آموزش وردپرس معرفی بهترین افزونه‌های کش وردپرس - وب آکا

افزایش سرعت وردپرس و به طور کلی بهینه‌سازی سرعت وبسایت مهمترین مسئله‌ای است که همه ما به دنبالش هستیم تا صفحات سایتمون با سرعت بیشتر و بهتری لود بشن. دلیل این موضوع هم اینه که اولا کاربران قادر باشند با رفع مشکل سرعت وردپرس با سرعت بیشتری به سایت دسترسی داشته باشند و ثانیا موتورهای جستجو هم این مورد را به عنوان یک امتیاز ویژه برای سایتمون در نظر بگیرند و در نتایج بالاتری قرار بگیریم. برای افزایش سرعت در وردپرس همواره راهکارهای مختلفی معرفی شده و به معرفی افزونه‌های گوناگون پرداخته شده که بسیاری از این افزونه‌ها به صورت تجاری عرضه می‌شوند و با استفاده از چنین افزونه‌هایی شاید سرعت سایت ما بهتر بشه اما بیشترین مشکلات را با ناهماهنگی با افزونه‌های دیگه داشته‌اند و همه ما هم باهاشون مواجه شدیم. یکی از این راه‌ها استفاده از کش وردپرس و مدیریت بهتر کش سایت هست که در این مقاله میخوام به معرفی بهترین افزونه کش وردپرس بپردازم.

در این مقاله از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی بهترین افزونه‌های کش وردپرس بپردازم که با استفاده از این آموزش میتونید با پر طرفدارترین افزونه کش در وردپرس آشنا شده و یکی از افزونه‌های مناسب برای کش وردپرس را نصب و استفاده کنید. پس اگر شما هم به دنبال این موضوع هستید که ببینید بهترین افزونه کش وردپرس چیست؟ و کدام افزونه کش وردپرس مناسب‌تر است؟ تا انتها همراه ما باشید.

معرفی و مقایسه بهترین افزونه کش وردپرس

قبل از اینکه به مقایسه بهترین افزونه های کش وردپرس بپردازم لازمه تا ابتدا با کش وردپرس و نحوه کارکرد کش در وردپرس آشنا بشیم و ببینیم که کش وردپرس به چه صورتی باعث افزایش سرعت در وردپرس خواهد شد.

کش وردپرس چیست؟

به زبان خیلی ساده کش وردپرس درواقع یک شامل فایل‌هایی هست که به صورت موقت در حافظه سیستم رایانه یا گوشی شما ذخیره خواهد شد. وقتی کش روی سایت فعال باشه و از طرفی رو مرورگر هم انجام بگیره از هر صفحه از سایتی که به صورت HTML دریافت می‌کنید، فایل‌هایی که مشخص شده به صورت موقت در حافظه باقی بمونن داخل فولدر کش برای مدت زمان تعیین شده قرار می‌گیرند. این فایل‌ها عموما شامل فایل‌هایی هستند که تغییری روی اونها انجام نمیگیره و ثابت هستند. به عنوان نمونه فایل‌های CSS یا تصاویر که تغییری در اونها انجام نمیگیره. حالا که این فایل‌ها به صورت موقت در سیستم ذخیره شدن وقتی شما سایتی رو که قبلا بازدید کردید رو میبینید به جای لود همه فایل‌ها، میاد و فایل‌هایی که به صورت کش شده در سیستم شما وجود دارند رو از سیستم میخونه و درخواستی برای خوندن به سرور ارسال نمیشه. برای همین فایل سریعتر در دسترس قرار گرفته و باعث افزایش سرعت سایت خواهد شد.

از کدام افزونه کش وردپرس استفاده کنیم؟

مخزن وردپرس مملو از افزونه‌های مختلفیه که هر کدوم برای کار خاصی کاربرد دارند و برخی از این افزونه‌ها هدف خاصی رو دنبال می‌کنند. حالا در بین اینا تفاوت‌هایی وجود داره و ممکنه یک افزونه از یک متد و افزونه دیگه از متد دیگه برای انجام وظیفه‌ای که داره استفاده بکنه که همین موضوع باعث میشه یکی از افزونه‌ها بهتر عمل بکنه یا اینکه در حالت خوبش هر دو به یک میزان کارشون رو درست انجام بدن. برای کش وردپرس هم دقیقا همین اتفاق میفته و با روش‌های مختلفی که برای کش وجود داره و بسته به نوع وب سرور و نرم افزارهای استفاده شده روی سرور ممکنه یک افزونه عملکرد بهتری داشته باشه و افزونه دیگه کندتر عمل بکنه. بنابراین باید یکی از بهترین افزونه‌هایی که بر اساس نوع سرور شما وجود داره به عنوان کش در وردپرس استفاده کنید که در ادامه به معرفی بهترین افزونه‌های کش وردپرس می‌پردازم.

بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت چیست؟

۱٫ افزونه WP-FFPC

یکی از ساده‌ترین و بهترین افزونه‌های کش وردپرس هست که امکان کش سایت را بر اساس متدهای مختلفی که بر روی سرور قرار داره و شامل APC، APCu، xCache، PHP memcached و Nginx memcached میشه به شما خواهد داد. این افزونه تا به امروز موفق شده بیش از ۴٫۰۰۰ نصب فعال رو از مخزن وردپرس به خودش اختصاص بده و از اونجایی که این افزونه سازگاری بهتری با انواع وب سرور داره و انتخاب بیشتری به شما خواهد داد میتونه بهترین انتخاب باشه. گذشته از اون این افزونه با هدف کش ساخته شده و امکانات مختلف دیگه در اون وجود نداره که افزونه حجیم به حساب بیاد. در صورتی که هاست وردپرس خودتون رو از میزبان‌فا خریداری کنید همکاران ما با اتصال کش سرور به وردپرس با استفاده از این افزونه بهترین حالت استفاده از کش را در سایت شما فعال خواهند کرد که میتونید از سرعت بسیار بالاتری در وردپرس بهره‌مند بشید.

آموزش افزونه WP-FFPC


بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت چیست؟

۲٫ افزونه w3 total cache

این افزونه هم یکی از معروف‌ترین و پر استفاده‌ترین افزونه کش وردپرس هست که تا به حال موفق شده بیش از ۱ میلیون نصب فعال رو در مخزن وردپرس به خودش اختصاص بده و امکان کش وردپرس را در سایت فراهم بکنه.در یک تست انجام گرفته توسط سایت GTmetrix این افزونه موفق شد تا سرعت لود سایت را تا ۰/۶۲ ثانیه بهبود بده که چیزی در حدود ۲۰٫۶۴ درصد سرعت سایت رو افزایش داده بود. افزونه w3 total cache علاوه بر امکاناتی که برای کش وردپرس در اختیارتون میده امکان استفاده از موارد زیر را هم به شما خواهد داد.

  • امکان فشرده سازی و ترکیب فایل‌های HTML ،CSS و JS
  • کش دیتابیس
  • کاهش زمان اجرای دیتابیس
  • کش Browser
  • استفاده از CDN در وردپرس
  • بهینه سازی کش برای SSL وردپرس
  • و…

آموزش افزونه w3 total cache


بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت چیست؟

۳٫ افزونه wp super cache

این افزونه هم تا به امروز موفق شده بیش از ۱ میلیون نصب فعال رو به خودش اختصاص بده که در نوع خودش یکی دیگه از افزونه‌های پر طرفدار کش وردپرس هست. به عنوان رقیبی از افزونه w3 total cache هم به حساب میاد و همواره کاربران در انتخاب این دو افزونه بین دو راهی قرار دارند. در یک تست انجام گرفته توسط سایت GTmetrix این افزونه موفق شد تا سرعت لود سایت را تا ۰/۸۵ ثانیه بهبود بده که چیزی در حدود ۲۸٫۷ درصد سرعت سایت رو افزایش داده بود.


بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت چیست؟

۴٫ افزونه wp rocket

یکی دیگه از بهترین افزونه‌های کش وردپرس هست که البته به صورت تجاری هست و باید لایسنس اونو به صورت اورجینال از سایت سازنده خریداری کنید. پیشنهاد می‌کنم که از نسخه‌هایی که در وب فارسی در حال عرضه هستند هیچ وقت استفاده نکنید و حتما افزونه را از سایت اصلی و به صورت خرید ارزی تهیه کنید. تعداد دانلود و استفاده این افزونه مشخص نیست، اما به دلیل کارکرد خوبی که داره جز بهترین افزونه کش وردپرس به حساب میاد که میتونید ازش استفاده کنید. در یک تست انجام گرفته توسط سایت GTmetrix این افزونه موفق شد تا سرعت لود سایت را تا ۰/۹۸ ثانیه بهبود بده که چیزی در حدود ۳۴٫۱۲ درصد سرعت سایت رو افزایش داده بود. در تست سایت Pingdom هم امار به صورت کاهش ۱٫۲۷ ثانیه‌ای در لود سایت و بهبود سرعت به میزان ۳۵٫۲۱ درصد بود.

آموزش افزونه wp rocket


بهترین افزونه های کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت چیست؟

۵٫ افزونه wp fastest cache

این افزونه هم تا به امروز موفق شده بیش از ۷۰۰٫۰۰۰ نصب فعال رو به خودش اختصاص بده که میشه به عنوان یکی دیگه از بهترین افزونه کش وردپرس به حساب آوردش. این افزونه به مرور در حال بهتر شدن هست و نسبت به نسخه‌های اولیه پیشرفت خوبی رو تونسته کسب بکنه. در رابطه با آمار و ارقام هم میشه گفت که تقریبا با افزونه wp super cache به یک میزان قادر به کش وردپرس و افزایش سرعت سایت هست. این افزونه برای فشرده سازی کردن فایل‌های CSS و JS میتونه انتخاب خوبی باشه که امکان استفاده از CDN وردپرس رو هم در اختیار شما قرار خواهد داد.

آموزش افزونه WP Fastest Cache

امیدوارم این مقاله هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید بهترین افزونه کش وردپرس برای افزایش سرعت سایت وردپرس را انتخاب کنید و برای سایت خودتون ازش استفاده کنید. به نظر شما چه افزونه‌های دیگه‌ای وجود داره که میتونه برای کش وردپرس انتخاب خوبی باشه و سرعت وردپرس را تا حد قابل قبولی افزایش بده؟ نظرات و دیدگاه‌های خودتون در مورد بهترین افزونه‌های کش وردپرس رو با ما در میون بزارید.

۴٫۷
/
۵
(
۱۳

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 268 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها