آموزش وردپرس آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO - وب آکا

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO به معنی این است که محتوایی که تولید کرده‌اید به صورت بهینه شده تولید شده است. یکی از مواردی که در سئو و بهینه سازی سایت مهم است نوشتن محتوای با کیفیت و اصولی با رعایت نکات سئو می‌باشد. نکات سئو که باید در محتوای مطالب رعایت کنید شامل مواردی مثل زیر هستند:

  • تولید محتوا با بیش از حداقل ۱۵۰۰ کلمه
  • استفاده از تگ‌های هدینگ H1 تا H6
  • استفاده از کلمه کلیدی در عنوان نوشته
  • استفاده از کلمه کلیدی در آدرس(نامک) نوشته
  • لینک دادن به چند منبع خارجی
  • ALT گذاری روی تصاویر و بهینه کردن آنها
  • استفاده از کلمات کلیدی به تعداد درست درون محتوا
  • استفاده Bold کردن برخی کلمات کلیدی
  • قرار دادن توضیحات متا
  • لینک سازی داخلی و لینک دادن به مطالب مرتبط درون نوشته
  • و…

حالا این سوال پیش میاد که چطور همه این نکات را در نوشته خودمان بررسی و رعایت کنیم؟ اصلا از چه طریقی متوجه شویم که تا چه میزان از کلمه کلیدی استفاده شده است؟ آیا تصاویر دارای خاصیت alt هستند؟ و کلی سوالات دیگر از این قبیل که به دنبال راهی برای بررسی آنها در نوشته هستیم. همونطور که در آموزش نصب افزونه YOAST SEO ذکر کردم این افزونه چنین قابلیت‌هایی را در اختیار شما قرار داده و به عنوان یک آنالیزگر متن عمل می‌کند. کافی است کلیدواژه کانونی یا همان کلمه کلیدی خود را بعد از اینکه محتوا تولید شد وارد کرده و به بررسی مشکلات، بهبودها و نتایج خوب در بخش تحلیل و بررسی افزونه سئو وردپرس برای بررسی محتوای خود بپردازید.

در این حالت چک لیستی به صورت زیر برایتان نمایش داده میشه که وضعیت هر یک از اولویت‌های سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در این افزونه به شما نمایش داده میشه که با رعایت کردن درصدی از هر چک لیست میتونید چراغ و امتیاز نهایی که برای نوشته داده میشه را سبز کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

همین که در حال نوشتن هستید و کاراکتر به کاراکتر محتوای خود را افزایش می‌دهید در صورتی که از همان ابتدا کلیدواژه کانونی را انتخاب کرده باشید افزونه به بررسی محتوا پرداخته و در هر لحظه آخرین وضعیت سئو مطالب در وردپرس را بر اساس همین کلمه کلیدی بررسی خواهد کرد. حال همه این چک لیست‌ها در سه بخش تهیه و گردآوری می‌شوند که عبارتد از:

  • مشکلات: بخش‌هایی که امتیاز کافی ندارند و باید ابتدا آنها را بهبود دهیم تا به مرحله بعد وارد شوند و سپس بعد از آن باز هم با بهبود بیشتر در نهایت رنگ آن را به سبز تغییر دهیم. بخش مشکلات با رنگ قرمز نمایش داده می‌شوند.
  • بهبودها: این بخش از هر چک لیست با رنگ نارنجی نمایش داده می‌شود. به این معنی است که وضعیت بهینه بودن چک لیست سئو در حد متوسط قرار دارد و باید برای بهبود آن و دریافت نمره کافی تلاش کنید تا رنگ سبز را دریافت کنید.
  • نتایج خوب: این بخش از هر چک لیست هم به معنی دریافت امتیاز کافی برای هر چک لیست سئو است که با رنگ سبز نمایش داده می‌شود.

پس با این حالت باید تمام تلاش خود را بکنید که هر چک لیست که در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد را بهبود داده و به رنگ سبز تغییر حالت بدین تا نشون دهنده بهینه بودن نوشته شما باشد.

آموزش سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO

همونطور که در بالا هم گفتم برای سبز کردن چراغ سئو در افزونه سئو وردپرس و دیافت امتیاز کافی برای نوشته‌ها باید هر یک از چک لیست‌هایی که در بخش تحلیل و بررسی قرار گرفتند بهبود دهید تا به رنگ سبز رنگ درآیند. در ادامه به معرفی هر یک از این موارد می‌پردازم.

هیچ کلیدواژه‌ی کانونی برای این برگه تعیین نشده است

انتخاب کلید واژه کانونی اولین کاری است که برای محاسبه وضعیت بهینه بودن مطالب در وردپرس و سبز کردن چراغ سئو افزونه yoast seo باید انجام دهید. در این مورد به شما پیشنهاد می‌شود که کلمه کلیدی اصلی نوشته خود را وارد کنید. سعی کنید کلیدواژه کانونی بر اساس پر جستجوترین کلمه‌ای که کاربران در گوگل به دنبال آن هستند را انتخاب کنید. برای یافتن آن میتوانید از ابزار گوگل ترندز یا kwfinder استفاده کنید. بعد از انتخاب کلیدواژه کانونی محتوا آنالیز و بررسی می‌شود و در هر بار که بخشی به آن اضافه می‌کنید، هر یک از چک لیست‌ها که در ادامه توضیح می‌دهم بر اساس همین کلمه انتخاب شده امتیاز قرمز، نارنجی یا سبز را دریافت خواهند کرد.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

کلید واژه تمرکزی در اولین پاراگراف رونوشت، ظاهر نمی‌شود

گفته می‌شود که موتورهای جستجو به پاراگراف ابتدایی متن علاقه بیشتری دارند. به عبارت دیگر اولین پاراگراف از نوشته شما نشان دهنده موضوع و محوریت نوشته است که بر اساس کلمه کلیدی هم برای کاربران و هم برای موتورهای جستجو مشاهده و درک خواهد شد. بنابراین از کلمه کلیدی خود در پاراگراف اول استفاده کنید. همچنین پاراگراف اول را حتما طوری بنویسید که برای کاربران نیز جذاب باشد. اگر کاربری با پاراگراف اول نوشته شما ارتباط خوبی برقرار نکند در بیشتر موارد از سایت خارج خواهد شد.

متن شامل ۰ کلمه می‌باشد

این پیغام وقتی محتوایی در نوشته قرار نداشته باشد نمایش داده می‌شود. بر اساس توصیه افزونه سئو گفته می‌شود که محتوای تولید شده برای مطالب حداقل باید دارای ۳۰۰ کلمه باشد. اما بر اساس تجربه‌ای که در طول این مدت نویسندگی به دست آورده‌ام و نظر بسیاری افراد هم همینطور است سعی نکنید به این گزینه بسنده کنید. یک محتوای خوب از نظر گوگل محتوایی است که بیش از ۱۵۰۰ کلمه باشد. بنابراین محتوایی بنویسید که به صورت کاملا جامع و شامل باشد.

هیچ تصویری در این صفحه ظاهر نمی‌شود

استفاده از تصاویر در نوشته علاوه بر اینکه باعث شکل دادن و ظاهر بهتر در سایت می‌شوند برای موتورهای جستجو هم جذاب هستند. بیشتر کاربران در حال جستجو تصاویر هستند، موتورهای جستجو نظیر گوگل هم طوری طراحی شده‌اند که علاوه بر نمایش نتایج وب بسته به کلمه جستجو شده تصاویری را هم نمایش می‌دهند. گذشته از این بر اساس آخرین تغییر گوگل در جستجوی تصاویر دکمه مشاهده تصویر(لینک مستقیم عکس) حذف شده و به جای آن دکمه Visit Site نمایش داده می‌شود. بنابراین این فرصت خوبی است تا با بهینه کردن تصاویر بازدیدهای بخش جستجوی تصویر گوگل را به سایت خود جذب کنید.

تصاویر موجود در این برگه خاصیت alt ندارند

بعد از انتخاب تصویر در نوشته، این خطا نمایش داده می‌شود. از شما خواسته می‌شود که alt تصویر را وارد کنید. در وردپرس برای افزودن alt تصویر کافی است روی تصویر کلیک کنید و سپس آیکون مداد را انتخاب کنید. حالا مشابه تصویر زیر کیمه کلیدی خود را به همراه توضیحات مربوط به عکس در فیلد متن جایگزین وارد کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

برای اینکه تصاویر موجود در نوشته بهینه‌تر باشند توصیه می‌کنم از نام مناسب با موضوع نوشته، توضیح(کپشن) تصویر هم استفاده کنید تا شانس نمایش در نتایج بالاتر تصاویر را داشته باشید.

هیچ لینک درونی در این برگه ظاهر نمی‌شود

لینک سازی داخلی در کنار افزودن نقشه سایت در وردپرس به موتورهای جستجو کمک می‌کنند تا پیمایش در سایت و بررسی صفحات بهتر و عمیق‌تر صورت گیرد. با لینک دادن به نوشته‌های مرتبط در محتوای نوشته ارزش مطالب را افزایش داده و آنها را مانند یک زنجیر به هم متصل کنید. در این حالت هم نوشته برای موتور جستجو ارزشمندتر خواهد شد و هم اینکه کاربران با کلیک روی لینک‌ها از سایر نوشته‌ها هم بازدید کرده و بیشتر در سایت باقی خواهند ماند.

لینکی در این برگه ظاهر نمی‌شود

این گزینه هم درست مانند حالت قبلی است با این تفاوت که در اینجا منظور لینک‌های خارجی هستند. بر اساس آخرین تغییرات الگوریتم گوگل لینک کردن به منابع یک نوشته و یا سایت‌هایی که مشابه همین نوشته را تولید کرده‌اند می‌تواند ارزش گذاری محتوا را بیشتر کند. چرا که موتورهای جستجو قادر به درک کامل صفحات هستند و دو صفحه از دو سایت مختلف را از نظر محتوایی بررسی کرده و می‌دانند که نوشته در چه موضوعی نوشته شده است. پس سعی کنید حتما به سایت‌های معتبر مثل ویکی‌پدیا و… یک لینک بدهید. البته لینک‌های خارجی را Nofollow کنید تا امتیاز نوشته شما حفظ شوند. برای اینکار هم میتوانید از آموزش نوفالو کردن لینک های خروجی وردپرس استفاده کنید.

کلید واژه‌ی کانونی “X” در عنوان سئو دیده نمی‌شود

یکی از اصلی‌ترین بخش‌ها برای قرار دادن کلمه کلیدی عنوان نوشته می‌باشد. برای اسنکه در افزونه سئو وردپرس کلمه کلیدی را در نوشته استفاده کنید روی دکمه ویرایش اسنیپت کلیک کنید تا مشابه تصویر فیلد عنوان سئو نمایش داده شود. سپس عنوان دلخواه خود را برای نوشته انتخاب کنید.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

در انتخاب عنوان نوشته دقت کنید کلمه کلیدی انتخاب شده حتما در ابتدای نوشته قرار داشته باشد تا تاثیر بهتری در قرار گرفتن نتیجه بالاتر موتور جستجو به دست آورید.

عنوان سئو خیلی کوتاه است

در صورتی که عنوان سئو کوتاه باشد این خطا نمایش داده می‌شود. گفته می‌شود عنوانی که برای صفحات سایت باید انتخاب کنید بین ۴۵ تا ۶۵ کاراکتر باشد. بنابراین عنوانی برای نوشته خود انتخاب کنید که به اندازه کافی معرف نوشته شما باشد و این تعداد کاراکتر را شامل شود.

متای توضیحات مشخص نشده است

این بخش همان توضیحاتی است که در صفحه نتایج جستجو گوگل در زیر آدرس هر سایت نمایش داده می‌شود که به عنوان خلاصه‌ای ۱۲۰ کلمه‌ای است. اما تغییراتی در گوگل رخ داده است که این توضیحات به ۳۲۰ حرف افزایش پیدا کرده‌اند و از سوی دیگر انتخاب متا توضیحات به شکل هوشمندانه توسط خود گوگل انجام می‌گیرد. بنابراین فکر می‌کنم در آپدیت‌های آتی افزونه سئو وردپرس تغییرات عمده روی این بخش صورت گیرد. در حال حاضر اگر حتی توضیحات متا را وارد کنید با الگوریتم جدید گوگل توضیحات انتخاب نمایش داده نمی‌شود. بلکه این خود گوگل است که بر اساس کلمه کلیدی جستجو شده، متای توضیحات را از بخش‌های مختلفی از نوشته که کلمه کلیدی ذکر شده‌اند نمایش می‌دهد.

این مسئله می‌تواند یک مزیت برای نمایش نتایج بهتر در موتورهای جستجو باشد. بنابراین باید از کلمات کلیدی به گونه‌ای استفاده کنید که شامل کلمات دیگر که جستجو می‌کنند نیز باشد تا بهتر از قبل بتوانید در هر کلمه جستجو شده در صدر نتایج جستجو گوگل قرار بگیرید.

تراکم کلیدواژه‌ کانونی X% است، که خیلی کم است؛ کلیدواژه‌ی کانونی n بار پیدا شد

یکی دیگر از موارد مهم در سبز کردن چراغ سئو افزونه Yoast SEO استفاده از کلیدواژه کانونی به تعداد کافی است. بر اساس تعداد کلمات هر نوشته باید به تعداد دفعات مناسب کلمه کلیدی را در متن نوشته تگرار کرده باشید. این مقدار بین ۱ تا ۲٫۵ درصد برای محتوای نوشته است. به عنوان مثال اگر نوشته شامل ۱٫۰۰۰ کلمه باشد باید چیزی بین ۱ تا ۳ بار کلمه کلیدی را تکرار کرده باشید.

کلید واژه تمرکزی در URL این صفحه ظاهر نمی‌شود

استفاده از کلمه کلیدی در آدرس سایت هم یکی دیگر از مواردی است که در سئو مطالب وردپرس و سبز کردن چراغ سئو تاثیرگذار است. اگر کلمه کلیدی که در آدرس مطالب استفاده می‌شوند وجود داشته باشد به دلیل بولد شدن کلمه کلیدی در ادرس سایت که در نتایج جستجو نمایش داده میشه شانس بیشتری خواهید داشت.

اما به دلیل اینکه ساختار آدرس برای زبان فارسی مناسب نیست و کاراکترهای آدرس URL در زبان فارسی تبدیل به کاراکترهای ناخوانا می‌شوند پیشنهاد می‌کنم استفاده از این مورد را جزو ملاک قرار نداده و از کلمات انگلیسی استفاده کنید.

شما به برگه دیگری با کلمه کلیدی اصلی لینک کرده‌اید

یکی از اشتباهاتی که برخی کاربران انجام می‌دهند این است که کلمه کلیدی انتخاب شده را به صفحه دیگری چه به صورت لینک داخلی و چه خارجی لینکدار می‌کنند. باید گفت که نوشته‌ای که شما تهیه کرده‌اید و کلمه کلیدی دلخواه خود را برای آن انتخاب کردید مختص شماست. پس باید کل تمرکز خود را روی بهبود این کلمه کلیدی بکنید که با این کلمه کلیدی مطلب و سایت شما نمایش داده شود.

سبز کردن چراغ سئو در افزونه Yoast SEO و سئو مطالب در وردپرس

در نهایت بعد از اینکه کلیه موارد فوق را برای نوشته خود رعایت کرده و امتیاز کافی برای هر بخش را دریافت کردید با تصویر بالا روبه‌رو خواهید شد.


سبز کردن چراغ سئو خوانایی افزونه سئو وردپرس

بعد از آپدیت افزونه سئو که چند ماهی از آن آپدیت نمی‌گذرد تب دیگری با نام خوانایی به آن اضافه شده است. خوانایی عبارت است از میزان بهینه بودن محتوا برای کاربران و هیچ ارتباطی با سئو نوشته ندارد. به عبارت دیگر این تب مربوط به سئو فرندلی بودن محتوا برای کاربر دارد که از خلاصه نویسی، پاراگراف کوتاه و… باید در ان استفاده شده باشد. خوانایی در افزونه سئو وردپرس بر سه اصل مهم تاکید دارد که عبارتند از:

  1. پاراگراف‌ها طولانی نباشند
  2. زیر هر تیتر(HEADING) بیشتر از ۳۰۰ کلمه استفاده نشود
  3. جملات بیشتر از ۲۰ کلمه نباشند. اگر برخی جملات بیشتر از ۲۰ کلمه هستند در کل محتوای نوشته نباید بیشتر از ۲۵ درصد کل نوشته را شامل شوند.

بعد از اینکه محتوای خود را بهینه کردید و کلیه امتیازان هر بخش را با رنگ سبز دریافت کردید به تب خوانایی مراجعه کرده و ۳ شرط لازم برای خوانا کردن نوشته را هم بررسی کرده و این بار اقدام به سبز کردن چراغ سئو خوانایی در افزونه Yoast SEO بکنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید اقدام به سئو کردن مطالب در وردپرس و سبز کردن چراغ سئو در افزونه سئو وردپرس بکنید. در صورتی که در رابطه با این آموزش و نحوه سئو کردن نوشته در وردپرس سوال یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۵
/
۵
(
۶۴

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 798 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها