آموزش وردپرس راهنمای کامل ریست هاست میزبان فا - وب آکا

تمامی اطلاعات یک سایت روی هاستی که برای آن وب سایت تهیه شده است ذخیره می شود و می تواند عملکرد کلی سایت را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل مدیریت صحیح اطلاعات آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اما خیلی از اوقات پیش می آید که نیاز داشته باشید اطلاعات موجود روی هاست خود را پاک کنید و تنظیمات آن را به حالت اول برگردانید. مطمئنا پاک کردن تک به تک اطلاعات می تواند فرآیند پیچیده باشد و در نهایت نیز کارایی وب سایت شما را پایین بیاورد. به همین دلیل وب آکا امکان ریست هاست را به کاربران خود داده است. در این مقاله از پایگاه دانش وب آکا تصمیم داریم نحوه ریست هاست از طریق پنل کاربری در وب آکا را به شما آموزش دهیم.

آموزش ریست هاستبا ریست کردن می توانید تنظیمات هاست خود را به حالت اولیه برگردانید و تمامی اطلاعات موجود روی آن را پاک کنید. این کار باعث می شود که پیکربندی هاست دقیقا مثل روز اول که از شرکت هاستینگ وب آکا دریافت کرده اند شود و بتوانید به راحتی و بدون مشکل از آن استفاده نمایید. در صورت تمایل به آشنایی بیشتر با این قابلیت بسیار مهم قرار گرفته در پنل کاربری وب آکا تا انتهای این مقاله با ما همراه شوید.

موضوعاتی که در این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد، به شرح ذیل است:

قابلیت هوشمند ریست هاست وب آکا

ریست کردن هاست یکی از قابلیت هایی است که بسیاری از وبمستران می توانند در راستای رسیدن به اهداف خود از آن استفاده نمایند. گاهی ممکن است تغییرات اشتباهی اعمال شود، به عنوان مثال یک دایرکتوری اصلی مثل public_html پاک شود یا اینکه هاستتان ویروسی شود. این موارد سبب کند شدن وب سایت و در نهایت افت کارایی آن خواهد شد. گاهی نیز ممکن است وب سایت خود را به صورت رسمی و جدی راه اندازی نکرده اید و از آن به صورت تستی استفاده می کردید تا به حالت ایده آل دست پیدا کنید. در این صورت ممکن است فضای هاست با فایل های بلا استفاده پر شده باشد. هر یک از این موارد به تنهایی می تواند باعث شود که شما نیاز پیدا کنید تا هاست خود را ریست کنید.

خوشبختانه وب آکا این امکان را برای کاربران خود فراهم کرده است که بتوانند از طریق ناحیه کاربری خود را وب آکا اقدام به ریست هاست وب آکا خود نمایند. در ادامه شما می توانید نحوه ریست کردن هاست وب آکا را به صورت دقیق و گام به گام مشاهده نمایید.

آموزش ریست هاست مثل روز اول

برای ریست باید به ترتیب زیر پیش بروید:

به منظور ریست کردن هاست وب آکا در ابتدا باید وارد پنل کاربری خود شوید. به همین منظور باید وارد وب سایت شده و روی گزینه ورود / عضویت کلیک کنید.

برگرداندن هاست مانند روز اول

سپس همانند تصویر زیر نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمایید. نا کاربری در واقع همان ایمیلی است که با آن هاست خود را خریداری نموده اید.

بازگردانی هاست به حالت اولیه

زمانی که وارد پنل کاربری خود شدید، همانند تصویر زیر از منو «امکانات هوشمند» زیر منو «ریست هاست» را انتخاب نمایید تا وارد صفح مربوط به بازگردانی هاست به حالت اولیه شوید.

منوی امکانات هوشمند شامل ماژول های متعددی است که برای پیاده سازی هر کدام ماه ها زمان صرف شده و هدف سهولت کار کاربران بوده است. در این قسمت همچنین قادر خواهید بود نسبت به تمدید سرویس و تغییر دوره سرویس های وب آکا نیز اقدام کنید.

آموزش نحوه ریست کردن هاست

در صفحه مربوط به ریست هاست وب آکا تنها کافی است روی گزینه «ریست هاست» کلیک کنید تا فرآیند بازگردانی است به حالت اولیه با موفقیت به اتمام برسد.

پاک شدن فایل public_html

در نظر داشته باشید که کلیک روی گزینه «ریست هاست» تمامی اطلاعات موجود روی هاست به طور کامل حذف شده و به هیچ عنوان قابل بازگردانی نخواهد بود. تمامی تنظیمات صورت گرفته نیز کاملا حذف خواهند شد. پس در خصوص استفاده از این قابلیت دقت لازم را داشته باشید.

پیشنهاد می کنیم در بازه های زمانی منظم از سرویس هاست خود نسخه بکاپی تهیه نمایید تا در صورت بروز مشکل یا ایجاد تغییرات ناخواسته مجبور به ریست هاست و حذف اطلاعات نباشید. در نهایت نیز می توانید  این نسخه های بکاپ را روی هاست بکاپ خود ذخیره کنید.

هاست بکاپ ایران

ریست هاست وب آکا یک راه مناسب برای پاک کردن اطلاعات موجود روی هاست است. شما به راحتی و تنها با چند کلیک می توانید برای بازگردانی هاست به حالت اولیه اقدام نمایید. خوشبختانه از طریق این گزینه در پنل کاربری هاستینگ وب آکا شما می توانید هم اقدام به ریست هاست دایرکت ادمین کرد یا از آن به عنوان یک راهنما برای نحوه ریست cpanel استفاد کنید. چرا که از هر دوی این کنترل پنل ها پشتیبانی می شود. در این مقاله تلاش بر این بوده است تا نحوه ریست است وب آکا را به شما همراهان عزیز آموزش دهیم. در صورت داشتن هرگونه مشکل یا سوالی در این زمینه می توانید از طریق بخش «نظرات» این مقاله سوال یا شکل خود را مطرح نمایید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 466 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها