آموزش وردپرس تنظیمات دیدگاه وردپرس با بهترین افزونه نظرات - وب آکا

بخش نظرات یکی از مهم ترین قسمت هایی است که صاحبان وب سایت باید به آن توجه داشته باشند. مشخص کردن فیلدهای آن و بالا بردن زیبایی ظاهر از جمله مواردی است که باید مورد بررسی قرار بگیرد. در این مقاله از سری آموزش های گام به گام راه اندازی فروشگاه اینترنتی پروشاپ تصمیم داریم درباره کامنت های پروشاپ و افزونه دیدگاه ها وردپرس صحبت کنیم. در واقع به بررسی تنظیمات دیدگاه ها وردپرس با افزونه نظرات در بخش کامنت پروشاپ خواهیم پرداخت.

به عنوان مثال شما می توانید برای حالتی که کاربر log in نکرده است، از فرمی با فیلدهای مورد نظر خود مثل نام یا نام خانوادگی استفاده کنید. شاید هم تمایل داشته باشید که امکان امتیازدهی به محصولات را در هنگام ثبت نظر برای کاربر فراهم کنید. تمامی این موارد و تنظیمات مربوط به آنها در افزونه دیدگاه ها وردپرس در ادامه مورد بررسی قرار می گیرند.

تنظیمات ارسال دیدگاه وردپرس

برای تغییر فرم دیدگاه در وردپرس و تنظیمات مربوطه در پروشاپ از افزونه ای مشخص استفاده شده است. یکی از مزیت های مهم این افزونه این است که شما می توانید یک فرم کامنت را ایجاد نمایید و آن را تنها برای محصولات نمایش دهید. سپس در کنار آن فرم دیگری را ایجاد نمایید و تعیین کنید که این فرم تنها برای برگه یا پست ها نشان داده شود.

در قالب آوادا بخش کامنت بسیار ساده طراحی شده است اما در پروشاپ این بخش پیشرفته تر شده و با شخصی سازی آن به کمک افزونه دیدگاه ها وردپرس می توانید با توجه به نیازهای خود این بخش را به حالتی که تمایل دارید دربیاورید. اگر در پیشخوان وردپرس، منو «دیدگاه ها» را انتخاب کنید، می بینید که زیر منو مربوط به افزونه WPDISCUZ به تنظیمات این بخش اضافه شده است.

افزونه دیدگاه وردپرس

پیش از بررسی دقیق تر این افزونه دیدگاه وردپرس، لازم است با قسمت دیدگاه ها آشنا شوید. اگر روی دیدگاه ها کلیک کنید، به راحتی می توانید دیدگاه های هر محصول، اطلاعات مربوط به تعداد آنها و افرادی که آنها را ثبت کرده اند را مشاهده نمایید. در واقع مدیریت دیدگاه ها از طریق این صفحه امکان پذیر خواهد بود.

افزونه دیدگاهه در وردپرس

در افزونه WPDISCUZ بخش های مختلفی وجود دارد که دو بخش آن بسیار مهم و کاربردی است که در این مقاله به بررسی تمامی آنها خواهیم پرداخت.

افزونه ارسال دیدگاه برای وردپرس

بخش عبارت ها در افزونه دیدگاه ها وردپرس

بخش اول «عبارت ها» است. با استفاده از تنظیمات این قسمت شما می توانید معادل فارسی عبارت های انگلیسی فیلدهای مختلف بخش کامنت فروشگاه خود را در بخش رو به روی آنها وارد کنید. در نتیجه بخش دیدگاه وب سایتتان به راحتی به زبان فارسی نمایش داده می شود.

افزونه ارسال دیدگاه در وردپرس

بخش فرم های نمایش دیدگاه ها در وردپرس

بخش دوم افزونه دیدگاه ها وردپرس «فرم ها» است. به صورت پیش فرض یک فرم با عنوان «Defualt Form» وجود دارد و فرم «دیدگاه برای محصولات» نیز فرم دیگری است که در پروشاپ ایجاد شده است.

افزونه دیدگاه ها وردپرس

با کلیک روی این فرم صفحه ای برای شما باز می شود که به بررسی فیلدهای حاضر در آن خواهیم پرداخت:

  • عنوان فرم
  • عدم نمایش دیدگاه برای نقش های کاربری: با فعال کردن تیک هر یک از گزینه های موجود، تعیین می کنید که فرم دیدگاه توسط چه کسانی دیده نشود. بهتر است تیک هیچ یک از این گزینه ها را فعال نکنید تا همه بتوانند کامنت های قرار گرفته را مشاهده کنند.
  • میهمان بتواند دیدگاه ثبت کند: در این حالت از افزونه دیدگاه ها وردپرس کاربرانی که log in نکرده اند نیز امکان قرار دادن کامنت را خواهند داشت.
  • فعالسازی اشتراک گذاری: با فعال کردن این بخش کاربر می تواند شخص کند که پاسخ دیدگاهی که قرار داده است برای او ایمیل شود یا نه.
  • نمایش چک باکس قبول ارسال پاسخ در نوار اشتراک
  • ایمیل چک باکس قبول ارسال پاسخ در نوار اشتراک: متنی که برای تایید به کاربر نمایش داده می شود.
  • متن عنوان فرم دیدگاه: عنوانی که می خواهید برای فیلد دیدگاه نمایش داده شود را از این قسمت تعیین می کنید.
  • نمایش فرم دیدگاه در نوع پست: همانطور که پیش تر گفته شد با استفاده از این قسمت می توانید تعیین کنید که فرم حاضر برای چه بخش هایی نمایش داده شود.
  • نمایش فرم دیدگاه برای IDهای پست مشخص شده: در این بخش نیز می توانید تعیین کنید که یک فرم خاص برای یکسری آی دی خاص نمایش داده شود. بدین ترتیب ID های مورد نظر خود را وارد کرده و با کاما از یکدیگر جدا می کنید.
  • CSS سفارشی: شما می توانید یک کلاس قرار دهید و با css قرار گرفته در این بخش آن را شخصی سازی تر کنید.

اما مهم ترین قسمت تنظیمات فرم افزونه دیدگاه ها وردپرس مربوط به کم و اضافه کردن فیلدهای دیدگاه است. این فیلدها در حالتی که شما هنوز log in نکرده اید نمایش داده می شوند. با کلیک روی آیکون ویرایش قرار گرفته در کنار هر یک از فیلدها می توانید تنظیمات مربوط به آن قسمت را تغییر دهید. فیلدهای حاضر عبارتند از:

  • نام
  • ایمیل
  • کد امنیتی: با فعال کردن تیک «Show for guests» و «Show for logged in users» شما مشخص می کنید که کد امنیتی به ترتیب برای مهمانان و افرادی که log in کرده اند نمایش داده شود.
  • Website: با استفاده از قابلیت enable می توانید مشخص کنید که این فیلد نمایش داده شود یا نه.
  • امتیاز به این محصول
  • ارسال دیدگاه

در تنظیمات داخلی هر یک از آنها گزینه ای تحت عنوان Field is requested وجود دارد که پر کردن آنها برای ثبت نظر را الزامی می کند.

برای اضافه کردن هر فیلد دیگری در افزونه دیدگاه ها وردپرس باید روی علامت مثبت (+) کلیک کنید. سپس می توانید از میان فیلدهایی که از پیش تعیین شده است، گزینه مورد نظر خود را انتخاب نمایید. موضوع دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که می توانید ستون بندی این قسمت را مطابق میل خود تغییر دهید. به همین منظور باید روی گزینه مشخص شده در تصویر می توانید مشخص کنید که فیلدها به صورت تک ستونه و به پشت سر هم یا به صورت دو ستونه نمایش داده شوند.

همچنین می توانید با کلیک روی «افزودن سطر» یک سطر جدید را به بخش دیدگاه خود اضافه نمایید. سپس همانند روش گفته شده فیلدهای مورد نظر خود را به این سطر اضافه کرده و مطابق نیاز خود آن را تک ستونه یا دو ستونه قرار دهید.

بعد از طراحی این بخش با توجه به نیازها و معیارهای خود باید روی گزینه «به روز رسانی» کلیک کنید تا تغییرات اعمال شده ذخیره شود.

آموزش راه اندازی فروشگاه اینترنتی

تنظمیات بخش افزودنی های کامنت در برگه وردپرس

قسمت دیگری که به عنوان زیر منو افزونه دیدگاه ها وردپرس وجود دارد، بخش «افزودنی ها» است. با کلیک روی آن صفحه ای برای شما باز می شود که می توانید افزودنی های مربوط به این افزونه را در آن مشاهده و در صورت نیاز انتخاب و اضافه نمایید.

ابزارهای گذاشتن دیدگاه در برگه وردپرس

افزونه دیدگاه ها و نظرات ووکامرس

بخش دیگری که به عنوان زیرمنو این بخش قابل مشاهده خواهد بود، بخش «ابزارها» است. در این قسمت شما این امکان را خواهید داشت که از فرم های ایجاد شده خروجی گرفته، نسخه پشتیبان تهیه نموده یا ویژگی های جدیدی را به آنها اضافه نمود.

تنظیمات دیدگاه در وردپرس

با استفاده از این بخش شما می توانید تنظیمات خاص و منحصر به فرد مورد نظر خود را اعمال نمایید.

افزونه دیدگاه ها وردپرس که در پروشاپ به صورت ویژه ای از آن استفاده می شود، یک افزونه بسیار کاربردی و در عین حال وسیع است. در ابتدا این افزونه با زبان فارسی قابل مشاهده بود اما به مرور و در نسخه جدید زبان آن به طور کامل به انگلیسی تغییر کرد و در پروشاپ تلاش شده است تا آنجا که نیاز شما است، معادل فارسی قسمت های اصلی قرار گرفته شود.در این مقاله از پایگاه دانش وب آکا تلاش بر این بوده است تا تنظیمات قسمت نظرات و افزونه دیدگاه ها وردپرس در اختیار شما قرار بگیرد.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

۴٫۳
/
۵
(
۷

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 498 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها