آموزش وردپرس آموزش رفع خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس - وب آکا

خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس گاهی برای کاربران پیش میاد که دلیل این موضوع بر میگرده به فایل htaccess. که بر اساس کانفیگ سرور و هاست باعث بروز این خطا در سایت خواهید شد. همونطور که در مقاله آموزش نصب وردپرس روی ساب دامین توضیح دادم و کارهای نصب وردپرس را در فولدر جدا یا ساب دامنه انجام دادیم، سایت ما جدا از دامنه اصلی از طریق پوشه یا ساب دامنه در دسترس خواهد بود. به عنوان مثال اگر داخل هاستتون یک پوشه با نام mizbanfa ایجاد کنید و طبق آموزش وردپرس را در این پوشه نصب کنید وردپرس شما با مراجعه به آدرس site.com/mizbanfa در دسترس خواهد بود. اما گاهی پیش میاد که به دلیل تغییراتی در فایل پیشفرض htaccess. با خطای ۴۰۴ مواجه خواهید شد.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه رفع خطای ۴۰۴ بعد از نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دامنه بپردازم که با استفاده از این آموزش اگر هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر با خطای ۴۰۴ مواجه شدید بتونید به راحتی اونو برطرف کنید.

آموزش رفع خطای ۴۰۴ ساب فولدر وردپرس

مشکل صفحه ۴۰۴ در ساب فولدر وردپرس معمولا بعد از تغییر پیوند یکتا در وردپرس پیش میاد. دلیل اون هم به این بر میگرده که ممکنه به دلیل ساختار فایل htaccess. که در روت هاست قرار داره یک درگیری با تابع permalink پیش بیاد و منجر به این مسئله بشه که قاعدتا برای رفع این مشکل باید از طریق فایل htaccess. اقدام کنید. در حالت پیشفرض فایل htaccess. وردپرس به صورت زیر هست.

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /index.php [L]

# END WordPress

حالا وقتی این اختلال بین دو فایل htaccess. که در روت هاست و پوشه ساب فولدر قرار داره ایجاد میشه باعث میشه که دامنه اصلی بالا بیاد و چون پیوند یکتا مطالب وردپرس به صورت سفارشی هستند با خطای ۴۰۴ در دامنه اصلی مواجه شوید. برای رفع این مشکل باید فایل htaccess. موجود در پوشه را به ساختار جدید تغییر دهید.

برای این منظور وارد هاست خود شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل در هاست هدایت شوید. سپس وارد پوشه‌ای که وردپرس را در آن نصب کرده‌اید شده و به دنبال فایل htaccess. بگردید. همونطور که از نقطه اول نام این فایل مشخص هست جزو فایل‌های مخفی هاست خواهد بود. بنابراین اگر فایل را پیدا نکردید روی دکمه Settings که در بالای صفحه قرار داره کلیک کرده و سپس مشابه تصویر زیر تیک گزینه Show Hidden Files را فعال کرده و روی دکمه save کلیک کنید.

نحوه رفع خطای 404 هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر یا ساب دایرکتوری

حالا روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit را انتخاب کنید تا به صفحه ویرایش فایل htaccess. هدایت شده و کدهای زیر را با محتوای کدهای فعلی جایگزین کنید.

در صورتی که در هاست خودتون فایل htaccess. را پیدا نکردید و وجود نداشت کافیه با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل notepad یک فایل با نام htaccess. بسازید. یا اینکه در همین مسیر پوشه روی گزینه New File کلیک کرده و یک فایل با همین نام ایجاد کنید.

# BEGIN WordPress

RewriteEngine On
RewriteBase /subdirectory/
RewriteRule ^index.php$ – [L]
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f
RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d
RewriteRule . /mizbanfa/index.php [L]

# END WordPress

حالا کافیه به جای عبارت mizbanfa که در خط هشتم این کد قرار داره نام پوشه خودتون را وارد کرده و فایل را ذخیره کنید تا خطای ۴۰۴ در وردپرس برای ساب فولدر رفع شود.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به رفع خطای ۴۰۴ در هنگام نصب وردپرس در ساب فولدر بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه رفع مشکل ۴۰۴ در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۴٫۹
/
۵
(
۳۴

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 233 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها