ۴۰۰ گزاش شده‌اند.

۵٫ مشکلات اینترنتی یا سرور

در برخی موارد که بیشتر سایت‌ها با خطای ۴۰۰ مواجه بشن این مشکل به اتصال اینترنتی یا سیستم کامپیوتری شما برمیگرده که باید این مورد رو با شرکت ارائه دهنده اینترنت خودتون در میون بگذارید تا راهنماییتون کنند. یا اینکه گاهی اوقات هم خطا از سمت سرویس دهنده سرور هست که برای این مورد باید از مدیریت سرور بخواین که بررسی کاملی رو سرور انجام بده و اگر خطا از سمت سرور بود مشکل رو براتون برطرف بکنه.

اگر با هر کدوم از روش‌هایی که در بالا بهش اشاره شد موفق به رفع خطای ۴۰۰ نشدید مدتی صبر کنید و بعدا سعی کنید به صفحه وب مورد نظر دسترسی پیدا کنید. گاهی اوقات این مشکلات موقتی هستند که میتونه از سمت سرور یا مشکلاتی که در رایانه شخصی و اتصال اینترنتی شما وجود داره به وجود بیاد که با گذشت مدت زمانی کوتاه و درخواست مجدد برطرف خواهد شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون موفق به برطرف کردن ارور ۴۰۰ شده باشید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه رفع خطای ۴۰۰ Bad Request و حل مشکل ارور ۴۰۰ در تلگرام و اینستاگرام سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۷
/
۵
(
۱۲

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 198 views بار دسته بندی : سایر تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها