آموزش وردپرس آموزش رفع خطای ۴۰۸ Request Timeout - وب آکا

خطای ۴۰۸ Request Timeout یکی دیگه از خطاهایی هست که در هنگام فعالیت روزانه‌ای که در اینترنت داریم ممکنه هنگام پر کردن و ارسال یک فرم، هنگام آپلود یک فایل و یا در صفحه درگاه پرداخت اینترنتی بانک‌ها با این خطا مواجه بشیم. کد خطا ۴۰۸ که به صورت ۴۰۸ Request Timeout نشون داده میشه، پایان حداکثر زمان درخواست(Request Timeout) رو به ما نشون میده که حالا این درخواست میتونه به هر دلیلی به پایان رسیده و منجر به بوجود اومدن خطای ۴۰۸ بشه. اگر بخوام که دلیل خطای ۴۰۸ رو شرح بدم این هست که وقتی درخواستی از کامپیوتر به سرور وب ارسال می‌کنید، به صورت پیش فرض زمانی برای حداکثر مهلت ارسال درخواست در نظر گرفته شده. حالا اگر این مدت زمان از حد تعیین شده تجاوز بکنه و در ارسال درخواست دیرکردی صورت بگیره، سرور کد ۴۰۸ را ارسال می‌کنه که در این حالت ارتباط کامپیوتر شما با سرور وب Time Out خواهد شد. برای همین هم هست که در صفحه درگاه‌های پرداخت اینترنتی وقتی در حال وارد کردن اطلاعات کارت بانکی خودتون هستید، بالای صفحه مدت زمان خرید رو مینویسه تا خریدار از این موضوع مطلع شده و هر چه سریع‌تر کار خودش رو انجام بده.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا به رفع خطای ۴۰۸ Request Timeout در هنگامی که در صفحاتی با این خطا مواجه شدید می‌پردازم و به معرفی راهکارهایی که برای حل مشکل request timed out قابل استفاده هستند میپردازم. پس اگر شما هم با خطای ۴۰۸ در سایتی مواجه شدید تا انتهای این آموزش همراه ما باشید.

آموزش رفع خطای ۴۰۸ Request Timeout

همونطور که در بالا توضیح دادم خطای ۴۰۸ Request Timeout میتونه به خاطر پایان یافتن مهلت زمانی برای ارسال درخواست به وقوع بپیونده. پس با این حساب میشه نتیجه گرفت که در بیشتر مواقع نداشتن سرعت عمل کافی در تکمیل کردن درخواست یا داشتن سرعت اتصال اینترنتی پایین باعث بوجود اومدن این خطا خواهد شد. زمانی که با این خطا مواجه میشید معمولا با تصویری مشابه زیر مواجه خواهید شد.

رفع خطای 408 Request Timeout و حل مشکل request timed out

این خطا با پیغام‌های زیر نمایش داده میشه که حالت‌های عمومی و پیشفرضش هستند و ممکنه در برخی سایت‌ها پیغام خطای time out اینترنت شخصی سازی شده باشه.

۴۰۸: Request Timeout
HTTP Error 408 - Request Timeout

با توضیحاتی که در بالا داده شد فهمیدیم که خطای ۴۰۸ مربوط به پایان یافتن محدوده زمانی برای ارسال درخواست هست که باید به روش‌های مختلفی باید سعی کنیم زودتر درخواست رو ارسال کنیم.

حل مشکل request timed out

راهکار اول: با مواجه شدن با این خطا اولین کاری که باید انجام بدین این هست که با فشردن دکمه‌های CTRL + F5 صفحه وب درخواستی رو رفرش کنید تا از صفحه پیغام خطای ۴۰۸ خارج شده و صفحه وب براتون در دسترس قرار بگیره و مجددا درخواست خودتون رو به سرور ارسال کنید. چون در بیشتر مواقع ممکنه سرعت پایین اینترنت یا قطعی موقت در اتصال اینترنت باعث ناقص شدن درخواست بشه با این کار میتونید مجددا این بار درخواست خودتون رو بدون مشکل به سرور ارسال کنید.

راهکار دوم: گاهی اوقات این خطا از سمت سرویس دهنده اینترنت به وجود میاد که میتونید در حالتی که درخواست شما خیلی مهم، امنیتی و حیاتی نیست با استفاده از ابزار تغییر IP درخواست خودتون رو با آی‌پی کشور دیگه به سرور ارسال کنید. در انتخاب این حالت دقت کافی رو داشته باشید که استفاده از این ابزار در حالتی که قصد استفاده از پرداخت اینترنتی دارید یا اطلاعات مهم و امنیتی میخواین ارسال کنید درست نیست. چرا که در برخی موارد باعث لو رفتن اطلاعات شما خواهد شد.

راهکار سوم: گاهی اوقات این خطا به خاطر تغییراتی که روی سرور و هاست در حال ایجاد شدن هستند به وجود میاد که در این حالت کافیه ابتدا سرعت اینترنت و اتصال اینترنتی خودتون رو بررسی کنید و مطمئن بشید مشکل از سمت شما نیست. سپس مدت زمانی بعد مجددا درخواست خودتون رو ارسال کنید. در صورتی که علت خطا از سمت سرور باشه معمولا سایت مورد نظر با کندی و دیر لود شدن همراه خواهد بود.

راهکار چهارم: در صورتی که با استفاده از راهکارهای بالا موفق به رفع خطای ۴۰۸ در اینترنت و رفع مشکل time out اینترنت نشدید بهتره از یک ارائه دهنده اینترنت دیگه استفاده کنید. در این حالت اگر از اینترنت خانگی استفاده میکنید میتونید از اینترنت همراه استفاده کنید. یا اینکه حالت عکس این کار رو انجام بدین که بتونید نیاز خودتون رو برطرف کنید.

راهکار پنجم: در صورتی که با استفاده از روش‌های فوق موفق به برطرف کردن موضوع نشدید و همچنان اگر با این فرض که مشکل از سمت سرور هست خطای time out سایت وجود داشت، با مدیر سایت ارتباط برقرار کرده و در جریان مشکل قرار بدین.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به رفع خطای ۴۰۸ Request Timeout و حل مشکل request timed out بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و رفع مشکل time out اینترنت سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۴
/
۵
(
۱۲

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : سایر تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها