آموزش وردپرس آموزش قرار دادن لوگو اینماد و ساماندهی در سایت به صورت بهینه شده - وب آکا

یکی از پر استفاده‌ترین کدها و لوگوهایی که در وب فارسی وجود داره مربوط به کد نماد و لوگو ساماندهی هست که ازش برای نمایش نماد اعتماد در سایت و نمایش لوگو ساماندهی در سایت استفاده می‌کنیم. قرار دادن این دو نماد برای برخی سایت‌ها که در حال مبادله پول هستند لازم است. اما مشکلی که در این بین وجود داره اینه که معمولا بخاطر اینکه سایت‌های دولتی به صورت بهینه شده کدنویسی نشدند و کدهایی که برای قرار دادن در سایت در اختیار ما قرار میدن مناسب نیست، همین که سایت ما شروع به لود شدن میکنه، وقتی به بخش‌هایی که مربوط به نمایش لوگو نماد اعتماد یا نمایش لوگو ساماندهی در سایت هست میرسیم با تاخیر و کندی در سایت مواجه میشیم. بنابراین بهتره از یک روش درست‌تر و اصولی‌تر برای قرار دادن اینماد در سایت استفاده کنیم.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی روشی بپردازم که با استفاده از این روش میتونید کد نماد اعتماد و کد ساماندهی که برای قرار دادن در سایت دریافت کردید رو طوری داخل سایتتون نمایش بدین که روی لود صفحات شما تاثیر بدی نزاره و به مشکل نخورید. پس اگر شما هم به دنبال قرار دادن کد نماد اعتماد در وردپرس و قرار دادن لوگو ساماندهی در وردپرس تا انتهای این مقاله رو مطالعه کنید.

نحوه افزودن کد نماد اعتماد و لوگو ساماندهی در سایت

معمولا در همه سایت‌ها کد نماد اعتماد به شکلی در سایت قرار میگیره که یا به صورت گوشه‌ای هست و یا اینکه در قالب یک ابزارک در ستون کناری سایت یا فوتر سایت نمایش داده میشه و اگه به الزامات گرفتن نماد اعتماد الکترونیکی هم دقت کرده باشید، یکی از کارهای ضروری برای محل قرار دادن و نمایش نماد اعتماد در سایت اینه که به محض ورود به سایت و بدون اسکرول کردن به پایین صفحه قابل مشاهده باشه. از طرفی دیگه چون کدها بهینه نیستند و بخاطر ترافیک بالایی هم که برای لود کردن کلی کد نمایش نماد در سایت‌های مختلف وجود داره، هنگام لود صفحات با مشکل مواجه میشید و صفحات سایت با کندی لود خواهند شد.

بنابراین بهترین راهکار برای رفع این مشکل این هست که کد نماد اعتماد و لوگو ساماندهی رو در یک صفحه خاصی قرار بدیم و در تمامی صفحات صرفا از یک تصویر لینک شده به اون صفحه استفاده کنیم. یعنی میتونیم یک برگه با آدرس site.com/enamad ایجاد کنیم و کد دریافتی از سایت نماد اعتماد رو در این برگه قرار بدیم. حالا برای اینکه الزام نمایش نماد رو هم رعایت کرده باشیم، میتونیم یک تصویر در کل صفحات سایت(مکان دلخواه برای نمایش نماد اعتماد الکترونیکی) قرار بدیم و به جای اینکه کاربر با کلیک کردن روی این تصویر نماد اعتماد رو ببینه، یک بار به صفحه site.com/enamad بره و از اونجا کد نماد رو که از سایت اینماد لود میشه ببینه. در این صورت تنها درخواست HTTP که از سایت ای نماد دریافت میشه در همون آدرس site.com/enamad قرار داره و دیگه باعث کندی سرعت سایت شما نمیشه.

قرار دادن کد نماد اعتماد در وردپرس

روش‌های مختلفی میتونه برای قرار دادن نماد اعتماد در سایت وجود داشته باشه که در ادامه به سه روش مختلف که با استفاده ازش میتونید اقدام به قرار دادن نماد اعتماد الکترونیکی در سایتتون بکنید می‌پردازم.

روش اول: قرار دادن در برگه وردپرس

برای این کار ابتدا به سایت اینماد رفته و کد دریافتی برای نمایش نماد اعتماد داخل سایت خودتون رو دریافت کنید. حالا با استفاده از راهنمای افزودن برگه در وردپرس یک برگه با عنوان نماد اعتماد بسازید و کد دریافتی از نماد اعتماد را با استفاده از ویرایشگر که در حالت متنی قرار داره، به این برگه اضافه کنید.

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرسحالا اگه به صفحه مشاهده برگه مورد نظر برید خواهید دید که کد نماد اعتماد فقط در این صفحه به شما نمایش داده میشه و برای اینکه بتونید در همه صفحات نماد اعتماد رو نشون بدین، کافیه ابتدا تصویر نماد اعتماد که در مقابل قرار داره رو دانلود کرده و در سایتتون آپلود کنید. سپس با قرار دادن تصویر در مکان دلخواه و لینک کردن به صفحه برگه، میتونید کاربران رو برای مشاهده نماد اعتماد به صفحه مدنظر هدایت کنید. برای این کار هم میتونید از نمونه کد زیر استفاده کرده و در مکان دلخواه از سایت خودتون قرار بدین. همونطور که در قطعه کد زیر میبینید به جای آدرس صفحه نماد اعتماد لینک برگه‌ای که کد نماد رو در اون قرار دادین و به جای آدرس تصویر لوگو اینماد هم آدرس لوگو اینماد که در سایتتون آپلود کردید رو قرار بدین.

از اونجایی که سایت‌های اینماد و ساماندهی بخاطر درخواست بسیار زیادی که برای نمایش لوگو در سایت‌ها دارند، گاها با مشکل لود مواجه میشن، روی سایت ما هم تاثیر بدی میزاره و با کاهش سرعت مواجه میشیم. بنابراین بهترین روش برای قرار دادن لوگو اینماد و ساماندهی به صورت غیرمستقیم هست که پیشنهاد می‌کنم از روش دوم برای این کار استفاده کنید.

روش دوم: قرار دادن در صفحه HTML(روش بهینه و غیرمستقیم)

در این روش میتونید با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل Notepad یک سند بسازید و کد دریافتی از سایت اینماد رو داخل این فایل بزارید. سپس موقع ذخیره کردن فایل رو با فرمت html. ذخیره کنید.

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

حالا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت بشید و در نهایت فایل HTML که حاوی کد اینماد هست رو با استفاده از راهنمای آپلود فایل در هاست سی پنل یا آپلود فایل در هاست دایرکت ادمین توی روت هاست آپلود کنید. بعد از آپلود فایل در سایت باید زمانی که نام و فرمت فایل رو مشابه نمونه زیر در سایت وارد می‌کنید صفحه‌ای ساده که حاوی لوگو اینماد هست رو ببینید.

http://site.com/enamad.html

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

حالا برای اینکه بتونید در همه صفحات نماد اعتماد رو نشون بدین، کافیه ابتدا تصویر نماد اعتماد که در مقابل قرار داره رو دانلود کرده و در سایتتون آپلود کنید. سپس با قرار دادن تصویر در مکان دلخواه و لینک کردن به صفحه برگه، میتونید کاربران رو برای مشاهده نماد اعتماد به صفحه مدنظر هدایت کنید. برای این کار هم میتونید از نمونه کد زیر استفاده کرده و در مکان دلخواه از سایت خودتون قرار بدین. همونطور که در قطعه کد زیر میبینید به جای آدرس صفحه نماد اعتماد لینک برگه‌ای که کد نماد رو در اون قرار دادین و به جای آدرس تصویر لوگو اینماد هم آدرس لوگو اینماد که در سایتتون آپلود کردید رو قرار بدین.

روش سوم: استفاده از افزونه

افزونه نماد اعتماد الکترونیکی که قصد دارم معرفی کنم با عنوان Logo Manager For Enamad در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از ۱٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۵ رو ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه هم میتونید نماد اعتماد رو در یک صفحه خاص و یا کلیه صفحات وردپرس نمایش بدین. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت بشید و سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه Logo Manager For Enamad

بعد از نصب و فعال سازی افزونه مشابه تصویر زیر منویی با عنوان نماد الکترونیکی در بخش تنطیمات وردپرس اضافه میشه که با رفتن به این منو میتونید اقدام به نمایش نماد اعتماد در سایت خودتون بکنید.

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

فعال سازی نمایش خودکار: با فعال کردن این گزینه قابلیت نمایش نماد اعتماد در وردپرس به صورت خودکار فعال میشه و نیازی به استفاده از کد در صفحات سایت از طریق ابزارها یا قرار دادن داخل فایل‌های قالب ندارید.

از اونجایی که هدف از این مقاله استفاده از روشی هست که روی سرعت سایت تاثیر بدی نزاره، پیشنهاد می‌کنم تیک این گزینه رو غیرفعال کنید و از طریق شورت کد افزونه نماد اعتماد رو در یک برگه دلخواه نمایش بدین. سپس مشابه دو روش قبلی با استفاده از کدی که برای قرار دادن از طریق تصویر و لینک دادن به برگه توضیح دادم نماد اعتماد رو در سایتتون نشون بدین.

عرض: با استفاده از این گزینه میتونید حداکثر عرض برای لوگو اینماد رو بر حسب پیکسل تعیین کنید.

موقعیت قرارگیری: با استفاده از این گزینه میتونید نماد اعتماد رو به صورت گوشه‌ای در چهار جهت سایت که شامل بالا راست، بالا چپ، پایین راست و پایین چپ میشه نمایش بدین.

نحوه نمایش: از این بخش میتونید قابلیت نمایش نماد اعتماد رو صرفا برای صفحه اصلی و یا کلیه صفحات تعیین کنید.

کد نماد الکترونیکی: تو این فیلد هم باید کد دریافتی از سایت اینماد رو قرار داده و در نهایت تنظیمات رو ذخیره کنید.

حالا اگر مایل به نمایش نماد اعتماد با استفاده از شورت کد هستید و میخواین که نماد اعتماد نمایش داده شده به صورت بهینه باشه شورت کد زیر رو داخل برگه‌ای که قصد دارید نماد اعتماد نشون داده بشه، قرار بدین.

[enamadlogo_shortcode]

در این حالت نماد اعتماد فقط داخل برگه‌ای که مشخص کردید نمایش داده میشه و تو سایر صفحات اثری ازش دیده نمیشه(البته به شرطی که تیک گزینه فعال سازی نمایش خودکار را غیرفعال کرده باشید). برای اینکه بتونید در همه صفحات نماد اعتماد رو نشون بدین، کافیه ابتدا تصویر نماد اعتماد رو در سایتتون آپلود کنید. سپس با قرار دادن تصویر در مکان دلخواه و لینک کردن به صفحه برگه، میتونید کاربران رو برای مشاهده نماد اعتماد به صفحه مدنظر هدایت کنید. برای این کار هم میتونید از نمونه کد زیر استفاده کرده و در مکان دلخواه از سایت خودتون قرار بدین. همونطور که در قطعه کد زیر میبینید به جای آدرس صفحه نماد اعتماد لینک برگه‌ای که کد نماد رو در اون قرار دادین و به جای آدرس تصویر لوگو اینماد هم آدرس لوگو اینماد که در سایتتون آپلود کردید رو قرار بدین.


قرار دادن لوگو ساماندهی در وردپرس

روش‌های مختلفی میتونه برای قرار دادن لوگو ساماندهی در سایت وجود داشته باشه که در ادامه به سه روش مختلف که با استفاده ازش میتونید اقدام به قرار دادن لوگو ساماندهی در سایتتون بکنید می‌پردازم.

روش اول: قرار دادن در برگه وردپرس

برای این کار ابتدا به سایت ساماندهی رفته و کد دریافتی برای نمایش لوگو داخل سایت خودتون رو دریافت کنید. حالا با استفاده از راهنمای افزودن برگه در وردپرس یک برگه با عنوان لوگو ساماندهی بسازید و کد دریافتی را با استفاده از ویرایشگر که در حالت متنی قرار داره، به این برگه اضافه کنید.

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرسحالا اگه به صفحه مشاهده برگه مورد نظر برید خواهید دید که لوگو ساماندهی در این صفحه به شما نمایش داده میشه و برای اینکه بتونید در همه صفحات نشونش بدین، کافیه ابتدا لوگو ساماندهی که در مقابل قرار داره رو دانلود کرده و در سایتتون آپلود کنید. سپس با قرار دادن تصویر در مکان دلخواه و لینک کردن به صفحه برگه، میتونید کاربران رو برای مشاهده لوگو ساماندهی به صفحه مدنظر هدایت کنید. برای این کار هم میتونید از نمونه کد زیر استفاده کرده و در مکان دلخواه از سایت خودتون قرار بدین. همونطور که در قطعه کد زیر میبینید به جای آدرس صفحه ساماندهی لینک برگه‌ای که کد ساماندهی رو در اون قرار دادین و به جای آدرس تصویر لوگو ساماندهی هم آدرس لوگو سایت ساماندهی که در سایتتون آپلود کردید رو قرار بدین.

روش دوم: قرار دادن در صفحه HTML

در این روش میتونید با استفاده از برنامه‌های ویرایشگر متن مثل Notepad یک سند بسازید و کد دریافتی از سایت ساماندهی رو داخل این فایل بزارید. سپس موقع ذخیره کردن فایل رو با فرمت html. ذخیره کنید.

قرار دادن لوگو اینماد | قرار دادن کد نماد و لوگو ساماندهی در وردپرس

حالا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا به صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست هدایت بشید و در نهایت فایل HTML که حاوی کد ساماندهی هست رو توی روت هاست آپلود کنید. بعد از آپلود فایل در سایت باید زمانی که نام و فرمت فایل رو مشابه نمونه زیر در سایت وارد می‌کنید صفحه‌ای ساده که حاوی لوگو ساماندهی هست رو ببینید.

http://site.com/samandehi.html

حالا اگه به صفحه مشاهده برگه مورد نظر برید خواهید دید که لوگو ساماندهی در این صفحه به شما نمایش داده میشه و برای اینکه بتونید در همه صفحات نشونش بدین، کافیه ابتدا لوگو ساماندهی رو در سایتتون آپلود کنید. سپس با قرار دادن تصویر در مکان دلخواه و لینک کردن به صفحه برگه، میتونید کاربران رو برای مشاهده لوگو ساماندهی به صفحه مدنظر هدایت کنید. برای این کار هم میتونید از نمونه کد زیر استفاده کرده و در مکان دلخواه از سایت خودتون قرار بدین. همونطور که در قطعه کد زیر میبینید به جای آدرس صفحه ساماندهی لینک برگه‌ای که کد ساماندهی رو در اون قرار دادین و به جای آدرس تصویر لوگو ساماندهی هم آدرس لوگو سایت ساماندهی که در سایتتون آپلود کردید رو قرار بدین.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده ازش تونسته باشید اقدام به نمایش بهینه کد اینماد و لوگو ساماندهی در سایت خودتون بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه نمایش کد نماد اعتماد الکترونیکی و نمایش لوگو ساماندهی در سایت سوال یا مشکلی داشتید از بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

۴٫۱
/
۵
(
۱۷

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 665 views بار دسته بندی : آموزش‌های وبمستری تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها