آموزش وردپرس آموزش لایک و دیس لایک مطالب و نظرات وردپرس - وب آکا

لایک و دیس لایک مطالب و نظرات وردپرس یکی از نیازهایی هست که برای دریافت بازخورد از مطالب سایتمون به چنین قابلیتی نیاز داریم. در بیشتر مواقع کاربران سایت بخاطر اینکه فرم نظرات وردپرس را پر کنند کلا میونه خوبی با دادن نظر در سایت ندارند بنابراین میتونیم درست مثل شبکه‌های اجتماعی از قابلیت لایک و دیس لایک مطالب و حتی نظرات در وردپرس برای به دست آوردن بازخورد سایت استفاده کنیم. واژه لایک کلمه‌ای هست که این روزها به لطف شبکه‌های اجتماعی حسابی باهاش عجین شدیم و در هر شبکه اجتماعی از این قابلیت استفاده می‌کنیم که دلیل به وجود اومدن لایک و پسندیدن مطالب شبکه‌های اجتماعی هم درست به همین شکل بوده است.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد معرفی افزونه لایک و دیس لایک مطالب و نظرات وردپرس را دارم که از هر افزونه این چنینی کاملا متفاوت بوده و بهترین گزینه انتخابی برای سایت شما خواهد بود. با استفاده از این افزونه میتونید امکان لایک و دیس لایک مطالب و نظرات را در وردپرس به صورت همزمان فراهم کنید.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

افزونه‌ای که برای لایک و دیس لایک مطالب و نظرات وردپرس قصد دارم معرفی کنم با نام wp ulike در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از ۱۰٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۴٫۸ را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید امکان پسندیدن و نپسندیدن مطالب و نظرات را در وردپرس فراهم کنید. نکته جالب دیگه اینه که این افزونه ایرانی هست و به همین دلیل کاملا با سایت شما سازگار خواهد بود. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه بکنید.

دانلود افزونه WP ULike

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام وردپرس یولایک در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با استفاده از اون میتونید هم تنظیمات افزونه را سفارشی سازی کنید و هم اینکه آخرین آمار لایک کاربران در وردپرس را ببینید.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

حالت دکمه: با استفاده از این گزینه میتونید حالت دکمه را روی دو حالت آیکون یا نوشته قرار بدین که با کلیک روی اون کاربران قادر به لایک مطالب و نظرات در وردپرس باشند. در صورتی که حالا آیکون را انتخاب کرده باشید خود افزونه از دو آیکون قلب برای پسندیدن و لغو پسندیدن مطالب و نظرات استفاده می‌کنه که از بخش‌های آیکن دکمه (لایک) و آیکن دکمه ( لغو پسندیدن) میتونید آیکون تصویر دلخواه خودتون را در اندازه ۱۶*۱۶ پیکسل آپلود کنید.

اما اگر حالت دکمه روی متنی قرار داشته باشه فیلدهای متن دکمه (لایک) و متن دکمه ( لغو پسندیدن) نمایش داده میشه که باید نام دلخواه خودتون را برای دکمه پسندیدن و لغو پسندیدن مطالب و نظرات وردپرس وارد کنید.

متن تولتیپ دسترسی: در این فیلد میتونید متن دلخواه برای نمایش در حالتی که کاربر وارد نشده باشد را وارد کنید. این افزونه امکان لایک مطالب و نظرات را در حالتی که لازمه کاربران عضو شده باشند هم فراهم کرده که در صورت فعال بودن این گزینه اگر کاربر وارد نشده باشه این پیغام خطا به وی نمایش داده خواهد شد.

متن ورود کاربران: با استفاده از این گزینه میتونید متن نمایش ورود کاربران را در دو حالت جعبه‌ای یا نمیش روی دکمه لایک انتخاب کنید. سپس از قسمت متن ورود کاربران پیغام دلخواه را وارد کنید.

Disable Plugin Files: این گزینه امکانی فراهم میکنه که در صفحاتی خاص کاری کنید که فایل‌های افزونه برای پسندیدن اون محتوا بارگیری نشوند. بنابراین دکمه لایک و دیس لایک مطالب یا نظرات وردپرس در این صفحات نمایش داده نخواهند شد. این صفحات میتونه مثل صفحه اصلی، ووکامرس، آرشیو مطالب، برگه و… باشه که در تصویر میبینید.

فرمت اعداد: با فعال کردن این گزینه فرمت نمایش تعداد لایک به صورت رشته‌ای نمایش داده خواهد شد. یعنی مثلا اگر نوشته‌ای بالای ۱٫۰۰۰ بار لایک خورده باشه به جای نمایش ۱٫۰۰۰ به صورت ۱۰۰۰+ نمایش داده خواهد شد.

اطلاعیه ها: این گزینه هم باکس رنگی را با یک طراحی زیبا هنگام لایک یا دیس لایک کردن نظرات و مطالب وردپرس در گوشه سایت نشون میده که با استفاده از دو فیلد پیغام اطلاعیه پسندیدن و پیغام اطلاعیه لغو پسندیدن میتونید متن دلخواه خودتون را نمایش دهید.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

قالب‌ها: با استفاده از این گزینه میتونید دکمه لایک را در سه حالت مختلف برای مطالب نمایش دهید.

نمایش خودکار: با غیر فعال کردن این گزینه میتونید دکمه لایک را از نوشته‌ها مخفی کنید.

محل قرار گیری در نمایش خودکار: با استفاده از این گزینه میتونید دکمه لایک را در سه حالت مختلف نمایش دهید.

فیلتر گذاری در نمایش خودکار: با انتخاب گزینه‌های موجود در این بخش دکمه لایک از این صفحات مخفی خواهد شد.

how to get google rich snippets: حتما سعی کنید از این گزینه استفاده کنید. با استفاده از این گزینه متاداده‌های مربوط به امتیاز دهی در نتایج جستجو در نوشته‌ها اعمال شده و امتیاز ستاره‌ای برای مطالب در نتایج جستجو نمایش داده خواهد شد.

دقت کنید که، اگر از افزونه نمایش امتیاز ستاره‌ای برای مطالب وردپرس استفاده می‌کنید که مطالب شما در نتایج گوگل همراه با امتیاز ستاره‌ای نمایش داده شوند این گزینه را غیرفعال کنید. چون در این صورت اختلال ایجاد شده و امتیاز در دو حالت ثبت خواهد شد.

محدودسازی لایک کاربران: با فعال کردن این گزینه فقط کاربرانی که در سایت ثبت نام کرده و وارد شده باشند امکان پسندیدن یا لغو پسندیدن مطالب و نظرات را در وردپرس دارند.

روش وقایع نگاری: با استفاده از این گزینه میتونید ملاک ثبت امتیاز را بر اساس نام کاربری، آی‌پی کاربر یا کوکی کاربر انتخاب کنید.

نمایش باکس کاربران لایک کرده: با فعال کردن این گزینه آواتار وردپرس کاربرانی که نوشته را لایک کرده باشند نمایش داده خواهد شد. برای استفاده از این قابلیت ابتدا گزینه را فعال کنید. سپس از قسمت سایز آوتار اندازه دلخواه برای اواتار را بر حسب پیکسل انتخاب کنید. سپس از قسمت تعداد کاربران قابل نمایش تعداد دلخواه را وارد کنید. در مرحله بعد با استفاده از شورت کدهایی که در بخش قالب جعبه لایک کاربران قرار داره میتونید اطلاعات دلخواه اضافی را هم به همراه کد وارد کنید تا نمایش داده شود.

حذف تمام وقایع و حذف تمام داده ها: در صورت انتخاب این گزینه‌ها به ترتیب آمار تعداد لایک‌های ثبت شده و داده‌های کلی افزونه پاک خواهند شد.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

در بخش دیدگاه‌ها هم میتونید تنظیمات مربوط به لایک و دیس لایک نظرات را درست مثل نوشته‌ها مدیریت کنید با این تفاوت که گزینه نمایش در صفحه خاص و نمایش امتیاز ستاره‌ای در گوگل برای بخش نظرات وجود ندارد.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

با رفتن به تب سفارشی سازی هم میتونید تنظیمات مربوط به رنگبندی و استایل دلخواه را برای دکمه لایک در وردپرس مدیریت کنید. برای استفاده از استایل سفارشی ابتدا باید گزینه سفارشی سازی را فعال کنید تا تنظیمات مشابه تصویر بالا نمایش داده شوند. سپس رنگ بندی دلخواه یا کد CSS دلخواه را برای افزونه انتخاب کرده و ذخیره کنید.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

حالا اگر به صفحه یکی از نوشته‌ها مراجعه کنید می‌بینید که دکمه لایک مطالب و همچنین دکمه لایک نظرات در وردپرس اضافه شده که کاربران میتونند مطالب را لایک کنند. بعد از لایک مطالب هم امکان لغو پسندیدن فراهم هست. برای مشاهده آمار و تعداد لایک نوشته و دیدگاه در وردپرس هم کافیه مشابه تصویر زیر به منوی آماره وردپرس یولایک مراجعه کنید.

افزونه لایک و دیس لایک وردپرس برای مطالب و نظرات وردپرس

همانطور که در تصویر بالا می‌بینید گزارش کاملی بر اساس روز، هفته، ماه و… به همراه جزییات کامل کاربرانی که اقدام به لایک مطالب و لایک نظرات در وردپرس کرده‌اند نمایش داده خواهد شد.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به افزودن قابلیت لایک مطالب و نظرات در وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این افزونه سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۹
/
۵
(
۶۵

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 675 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها