آموزش وردپرس آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران - وب آکا

اتصال وردپرس به کانال تلگرام این قابلیت رو در اختیار شما قرار میده که بتونید مطالب منتشر شده در سایت یا محصولات ووکامرس که داخل فروشگاه اینترنتی بر پایه وردپرس منتشر می‌کنید رو به صورت همزمان و بدون نیاز به مدیریت کانال به صورت خودکار از وردپرس به تلگرام ارسال کنید. اما بعد از ماجرای تحریم‌های آمریکا که از دیروز تشدید شده و آغاز هم شدند، بسیاری از شرکت‌های هاستینگ از جمله میزبان‌فا تصمیم گرفتند تا کلیه کاربران خودشون رو به داخل هاست ایران منتقل کنند. با انجام این کار امکان ارتباط تلگرام با وردپرس از بین میره، چرا که در یک طرف ماجرا هم فیلترینگ مطرح هست و بخاطر فیلتر شدن تلگرام در ایران، امکان ارسال و دریافت داده بدون نیاز به ابزار پروکسی و vpn فراهم نیست. بنابراین لازمه که با روش‌هایی این محدودیت‌ها رو دور بزنیم.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم به معرفی نحوه اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران بپردازم که با استفاده از راهکار معرفی شده در این مقاله میتونید مجددا امکان اتصال سایت وردپرسی خودتون رو به تلگرام برای ارسال مطالب در کانال تلگرامی فراهم کنید. پس اگر شما هم سایتتون رو به هاست ایران منتقل کردید و مدتی هست که ارتباط وردپرس با تلگرام در سایت شما قطع شده تا انتهای این مقاله با مت همراه باشید تا با نحوه ارسال مطالب وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران آشنا بشید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

قبل از اینکه تلگرام در ایران فیلتر بشه، در روسیه این کار انجام گرفت و تلگرام هم برای حل مشکل با یک راهکار ساده که چیزی جز پروکسی mtproto نبود این محدودیت رو برای کلیه کاربرانش برداشت. به لطف این قابلیت حالا همه افراد قادر هستند همچنان مثل گذشته و حتی بیشتر از قبل از این پیام رسان استفاده کنند. حالا برای اینکه بتونیم وردپرس رو هم به تلگرام متصل کنیم، باید به نوعی بتونیم به کمک پروکسی ارتباط وردپرس و تلگرام رو برقرار کنیم. در این صورت مجددا میشه از فیلترینگ عبور کرد و ارتباط سایت وردپرس با کانال تلگرام رو برقرار کرد. پس اگر شما هم در اتصال وردپرس به کانال تلگرام ناموفق عمل کردید و به دنبال حل مشکل افزونه اتصال کانال تلگرام به وردپرس هستید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با استفاده از راهکارهای معرفی شده زیر بتونید کانال تلگرام رو به وردپرس متصل کنید.

استفاده از افزونه Wp Telegram

افزونه‌ای که قصد دارم معرفی کنم با عنوان WP Telegram (Auto Post and Notifications) در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تا به امروز موفق شده بیش از ۴٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۵ رو ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه میتونید امکان اتصال وردپرس به تلگرام رو فراهم کرده و مطالبی که در سایت منتشر می‌کنید رو به صورت خودکار به وسیله ربات در کانال تلگرام خودتون منتشر کنید. برای استفاده از این افزونه ابتدا روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه افزونه در مخزن وردپرس هدایت بشید. سپس با استفاده از راهنمای نصب افزونه در وردپرس اقدام به نصب و فعال کردن افزونه در سایت وردپرسی خودتون بکنید.

افزونه کانال خودکار تلگرام

بعد از نصب و فعال سازی این افزونه مشابه تصویر زیر منویی با نام Wp Telegram در پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با رفتن به این منو میتونید تنظیمات افزونه رو برای اتصال وردپرس به کانال تلگرام شخصی سازی کنید. این افزونه امکان ارتباط رو از طریق ربات انجام میده که باید قبل از هر کاری یک ربات در تلگرام بسازید. بنابراین مراحل زیر رو به ترتیب انجام بدین.

مرحله اول: ساخت ربات تلگرام

پیشنهاد می‌کنم برای راحتی کار از تلگرام دسکتاپ استفاده کنید. بعد از باز کردن تلگرام در دسکتاپ آی‌دی botfather رو در باکس جستجو وارد کنید. سپس مشابه تصویر زیر بعد از اینکه ربات رسمی botfather پیدا شد روی دکمه Start کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از این مرحله باید کامند newbot رو برای ساخت ربات ارسال کنید. بنابراین همین عبارت رو تایپ کنید یا با کلیک کردن روی کاراکتر / از بین لیست دستورات، دستور newbot/ رو انتخاب کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از این مرحله ربات از شما میخواد که یک نام دلخواه برای رباتی که قصد دارید ازش استفاده کنید وارد کنید. بنابراین یک نام دلخواه برای ربات خودتون وارد کنید. این ربات قرار هست به عنوان مدیر کانال مسئولیت اتصال وردپرس به تلگرام رو انجام بده، بنابراین انتخاب اسم مسئله زیاد مهمی نیست و بعدا هم میتونید اسم ربات رو تغییر بدین. من اینجا از نام Mizbanfa Telegram استفاده کردم. شما هم میتونید هر نام دلخواهی رو انتخاب کنید. بعد از ارسال نام نوبت به انتخاب آی‌دی برای ربات میرسه که باید یک آی‌دی با کاراکتر انگلیسی که به bot_ ختم بشه وارد کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

برای نمونه من از آی‌دی mizbanfatelegram_bot استفاده کردم. دقت کنید که کاراکتر آندِرلاین هست و از خط تیره نباید استفاده کنید. همچنین این آی‌دی نباید از قبل توسط کسی دیگه گرفته شده باشه. بعد از اینکه ربات ساخته شد توکن ربات مشابه تصویر زیر بهتون نمایش داده میشه که برای کار با افزونه به این توکن احتیاج دارید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

مرحله دوم: ساخت کانال تلگرام و افزودن ربات به عنوان مدیر

توی این مرحله باید یک کانال بسازید و بعدش ربات رو به عنوان مدیر به کانال اضافه کنید. اگر از قبل کانال دارید کافیه به مدیریت کانال رفته و ربات رو به عنوان مدیر به کانال تلگرام اضافه کنید. اگر هنوز کانالی نساختید میتونید از آموزش ساخت کانال تلگرام که در میزبان‌فا مگ توضیح دادیم استفاده کنید. برای اضافه کردن ربات به عنوان مدیر به کانال رفته و روی نام کانال کلیک کنید تا پنجره زیر براتون نمایش داده بشه.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

حالا روی سه نقطه کلیک کنید تا مثل تصویر بالا پنجره کادر قرمز نشون داده بشه و بعدش روی گزینه Manage Channel کلیک کنید. در این صورت پنجره زیر نمایش داده میشه که توی این مرحله هم باید روی گزینه administrators کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

با کلیک روی این گزینه پنجره زیر نمایش داده میشه که لیست مدیران کانال و موسس کانال رو میتونید ببینید. توی این مرحله برای اضافه کردن ربات به عنوان مدیر در کانال باید روی دکمه Add Administrator کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

حالا توی این مرحله باید آی‌دی ربات که تو مرحله اول وارد کردید رو در باکس جستجو وارد کنید و بعد از اینکه ربات نمایش داده شد از بین لیست انتخابش کنید تا به عنوان مدیر در کانال اضافه بشه. که توی این آموزش من از آی‌دی mizbanfatelegram_bot استفاده کردم.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

دقت کنید که تو این مرحله نیازی نیست آی‌دی کامل ربات رو وارد کنید و تنها با وارد کردن بخشی از آی‌دی ربات هم میتونید ربات ساخته شده رو ببینید. حالا که ربات در نتایج جستجو نمایش داده شد برای اضافه شدن به عنوان مدیر روش کلیک کنید. در این صورت پیغام زیر نشون داده میشه که به شما میگه این بات به عنوان عضوی از کانال نیست، آیا همچنان مایل هستید که به عنوان مدیر به کانال اضافه کنید که در نهایت باید با کلیک روی دکمه OK تایید کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

با کلیک روی این دکمه پنجره زیر نمایش داده میشه که باید سطح دسترسی ربات رو برای مدیریت کانال تعیین کنید. تو این مرحله نیازی به انجام کاری ندارید و فقط کافیه روی دکمه Save کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از این مرحله در نهایت خواهید دید که ربات به عنوان مدیر در کانال اضافه شده و در کنار سایر مدیران کانال قابل مشاهده است. حالا که مراحل اضافه کردن ربات به کانال رو هم انجام دادید باید به وردپرس برگردید و تنظیمات مربوط به افزونه رو انجام بدید.

مرحله سوم: تنظیمات افزونه اتصال وردپرس به کانال تلگرام

همونطور که در تصویر میبینید با نصب افزونه اتصال کانال تلگرام به وردپرس منویی با عنوان WP Telegram به پیشخوان سایت وردپرسی شما اضافه میشه که با رفتن به این منو میتونید تنظیمات افزونه رو شخصی سازی کنید. برای این منظور مشابه تصویر زیر عمل کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

Bot Username: توی این فیلد آی‌دی ربات خودتون رو همراه با @ وارد کنید. آی‌دی ربات ما در این مثال mizbanfatelegram_bot بود که [email protected] رو در این فیلد وارد کردیم.

توکن ربات: توی این فیلد هم باید توکت ربات رو که در مرحله اول از ربات botfather دریافت کردید وارد کنید.

Modules: اولین کاری که باید انجام بدین این هست که بخاطر فیلتر شدن تلگرام در ایران باید افزونه رو به یک پروکسی متصل کنیم. بنابراین ابتدا گزینه proxy رو که در این بخش وجود داره فعال کنید. حالا تو همین حالت که فیلدهای Bot Username و توکن ربات رو وارد کردید و proxy هم فعال هست یک بار روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید. در این صورت بعد از لود شدن صفحه مقابل گزینه proxy عنوان تنظیمات نمایش داده میشه که باید روی این گزینه کلیک کنید.

مرحله چهارم: ساخت پروکسی گوگل

توی این مرحله باید از بخش اسکریپت گوگل یک پروژه با استفاده از اکانت جیمیل خودتون ایجاد کنید تا از پروکسی گوگل برای اتصال وردپرس و تلگرام در هاست ایران استفاده کنید. برای این منظور روی دکمه زیر کلیک کنید تا به صفحه اسکریپت‌های گوگل هدایت بشید.

Google Apps Script

حالا همونطور که در تصویر زیر هم میبینید در حالتی که به اکانت جیمیل خودتون لاگین کردید روی دکمه New Script کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

در این مرحله پنجره جدیدی باز میشه که در اون با صفحه ساخت اسکریپت مواجه خواهید شد. توی این مرحله باید کدهای زیر رو کپی کنید و داخل این اسکریپت که به صورت پیشفرض با نام Code.gs هست قرار بدین.

function doGet(e) {
  
  if(typeof e !== 'undefined'){
    return requestHandler(e);
  }
}

function doPost(e) {
  if(typeof e !== 'undefined'){
    return requestHandler(e);
  }  
}

function requestHandler(e){
  var res = handleRequest(e);
  return ContentService.createTextOutput(res);
}

function handleRequest(e) {
  if(typeof e.parameter.bot_token === 'undefined'){
    return 'Error! Bot token not provided';
  } else if(typeof e.parameter.method === 'undefined') {
    return 'Error! Method name not provided';
  }
  var bot_token = e.parameter.bot_token;
  var tg_method = e.parameter.method;
  
  var data = {
    "method": "post",
    "muteHttpExceptions": true
  }
  if(typeof e.parameter.args !== 'undefined'){
    var args = e.parameter.args;
    data.payload = JSON.parse(args);
  }
  var res = UrlFetchApp.fetch('https://api.telegram.org/bot' + bot_token + '/' + tg_method, data);
  return res.getContentText();
}

بعد از قرار دادن این کدهای یک بار دکمه CTRL + S رو بزنید که ذخیره بشه و یا اینکه از آیکون ذخیره که در ابزار این ویرایشگر وجود داره استفاده کنید. در این صورت پنجره‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده میشه که باید یک نام دلخواه برای اسکریپت خودتون وارد کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از وارد کردن نام روی دکمه OK کلیک کنید. سپس از منوی این ویرایشگر روی Publish کلیک کرده و سپس گزینه Deploy as web app رو انتخاب کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

در این صورت پنجره زیر نمایش داده میشه که توی این مرحله باید گزینه Who has access to the app رو روی حالت Anyone, even anonymous قرار بدین و روی دکمه Deploy کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

تو این مرحله یک پنجره برای انجام تاییدیه باز میشه که باید مشابه تصویر روی دکمه Review Permissions کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

در این مرحله در یک پنجره مرورگر مشابه تصویر زیر صفحه‌ای باز میشه که باید اکانت جیمیلی که باهاش این اسکریپت رو ساختید رو انتخاب کنید. دقت کنید که تو این مرحله باید وارد جیمیل بشید، پس اگر وارد نشدید حتما قبلش آدرس ایمیل و رمزتون رو وارد کنید تا به این صفحه هدایت بشید و بعدش اکانت مورد نظر رو از بین لیست اکانت‌های جیمیل انتخاب کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از انتخاب اکانت صفحه زیر باز میشه که در این مرحله باید روی دکمه Allow کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

در نهایت بعد از کلیک روی این دکمه به صفحه اسکریپت بر میگردید و صفحه‌ای مشابه تصویر زیر نمایش داده میشه که این بخش همون آدرس URL اسکریپت هست که ساختید و باید اونو در صفحه تنظیمات proxy افزونه وارد کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

حالا آدرسی که داخل فیلد Current web app URL قرار داره رو کپی کنید و به صفحه تنظیمات پروکسی افزونه اتصال کانال تلگرام به وردپرس برگردید. سپس PROXY METHOD رو روی حالت GOOGLE SCRIPT قرار داده و در نهایت آدرسی که در مرحله قبل کپی کردید رو مشابه تصویر زیر داخل فیلد لینک اسکریپت گوگل که در بخش GOOGLE SCRIPT قرار داره وارد کرده و روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از ذخیره کردن تغییرات حالا به صفحه نمایش> ویرایشگر رفته یا اینکه وارد هاست خودتون شده و در صفحه File Manager به مسیر public_html/wp-content/themes رفته و وارد پوشه قالبی که در حال حاضر ازش استفاده می‌کنید بشید سپس به دنبال فایل functions.php بگردید و بعد از پیدا کردنش روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Edit رو انتخاب کنید. در نهایت کد زیر رو در انتهای فایل functions.php قالب سایتتون قرار بدین.

در این مرحله دقت کنید که قبل از ایجاد هر گونه تغییر در فایل فانکشن قالب یک نسخه کپی ازش تهیه کنید تا اگر مشکلی به وجود اومد یا کدها رو در جای نامناسب قرار دادید بتونید به راحتی با جایگزین کردن کدهای قبلی مشکل رو برطرف کنید. همچنین اگر در آینده قصد تغییر قالب رو داشتید باید حتما این کد رو در فایل فانکشن قالب جدید هم وارد کنید، در غیر این صورت اتصال تلگرام به وردپرس از طریق پروکسی از بین خواهد رفت.

add_filter( 'wptelegram_bot_api_use_proxy', '__return_true' );

حالا اگر به صفحه اصلی تنظیمات افزونه برید و روی دکمه آزمایش توکن کلیک کنید خواهید دید که به خوبی مشابه تصویر زیر نتیجه اتصال نمایش داده شده و اتصال وردپرس به کانال تلگرام انجام گرفته.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

حالا برای اطمینان از کار کردن افزونه به منوی Post To Telegram رفته و از بخش TELEGRAM DESTINATION یک متن آزمایشی به کانال ارسال می‌کنیم.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

بعد از ارسال پیغام اگه به کانال هم مراجعه کنید خواهید دید که متن ارسالی با موفقیت در کانال شما منتشر شده که به همین ترتیب برای نوشته‌ها هم میتونید مطالب خودتون رو در کانال وردپرس منتشر کنید.

آموزش اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران

اگر در پست دوم که تو کانال منتشر شده دقت کنید، قابلیت امضا روی پیغام‌ها رو برای کانال فعال کردم که نام فرستنده پست که در اینجا ربات هست نمایش داده شده.

این مقاله در حال تکمیل شدن است…

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و به کمکش تونسته باشید امکان اتصال وردپرس به کانال تلگرام در هاست ایران رو فراهم کنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه اتصال وردپرس به تلگرام سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

۴٫۶
/
۵
(
۱۷

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 570 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها