آموزش وردپرس آموزش مهاجرت از فرم تماس ۷ به گرویتی فرم - وب آکا

انتقال از فرم تماس ۷ به گرویتی فرم یکی از قابلیت‌هایی است که برای شروع به استفاده از افزونه گرویتی فرم بهش نیاز خواهید داشت. معمولا همه ما برای ساخت فرم تماس به خاطر محبوبیتی که این فرم تماس داره، سریعا با یک جستجوی ساده در هر سایتی به این فرم ساز می‌رسیم. و از طرف دیگه چون سایت‌های فارسی زبان کمتر به فرم ساز گرویتی فرم پرداختند از این افزونه پیشرفته و با حال برای ساخت فرم بی اطلاع می‌مونیم. بعد از مدت‌ها همینطور اتفاقی که در حال مطالعه مقالات پایگاه دانش میزبان‌فا هستیم، با افزونه گرویتی فرم وردپرس آشنا میشیم و تصمیم می‌گیریم از این فرم ساز پیشرفته استفاده کنیم.

اما به نظر شما برای استفاده از فرم ساز گرویتی فرم قابلیتی وجود نداره که بشه باهاش فرم‌هایی که با افزونه فرم تماس ۷ ساختیم رو به گرویتی فرم منتقل کرد؟ اصلا قابلیتی برای انتقال فرم تماس ۷ به گرویتی فرم وجود داره که نیاز نباشه کارهای ساخت فرم را از ابتدا برای طراحی فرم خودمون در افزونه گرویتی فرم هم انجام بدیم؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که بله، همچین امکانی برای افزونه گرویتی فرم وجود داره که با استفاده از یک افزونه جانبی و کم حجم میتونید فرم‌هایی که با افزونه فرم تماس ۷ ساختید رو به افزونه Gravity Forms منتقل کنید. تا پایان این آموزش همراه باشید تا با نحوه انجام این کار آشنا بشید.

آموزش انتقال از فرم تماس ۷ به گراویتی فرم

برای انجام این کار ابتدا لازمه که افزونه گرویتی فرم را نصب و فعال کرده باشید. کافیه به مقاله دانلود رایگان افزونه گرویتی فرم مراجعه کرده و قبل از هر کاری افزونه گراویتی فرم را از گیت‌هاب دانلود کرده و نصب کنید. بعد از اینکه افزونه رو نصب کردید و تنظیمات افزونه گرویتی فرم را در وردپرس انجام دادید حالا باید افزونه جانبی که برای انتقال از فرم تماس ۷ به گراویتی فرم هست رو هم در وردپرس نصب کنید. حالا برای انتقال فرم از فرم تماس ۷ به گراویتی فرم باید افزونه جانبی که با نام Contact Form 7 Gravity Forms Importer در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون موفق شده بیش از ۷۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۲٫۸ را ازآن خودش بکنه در سایت وردپرسیتون نصب و فعال کنید. برای این منظور روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت شده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی افزونه بکنید.

دانلود افزونه انتقال از فرم تماس ۷ به گرویتی فرم

پس برای انتقال فرم در وردپرس به گراویتی فرم ما لازمه تا سه افزونه زیر را به صورت نصب شده و فعال در وردپرس داشته باشیم:

  • افزونه فرم تماس ۷
  • افزونه گرویتی فرم فارسی
  • افزونه Contact Form 7 Gravity Forms Importer

بعد از نصب و فعال سازی افزونه Contact Form 7 Gravity Forms Importer مشابه تصویر زیر منویی با نام CF7 Import در منوی فرم‌ها گرویتی فرم اضافه میشه که با رفتن به این منو میتونید اقدام به انتقال فرم تماس ۷ به گرویتی فرم بکنید.

انتقال از فرم تماس 7 به گراویتی فرم | مهاجرت از فرم تماس 7 به گرویتی فرم

همونطور که در تصویر میبینید ابتدا باید از بین لیس فرم تماس‌هایی که با افزونه فرم تماس ۷ وردپرس ساختید یکی از فرم‌هایی که قصد انتقال به گرویتی فرم دارید رو انتخاب کنید. سپس تیک گزینه Attempt to parse input labels from form HTML code را فعال کنید تا برچسب‌های ورودی فرم تجزیه و تحلیل شوند. با فعال کردن تیک گزینه Combine Name & Address fields هم امکان ترکیب کردن فیلدهای آدرس که شامل کد پستی، شهر، خیابان و… هستند فراهم خواهد شد. حالا روی دکمه Import from contact form 7 کلیک کرده و منتظر بمونید. بعد از انجام عمل انتقال در این مرحله پیغامی مشابه زیر بهتون نمایش داده میشه که نشون دهنده موفقیت آمیز بودن انجام عمل انتقال هست که باید روی بخش لینک شده کلیک کنید تا به صفحه ویرایش فرم هدایت بشید.

انتقال از فرم تماس 7 به گراویتی فرم | مهاجرت از فرم تماس 7 به گرویتی فرم

بعد از کلیک روی لینک به صفحه ویرایش فرم در گرویتی فرم هدایت میشید که میتونید فرم خودتون را ویرایش کرده و هر جزییاتی که برای هر کدوم از فیلدهای فرم قصد اضافه کردنشون رو دارید تا از امکاناتی که فرم تماس ۷ بهتون نمیداده با افزونه گرویتی فرم فارسی به فرم اضافه کنید.

انتقال از فرم تماس 7 به گراویتی فرم | مهاجرت از فرم تماس 7 به گرویتی فرم

در نهایت بعد از اینکه فرم را بروزرسانی کردید کافیه به صفحه ویرایش برگه‌ای که فرم تماس ۷ رو در اون قرار دادید مراجعه کنید. مشابه تصویر زیر میبینید که دکمه‌ای با نام افزودن فرم اضافه شده که باید برای اضافه کردن و نمایش فرم طراحی شده با گرویتی فرم روی این دکمه کلیک کنید تا پنجره زیر نمایش داده بشه.

انتقال از فرم تماس 7 به گراویتی فرم | مهاجرت از فرم تماس 7 به گرویتی فرم

با فعال کردن تی گزینه فعالسازی Ajax قابلیت لود آجاکس برای فرم فراهم میشه و برای اینکه عنوان و توضیحات داخل فرم نشون داده نشه تیک این دو گزینه را غیرفعال کنید. در نهایت روی دکمه فرم را قرار دهید کلیک کنید تا شورت کد به برگه اضافه بشه و برگه را منتشر کنید. بعد از انتشار برگه فرم انتقال داده شده از فرم تماس ۷ به گرویتی فرم مشابه تصویر زیر قابل مشاهده و استفاده است که میتونید هر نوع فیلد و اطلاعات دیگه که گرویتی فرم در اختیارتون قرار میده به فرم اضافه کنید.

انتقال از فرم تماس 7 به گراویتی فرم | مهاجرت از فرم تماس 7 به گرویتی فرم

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید اقدام به انتقال فرم تماس ۷ به گرویتی فرم در وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه مهاجرت از فرم تماس ۷ به گراویتی فرم سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۱٫۴
/
۵
(
۴۰

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 388 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها