آموزش وردپرس آموزش رفع خطای optimize the order of styles and scripts در GTmetrix - وب آکا

در این سری از آموزش‌های GTmetrix قصد دارم به نحوه برطرف کردن خطای optimize the order of styles and scripts بپردازم. همونطور که از معنی لغوی این خطا که متشکل از کلمات optimize و order هست میشه فهمید که منظور این خطا قرار گیری درست و بهسنه سازی در لود دو فایل css و js هست. یعنی وقتی در بخش head صفحات شما فایل‌های استایل و جاوا اسکریپت لود میشن، طوری باشن که هر دو این فایل‌ها به ترتیب در هر خط لود بشن و طوری نباشه که در خط اول فایل css، در خط بعدی js و در خط بعدی باز هم css قرار داشته باشه. بلکه باید کاری کنیم که کلیه فایل‌های css به ترتیب در چند خط و فایل‌های js هم در چند خط دیگه و به صورت جدا قرار داشته باشند که با ارور order of styles and scripts در جی تی متریکس مواجه نشیم.

رفع خطای optimize the order of styles and scripts

وقتی سورس صفحات رو چک کنید میبینید که در هر صفحه از سایت یک سری لینک برای فایل‌های css و js قرار داره که با لود این فایل‌ها سایت شما شکل ظاهری به خودش میگیره. در این بین ممکنه حالتی پیش بیاد که شما با استفاده از JS تغییراتی رو در فایل استایل داده باشید، در این صورت وقتی لود این فایل‌ها به ترتیب نباشه و قبل از اینکه فایل css لود بشه، فایل جاوا اسکریپتی که توسط اون تغییرات رو در css اعمال کردید لود بشه، در این صورت ظاهر سایت با خطا مواجه میشه.

پس باید کاری کنیم که کدهای قرار داده شده در سورس صفحات به یک ترتیب باشه و این دو فرمت فایل به صورت نامرتب لود نشوند. برای این کار شما باید فایل header سایت خودتون رو بررسی کنید و لینک‌هایی که برای لود این دو فرمت فایل قرار داره رو جابجا کرده و به شکل مرتب و پشت سر هم قرار بدین. ارور optimize the order of styles and scripts رو میشه بهینه سازی چیدمان فایل‌های css و js ترجمه کرد.

حتی اگه دلیل این تغییر وابستگی بین دو فایل نباشه، بهتره که فایل css رو به خاطر سبک‌تر بودن در اولویت قرار بدیم و کاری کنیم که اول این فرمت فایلی شروع به لود شدن بکنه و ساختمان کاملی از سایت ما در عرض چند ثانیه شکل بگیره. این کار باعث میشه تا بخاطر لود شدن سریع‌تر سایت میزان نرخ پرش رو کاهش بده و صدمه‌ای هم از این بابت به سایت شما وارد نمیشه. چرا که بازدیدکنندگان حوصله اینو ندارن که منتظر بمونن بعد از چند ثانیه یهو محتوای کامل سایت نشون داده بشه.

  Title 

 
 
 

همونطور که در نمونه کدهای بالا میبینید باید بهینه سازی سایت شما از نظر چیدمان css و js در سایت به این شکل باشه و اول فایل‌های استایل و بعدش هم جاوا اسکریپت رو برای مرورگر کاربران ارسال کنید. اگر از وردپرس استفاده می‌کنید، برای این کار باید فایل header.php رو بررسی کرده و چیدمانی که برای لود این دو فرمت فایل هست رو ویرایش کرده و به صورت مرتب شده قرار بدین.

افزونه Optimize the order of styles and scripts

اما بخاطر اینکه در وردپرس افزونه‌ها هم دارای فایل‌های CSS و JS گوناگون هستند ممکنه نتونید این کار رو به درستی انجام بدین، برای همین یک راهکار ساده که وجود داره اینه که میتونید توسط افزونه کلیه فایل‌هایی که در صفحات سایت لود میشن رو شناسایی کرده و چیدمان دلخواه برای لودشون رو انتخاب کنید. افزونه WP Scripts & Styles Optimizer یکی از این افزونه‌های خوب هستش که تا به امروز موفق شده بیش از ۸۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۷ رو ازآن خودش بکنه که با این افزونه میتونید اقدام به مرتب کردن فایل‌ها در وردپرس بکنید. برای استفاده از این افزونه روی دکمه زیر کلیک کنید و سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه WP Scripts & Styles Optimizer

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان WP Scripts & Styles Optimizer اضافه میشه که با رفتن به این صفحه میتونید این فایل‌ها رو شناسایی کرده و ترتیب بندی دلخواه برای هر کدوم رو انتخاب کنید.

رفع خطای Optimize the order of styles and scripts در GTmetrix

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید اقدام به رفع خطای Optimize the order of styles and scripts در GTmetrix بکنید. در صورتی که برای مرتب کردن فایل‌های استایل و جاوا اسکریپت در این زمینه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 144 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها