آموزش وردپرس قیمت هاست و عوامل تاثیرگذار بر آن - وب آکا

یکی از مواردی که کاربران در هنگام خرید هاست به آن توجه دارند قیمت هاست است. ممکن است این سوال بوجود آید که چرا قیمت هاست در شرکتهای مختلف ارائه دهنده سرویس های میزبانی با هم تفاوت دارند و این مقدار اختلاف در برخی مواقع قابل توجه است؟ برای پاسخ به این سوال می بایست یکسری موارد را مورد بررسی قرار دهیم تا نتیجه مشخص شود. اگر شما نیز به دنبال این موضوع هستید که چه عواملی بر روی قیمت هاست تاثیرگذار هستند دعوت می کنیم تا انتها با ما همراه باشید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت هاست

قیمت هاست بر اساس عوامل مختلفی تعیین می شود که در زیر به آنها اشاره شده است:

  • زیرساخت، تجهیزات و سخت افزار مورد استفاده برای سرورها
  • تعداد سایت های قابل میزبانی بر روی یک سرور
  • هزینه های لازم برای تامین زیرساخت های نرم افزاری
  • هزینه های لازم برای تامین منابع انسانی متخصص و کارآمد
  • ساختار، مشخصات و منابع اختصاصی هاست
  • میزان سطح ضریب امنیتی حفاظت از اطلاعات
  • قیمت ارز و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور

تامین و آماده سازی سرورها برای میزبانی

یک سرور برای اینکه بتواند برای میزبانی آماده شود مراحل بسیاری را طی می کند. این موضوع در مطلب زیر تشریح شده است:

تشریح روند آماده سازی هاست در وب آکا

تامین یک سرور می تواند بسته به شرایط موجود از ماهانه چندصد هزار تومان هزینه داشته باشد تا ده ها میلیون تومان! با توجه به این موارد نمی توان قیمت ثابت برای هاست در نظر گرفت. لازم به ذکر است سرورهای مورد استفاده در وب آکا بصورت کولو بوده که در دیتاسنتر برج میلاد تهران در بهترین شرایط ممکن میزبانی می شوند. برای خرید هر کدام از این سرورها، بالغ بر ۵۰ میلیون تومان هزینه شده و برای میزبانی آنها در دیتاسنتر نیز ماهانه میلیون ها تومان هزینه می شود. کاملا بدیهی است چنین زیرساخت ایده آلی نیازمند صرف هزینه بالایی است که همگی در راستای فراهم نمودن ایده آل ترین شرایط ممکن برای میزبانی وب سایت های شماست. ما در وب آکا به هیچ عنوان از سرورهای ضعیف و یا حتی متوسط استفاده نمی کنیم و همه سرورها کاملا نو بوده و از پیشرفته ترین تکنولوژی ها به همراه قدرمندترین سخت افزارها بهره می گیرند.

تعداد سایت های قابل میزبانی بر روی یک سرور

تعداد سایت هایی که بر روی یک سرور میزبانی می شوند نیز در تعیین قیمت هاست دخیل است. قاعدتا هر قدر تعداد سایتهای میزبانی شده بر روی یک سرور کمتر باشد کیفیت مطلوب تری خواهیم داشت و هزینه ها بالاتر خواهد رفت. ما در وب آکا تعداد حداکثر ۶۰۰ هاست را در سرورهای اشتراکی و حداکثر ۸۰ هاست را در سرورهای مخصوص هاست وردپرس میزبانی می کنیم.

هزینه های تامین زیرساخت های نرم افزاری

برای آماده سازی سرور به لحاظ نرم افزاری مواردی همچون سیستم عامل، کنترل پنل، وب سرور و … مورد نیاز است که همه آنها مستلزم پرداخت هزینه برای دریافت لایسنس است. ما در وب آکا از زیرساخت های نرم افزاری زیر بهره می گیریم:

  • سیستم عامل کلاد لینوکس
  • کنترل پنل سی پنل
  • وب سرور لایت اسپید
  • آنتی شل CXS
  • سیستم های کنترل و مانیتورینگ
  • سیستم اتوماسیون WHMCS

هزینه های لازم برای تامین منابع انسانی متخصص و کارآمد

برای میزبانی حرفه ای می بایست افراد متخصص و حرفه ای برای مباحث فروشی و فنی در اختیار داشت. هزینه های لازم برای تامین منابع انسانی متخصص و کارآمد نیز بسیار بالاست. ما در وب آکا تماما از افراد متخصص و کارآمد بهره می گیریم.

ساختار، مشخصات و منابع اختصاصی هاست

یکی از مواردی که در تعیین قیمت هاست نقش بسیار پررنگی دارد ساختار، مشخصات و منابع اختصاصی هاست می باشد. از جمله موارد دخیل در این موضوع می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • میزان فضا و ترافیک هاست
  • میزان منابع سخت افزاری اختصاصی هاست
  • کنترل پنل، آی پی و دی ان اس اختصاصی
  • پشتیبانی ویژه و فوری

میزان سطح ضریب امنیتی حفاظت از اطلاعات

برای ما بسیار مهم است که از اطلاعات شما به بهترین نحو ممکن نگهداری و حافظت کنیم. به همین جهت بصورت مداوم از اطلاعات سایت شما بصورت کاملا بکاپ گیری کرده و در سه لایه با موقعیت های مختلف نگهداری می کنیم. این موضوع ضریب اطمینان به جهت امنیت و حفظ اطلاعات را به بالاترین سطح ممکن می رساند. در صورت تمایل می توانید سرور یا هاست بکاپ تهیه نموده و خودتان نیز در این راستا اقدام نمایید.

قیمت ارز و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور

کاملا بدیهی است قیمت ارز و شرایط اقتصادی حاکم بر کشور نظیر نرخ تورم تاثیر کاملا مستقیم بر روی هزینه ها دارد. در طی سالهای اخیر تلاش ما در مجموعه وب آکا بر این بوده است که تا حدامکان بتوانیم ثبات قیمتی را برای شما فراهم نماییم. در همین راستا ما برای سرویسهای هاست ایران تضمین می دهیم که تا تاریخ ۱۳۹۹/۱/۱ هیچگونه تغییر قیمتی نخواهیم داشت!

نتیجه گیری و جمع بندی

اولویت و دغدغه اصلی ما در وب آکا تامین بهترین، پرسرعت ترین و باکیفیت ترین هاست در کشور است. این موضوع تا حدودی بر روی قیمت ها تاثیر خواهد داشت اما می توان گفت ما بهترین هاست را با حداقل قیمت برای شما ارائه می کنیم. ممکن است شرکتهای دیگر قیمت های پایین تری از وب آکا ارائه نمایند اما می بایست توجه داشته باشید که کیفیت این دو به هیچ عنوان نمی تواند برابر باشد. حتی جالب است بدانید کیفیت هاست مورد ارائه وب آکا نسبت به شرکتهایی که قیمت هاست بسیار بالاتری دارند بهتر است. بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که وب آکا بهترین هاست را با کمترین قیمت برای شما فراهم کرده است!

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 600 views بار دسته بندی : میزبانی وب تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها