آموزش وردپرس تاثیر آپتایم در سئو سایت - وب آکا

در بین فاکتورهای هاست باکیفیت و خوب مواردی نظیر سرعت ، پایداری ، امنیت ، سازگاری و پشتیبانی بسیار مهم است. در این مطلب قصد داریم تاثیر آپتایم در سئو سایت را مورد بررسی قرار دهیم. می خواهیم بدانیم ارتباط آپتایم سایت با سئو چیست؟

آپتایم چیست و چگونه محاسبه می شود؟

آپتایم به مقدار زمان در دسترس بودن سرویس گفته می شود. معمولا این مقدار بصورت درصد و ماهانه مشخص می شود.

با مطالعه مطلب فوق بدون مشکل خواهید توانست مقدار آپتایم هاست و سایت خود را تعیین کنید. پس از اینکار نوبت به این می رسد که بدانید تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است؟

با مطالعه مطلب فوق درک درستی از سئو خواهید داشت و ارتباط آپتایم سایت با سئو را بخوبی درک خواهید کرد.

تاثیر آپتایم در سئو سایت چقدر است؟

طبق اطلاعات بدست آمده از گوگل تعداد حدود ۲۰۰ فاکتور در رتبه بندی سایت ها مورد استفاده قرار می گیرد. برخی از فاکتورها تاثیر کاملا مستقیم و برخی از فاکتورها تاثیر غیر مستقیم در سئو دارند. آپتایم یکی از فاکتورهای غیر مستقیم در سئو است که اهمیت بسیار بالایی دارد. برای اینکه مفهوم مطلب به درستی منتقل شود این موضوع را در نظر بگیرید که آپتایم صد در صد هم تاثیر مستقیمی در سئو ندارد اما باید توجه داشت هر قدر آپتایم سایت کمتر از ۱۰۰ درصد باشد سایت به نسبت سایت های دیگر که آپتایم بالاتری داشته اند نفره منفی می گیرد. آپتایم را می توان به عنوان یکی از فاکتورهای زیرساختی در سئو سایت دانست. زیرا بدون آپتایم و در دسترس بودن سایت، هیچ چیز اگر ایده آل ترین هم باشند به چشم نخواهد آمد!

تفاوت آپتایم هاست با آپتایم سایت

برای سئو این موضوع اهمیت دارد که سایت شما چقدر آپتایم دارد و در دسترس است. ممکن است هاست بصورت کامل در دسترس باشد اما این سایت شما باشد که به هر دلیلی در دسترس نباشد. از دید گوگل در دسترس نبودن سایت نیز دقیقا مانند حالتی است که هاست در دسترس نیست. بنابراین باید خود شما نیز تمهیدات لازم را برای نگهداری و بالا بودن سایت خود بکار ببرید.

چگونه آپتایم بالایی داشته باشیم؟

یکی از بهترین و موثرترین اقدامات در تامین آپتایم بالا خرید هاست از شرکت های هاستینگ معتبر است. حداقل مقدار آپتایم ماهانه مورد قبول می بایست ۹۹٫۹ درصد باشد. آپتایم ۹۹٫۹ درصد یعنی حدود ۴۵ دقیقه در دسترس نبودن سایت در طول یکماه! در کنار هاست خوب می بایست مدیریت خوبی نیز روی سایت خود داشته باشید تا بالاترین مقدار آپتایم را برای سایت خودتان داشته باشید. تامین امنیت و توجه به مسائل فنی در این موضوع نقش ویژه ای دارد که بهتر است حتما آنها را در نظر داشته باشید.

۳٫۶
/
۵
(
۵

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 533 views بار دسته بندی : سئو و بهینه سازی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها