آموزش وردپرس آیا اطلاعات وب سایت ها بر روی هاست اروپا در خطر تحریم است؟ - وب آکا

اجازه دهید در این مقاله کمی با شما صمیمی تر از همیشه صحبت کنم! بهار سال ۹۳ بود، نسبت به الان شرکت کوچیک تری بودیم و برای تامین هزینه های کسب و کار وب آکا و کارمنداش اغلب پروژه های طراحی سایت هم می گرفتیم! وب سایت مشتری از قبل بر روی هاست های شرکت **** راه اندازی شده بود و مشتری همچنان اصرار داشت وب سایتی هم که ما براش طراحی می کنیم بر روی هاست های شرکت **** پیاده سازی کنیم، شرکت **** یکی از ۱۰ هاستینگ بزرگ ایران محسوب میشد و از درخواست مشتری استقبال کردیم، از سرعت هاست های شرکت **** رضایت کامل داشتیم، هاست های این شرکت در آن زمان بر روی دیتاسنتر Hetzner آلمان ارائه می شد.

۵ فروردین ۱۳۹۳ در مسافرت به سر میبردم که مشتری تماس گرفت (مدیر یکی از بزرگترین کارخانجات مواد شوینده ایران) و گفت سایت ما فعال نیست و انگار اصلا همچین سایتی داخل اینترنت وجود نداره، سریعا با موبایلم لب ساحل (جزیره زیبای کیش) اومدم سایت مشتری رو چکاپ کنم و دیدم بله انگار همچین سایتی اصلا داخل اینترنت وجود نداشته، آخرین ایمیل هام رو چک کردم و با این اطلاعیه از شرکت محترم شرکت **** مواجه شده ام! انگار دنیا روی سرم خراب شد

منابع این خبر که هنوز از آن زمان باقی مانده اند را در لینک های زیر می توانید مشاهده کنید.

https://goo.gl/WPw9Wm
https://goo.gl/JKV6hU
https://goo.gl/Gz9dfH

حالا که این مسئله رو مطرح کردیم باید یه کمی درموردش رفع ابهام کنیم و به سوالات متداولی که پس از خواندن اطلاعیه بالا ممکن است در ذهن شما ایجاد شود، پاسخ دهیم:

  1. آیا رخداد این قضیه بخاطر بی مسئولیتی شرکت هاستینگ بوده است؟
    خیر این هاستینگ از اطلاعات مشتریان خود بکاپ گیری نموده است اما پلیس آلمان بکاپ ها را نیز با نهایت بی رحمی از دیتاسنتر خارج کرده است.
  2. درصورت رخداد چنین قضیه ای چه کسی مسئول است و باید خسارت وب سایت ها را جبران کند؟
    هیچکس مسئول جبران خسارت این مشکل نیست، بکاپ گیری از اطلاعات هر وب سایت بر عهده مدیران آن سایت است و درصورت نابودی اطلاعات در شبکه اینترنت، در مواقع فورس ماژور شرکت های هاستینگ مسئول نیستند.
  3. سرانجام این قضیه چه شد آیا اطلاعات وب سایت ها توسط پلیس آلمان بازگردانی شد؟
    بله، پس از ۴۵ روز اطلاعات به صورت کامل بازگردانی شد اما در این مدت خسارت های زیادی به کسب و کار های بر روی این سرور وارد شد.
  4. آیا شرکت میزبان در این مدت برای حفظ رضایت کاربران خود کاری انجام داد؟
    بله، تیم فنی این شرکت سریعا وارد عمل شد و مسئله را با جدیت تمام اطلاع رسانی کرد، سپس سریعا به مدیران سایت هایی که از هاست خود بکاپ داشتند یک هاست جدید ارائه کرد و درصد کمی از کاربران محافظه کار توانستند اطلاعات خود را سریعا بازگردانی کنند و به کسب و کار آنلاین خود ادامه دهند.
  5. رفتار این شرکت با کاربران خود در این زمان چگونه بود؟
    این شرکت محترم در پاسخ به تمام نارضایتی ها و توهین های کاربران تازه وارد، با تمام آن ها همدردی کرد و از تک تک مشتریان خود بارها و بارها معذرت خواهی کرد، این شرکت نمونه اخلاقی که الگو تمام شرکت های هاستینگ است، از خود بنده حداقل ۱۰ مرتبه با نهایت احترام معذرت خواهی کردند.
  6. پس از این حادثه پیشرفت این شرکت متوقف شد و از حرکت باز ایستاد؟
    خیر، این شرکت با پیگیری های مداوم پس ۴۵ روز تلاش های شبانه روزی و تحمل فشار های کاربران، اطلاعات را بازگردانی کرد و سرویس هر کاربر را برای ۱ سال دیگر به صورت رایگان تمدید نمود، این شرکت تمام فشار ها را تحمل نمود تا رضایت کاربران خود را جذب کند، هم اکنون این شرکت با قدرت بیشتری به کار خود ادامه می دهد و هوادارن بسیار زیادی دارد.
  7. در نهایت چرا این اتفاق افتاد، چه کسی بی مسئولیتی کرده است؟
    دیتاسنتر و پلیس آلمان، در این حادثه نسبت به ایرانی ها بی انصافی کرده اند، به دلیل تحریم هایی که جهت ممنوعیت خدمات دهی به ایرانی ها وجود دارد، معمولا سازمان ها و دیتاسنتر های خارجی مانند آلمان، نسبت به پیگیری امور ایرانیان بی مسئولیتی می کنند و پس از این حادثه بار ها و بار ها این حادثه رخ داده است.

باز هم این اتفاق در یک شرکت میزبانی دیگر رخ داده است…

طی یک ماه اخیر (تیر ماه سال ۱۳۹۶)، این اتفاق مجددا برای یک شرکت برتر میزبانی دیگر داخل ایران رخ داده است، شرکت میزبانی فوق، یکی از بزرگترین هاستینگ های ایران است و خدمات بسیار باکیفیتی به کاربران خود ارائه می دهد، شرکت موضوع را طی یک اطلاعیه ایمیلی به صورت زیر به کاربران خود اطلاع رسانی کرده است.

منبع غیر رسمی این خبر را می توانید در لینک زیر مشاهده کنید:

https://goo.gl/VWEJTW

مشتریان بزرگ این شرکت چی می گویند؟

مشتریان بزرگ این شرکت مانند خواننده پاپ کشور عزیزمان (آقای سیروان خسروی) در رابطه به مشکل پیش آمده، موضوع را به صورت زیر قضاوت می کنند.

.

جمعی دیگر از مشتریان این شرکت در رابطه با مشکل پیش آمده، در یک برنامه زنده رادیویی موضوع را اینچنین مطرح می کنند:

.

مدیران تمام شرکت های هاستینگ ار فرموده های مجری رادیو متعجب شدند، پاسخ من و جمعی از متخصصین میزبانی به مجری محترم به صورت زیر است:

مسئله اول اینه که قضاوت درمورد مسائل تخصصی میزبانی فقط میبایست توسط افراد متخصص این حوزه انجام شود نه شخصی که هیچگون اطلاعاتی در این زمینه ندارد، درضمن شرکت نامبرده در این زمینه مقصر نیست و اگر پلیس فتا قصد پیگیری داشته باشد میبایست با پلیس فدرال آلمان وارد بحث شود، نه با شرکت میزبانی که خود هم از این قضیه متضرر شده است، مسئله دوم ۵۰۰ هزار عضو یا ۵۰۰ هزار وب سایت را از کجا آوردید؟ اگر ۵۰۰ هزار وب سایت قطع میشد قطعا ۹۰ درصد تجارت الکترونیک ایران خاموش می شد، تعداد سایت هایی که در این قضیه آسیب دیده اند کمتر از ۶۰۰۰ وب سایت تخمین زده می شود، مسئله سوم مدیران متخصص وب سایت های اینترنتی بنا به دلایل خاص مانند کیفیت و پهنای باند مستحکم سرویس های اروپایی میزبانی در آلمان را انتخاب کرده اند، این که مجری میفرماید شما دارید دیتا از کشور خارج می کنید بسیار صحبتی غیر منطقی و غیر تخصصی بود! که خود سلب مسئولیت جهت پیگیری قضیه است، مشترک می تواند بنا به دلایل خود نسبت به خرید هاست اروپا یا ایران اقدام کند و انتخاب کشور میزبانی کاملا امری تخصصی و شخصی است. مسئله چهارم ایشان متوجه مسئله اصلی نشدند و مثال می زنند که یک شرکت میزبانی در اسکاتلند یا انگلیس بوده است و حالا دیگر نیست! درصورتی که مسئله چیز دیگری است و پلیس فدرال آلمان هارد ها را از دیتاسنتر خارج نموده است و دیتاسنتر جایی نرفته است، شرکت میزبانی یک دیتاسنتر معتبر اروپایی را جهت همکاری انتخاب نموده است ?، مسئله پنجم فرض می کنیم که این اتفاق در یک دیتاسنتر ایرانی رخ می داد و پلیس ایران هارد ها را از دیتاسنتر خارج می کرد و جهت پیگیری مسائل قضایی هارد ها را به دادگستری یا پلیس فتا ارائه می داد، آیا باز هم این اتفاق نمی افتاد؟ اطلاعات یک ساعته باز می گشتند؟ آیا همواره یک هفته ای مسائل قضایی در دادگستری های ایران پیگیری می شوند؟ آیا دیتاسنتر های ایرانی خسارتی به کاربران پرداخت می کردند؟ خیر، مجری محترم برنامه به جای بررسی تخصصی و ارائه راهکار های منطقی، کاملا صورت مسئله را تغییر دادند.

.

چه کار کنیم؟ دیگر از هاست اروپا استفاده نکنیم؟

خیر، اگر در حال حاضر وب سایت شما بر روی سرور های اروپا میزبانی می شود و از کیفیت سرویس دریافت شده رضایت کامل دارید، بخاطر این مسائل وب سایت خود را به هاست ایران منتقل نکنید، در ویدیو تفاوت هاست اروپا و ایران، نتیجه تجربیات خود درمورد تفاوت های این دو سرویس ارائه داده ایم، البته که اکثر دیتاسنتر های آمریکایی ایران را تحریم کرده اند و امکان همکاری با دیتاسنتر های آمریکایی به صورت مستقیم وجود ندارد، اما وب آکا و سایر شرکت های معتبر هاستینگ، قرارداد های همکاری خود را با دیتاسنتر های آلمانی با مشخصات هویتی ایرانی به ثبت نرسانیده اند، ما با مشخصات امارت متحده عربی (دبی) با دیتاسنتر های آلمانی همکاری می کنیم و در این زمینه هیچ خطر تحریمی مشتریان بر روی هاست اروپا وب آکا را تهدید نمی کند، اما مشکلاتی که برای شرکت های بالا رخ داده بخاطر مسائل حقوقی، مانند شکایت از یکی از وب سایت های بر روی سرور، سرقت اطلاعات کاربران توسط یکی از سایت های بر روی سرور، یا سایر مشکلات حقوقی و کیفری که یک یا چند نفر از مشتریان هاست اشتراکی به وجود آورده اند (شکایت یک شخص حقیقی یا حقوقی از یکی از وب سایت های بروی سرور هاست اشتراکی یا مسائل حقوقی دیگر) رخ داده است، مشکلات بالا ارتباطی با مسائل تحریم ندارد. اما آیا این مشکل ممکن است زمانی برای کاربران وب آکا هم رخ دهد؟ بله رخداد چنین مسئله حقوقی نه تنها برای وب آکا، بلکه برای تمام شرکت های هاستینگ حتی هاستینگ هایی که سرویس های خود را از دیتاسنتر ایران ارائه می دهند نیز ممکن است رخ دهد، اما راه چاره چیست؟ چطور از بروز چنین خساراتی جلوگیری کنیم؟ در این زمینه لطفا پاراگراف بعدی را به صورت کامل مطالعه کنید.

.

چرا ما قیمت سرویس های وب آکا را افزایش می دهیم؟

در مواجهه با چنین مشکلاتی که در ابتدای مقاله خدمت شما مثال زدیم، اولین چیزی که مشتری به شرکت هاستینگ می گوید این است: مقداری ارزان تر یا گران تر بودن سرویس برای ما اهمیتی نداشت، ای کاش از ما پول بیشتری می گرفتید و از اطلاعات ما بیشتر محافظت می کردید، ما در وب آکا هم اکنون از اطلاعات بر روی سرویس های هاست اروپا، در دولایه بکاپ گیری انجام می دهیم، لایه اول بکاپ در خود سرور است، لایه دوم بکاپ در یک لوکیشن دیگر از همان دیتاسنتر نگهداری می شود، اما اگر قرار بر این باشد که مسائل حقوقی رخ دهد یا بنابر تحریم های اتحادیه اروپا، دیتاسنتر های اروپایی خدمات خود را بر روی کاربران ما به هر نحوی قطع کنند هیچ راهی برای بازگردانی اطلاعات وجود ندارد، تا این که اطلاعات پس از طی شدن چند ده روز بررسی و پیگیری مجددا بازگردانی شود و این قطعی بزرگ حتما به نفع ما و مشتریان ما نخواهد بود، بنابراین باتوجه به رشد چشمگیر تعداد کاربران و طرفداران سرویس های وب آکا، ما قرارداد هایی با دیتاسنتر OVH فرانسه عقد نموده ایم و از این پس یک لایه از بکاپ های مشتریان خود را بر روی دیتاسنتر OVH کشور فرانسه نیز نگهداری می کنیم، باتوجه به این که حجم داده های میزبانی شده توسط وب آکا بیش از ده ها ترابایت است، سرمایه گذاری های زیادی جهت خرید تجهیزات ذخیره سازی در دیتاسنتر OVH فرانسه تا کنون انجام شده است، بنابراین باتوجه به افزایش امنیت نگهداری اطلاعات به صورتی که به هیچ عنوان خطر نابودی اطلاعات کاربران وب آکا را تهدید نکند، تصمیم گرفته ایم تعرفه سرویس های وب آکا را تا ۱۰ درصد افزایش دهیم، از این که مانند همیشه حامی ما هستید و به امنیت نگهداری از اطلاعات وب سایت خود اهمیت می دهید و مشوق ما در ادامه این مسیر جهت ارائه سرویس های با کیفیت تر هستید از شما سپاس گزاریم، گفتنی است که یکی دیگر از دلایل تاثیر گذار در افزایش قیمت سرویس های وب آکا، رشد چشمگیر نرخ یورو در ماه های گذشته است که این مورد به صورت کامل در نمودار رشد قیمت یورو (واحد پولی آلمان) که از وب سایت صرافی رویال گرفته شده است کاملا مشهود است.

در پایان تمام مباحث مطرح شده در این مقاله را به صورت زیر می توان خلاصه کرد!

به صورت کلی می توان گفت که اطلاعات وب سایت های بر روی هاست اروپا مشتریان شرکت وب آکا، به هیچ عنوان در خطر نابودی یا تحریم نیستند، اما به دلیل جلوگیری از حوادث ناگواری که در قدیم تر ها برای مشتریان برخی از شرکت ها رخ داده است، تصمیم گرفته ایم با افزایش ۱۰ درصدی قیمت سرویس های وب آکا، امنیت نگهداری از اطلاعات را با اضافه کردن سخت افزار های بکاپ گیری مدرن، افزایش دهیم، در حال حاضر از اطلاعات وب سایت های بر روی هاست اروپا شرکت وب آکا در یک کشور دیگر و در یک دیتاسنتر دیگر نیز بکاپ گیری انجام می شود تا ریسک نابودی اطلاعات درصورت بروز مشکلات حقوقی و بین المللی به صورت کامل رفع گردد، قیمت های جدید از چهارشنبه ۱ شهریور ۱۳۹۶ بر روی سرویس های وب آکا اعمال می شوند، از این که مانند همیشه حامی و همراه ما در این مسیر هستید، از شما سپاس گزاریم.

نکته مهم: در این مقاله با ارائه مثال های واقعی فقط قصد داشته ایم که جدیت موضوع اهمیت بکاپ گیری چند لایه ای در سرویس های اروپا را برای مشتریان شرح دهیم، در این مقاله به هیچ عنوان تصمیم نداشته ایم خدمات شرکت یا شخص خاصی را کم کیفیت یا کم امنیت جلوه دهیم، به همین دلیل از مطرح نمودن نام شرکت ها در این مقاله خودداری کرده ایم!

بروزرسانی: به دلیل عدم اطلاع کامل برخی از کاربران از این اطلاعیه، بروزرسانی قیمت ها در روز شنبه ۴ شهریور انجام می شود.

بروزرسانی: قیمت ها در تاریخ ۹ شهریور ماه ۱۳۹۶ از ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش یافته اند.

 

 

 

 

 

۴٫۱
/
۵
(
۲۲

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 425 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها