آموزش وردپرس ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailer در وردپرس - وب آکا

مدیریت ایمیل یکی از اصلی ترین اقداماتی است که به منطور تعامل با کاربران باید در نظر داشته باشید. اما گاها مشکل ارسال و دریافت ایمیل به یک معضل بزرگ تبدیل می شود در چنین شرایطی راهکارهای متعددی از جمله اعمال تنظیمات smtp برای ارسال ایمیل وجود دارد که به واسطه آن می توانید در راستای ارسال ایمیل به کاربران وردپرسی و غیر وردپرسی اقدام نمایید بدین ترتیب نگرانی درباره ارسال و دریافت ایمیل نخواهید داشت. همانطور که ذکر شد یکی از مواردی که می تواند در این زمینه کمک کننده باشد، فعالسازی smtp است. زمانی که شما این قابلیت را روی وب سایت وردپرسی خود فعال می کنید، می توانید به راحتی و بدون مشکل ایمیل های خود را مدیریت کرده و نگرانی در این زمینه نداشته باشید. در این مقاله از پایگاه دانش وب آکا تصمیم داریم نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس با استفاده از افزونه smtp mailer را به شما آموزش دهیم. پس تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید. 🙂

در مجموعه هاستینگ وب آکا سیاست های شفاف و واضحی در راستای جلوگیری از ارسال ایمیل های اسپم در نظر گرفته شده است. با هدف حفاظت و تمیز نگه داشته شدن آیپی سرور کاربران امکان ارسال و دریافت ایمیل فقط از طریق smtp یا همان پورت ۵۸۷ میسر می باشد و امکان استفاده از php mail به دلیل ضعف های شدید امنیتی آن، ناپایداری و عدم احراز هویت روی سرویس ها امکان پذیر نمی باشد.

حل مشکل ارسال نشدن ایمیل از طریق افزونه

به طور کلی وردپرس برای ارسال ایمیل از تابع ()mail در زبان php استفاده می کند که در صورتی که این تابع روی سرور فعال نباشد یا به هر دلیلی ایمیل شما اسپم شده است، در خصوص ارسال و دریافت ایمیل دچار مشکل خواهید شد. در همین راستا بسیاری از شرکت های ارائه دهنده خدمات هاست به کاربران خود پیشنهاد می کنند تا از smtp برای ارسال ایمیل های خود استفاده نمایند. با فعالسازی این تابع شما می توانید به راحتی ایمیل های وب سایت خود را مدیریت نمایید و دیگر درگیر مشکلات مربوط به ارسال ایمیل نخواهید بود. یکی از افزونه های بسیار مناسبی که می توانید از آن برای فعالسازی قابلیت ارسال ایمیل smtp در وردپرس استفاده نمایید، افزونه smtp mailer است. در ادامه به بررسی این افزونه و پیکربندی آن برای ارسال ایمیل اشاره خواهیم کرد.

نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailer

به منظور ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس شما باید مسیر مشخصی را دنبال کنید که در ادامه به شرح آن خواهیم پرداخت:

  1. در اولین گام شما باید یک ایمیل در هاست خود ایجاد نمایید تا عمل ارسال و دریافت ایمیل های وردپرس با استفاده از آن و به واسطه سرویس ایمیل هاستتان صورت گیرد. در صورتی که هنوز ایمیلی در هاست ایجاد ننموده اید، به کمک آموزش ساخت ایمیل در هاست سی پنل یا ساخت ایمیل در دایرکت ادمین اقدام کنید.
  2. سپس با استفاده از راهنمای ورود به وردپرس وارد پیشخوان وردپرس وب سایت خود شوید.
  3. سپس از میان منوهای موجود در پیشخوان، منو افزونه ها را انتحاب نمایید.
    قابلیت ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس
  4. در صفحه جدیدی که برای شما نمایش داده می شود، شما باید عبارت smtp mailer را در فیلد جستجو قرار گرفته در صفحه وارد کرده و آن را جستجو نمایید. سپس افزونه های مرتبط به شما نمایش داده می شود که باید افزونه smtp mailer را نصب و فعال نمایید.
    امکان ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس
  5. بعد از نصب افزونه smtp mailer شما می توانید در پیشخوان وردپرس از طریق منو تنظیمات، زیر منو smtp mailer را انتخاب کرده تا وارد صفحه مربوط به تنظیمات آن شوید.
    ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailer
  6. در صفحه جدیدی که به شما نمایش داده می شود، شما باید به منظور ارسال ایمیل از طریق smtp فیلدهای خالی موجود در زبانه General را کامل نمایید. دقت داشته باشید فیلدهای قرار گرفته در این صفحه مطابق با ایمیل ایجاد شده در هاست شده تکمیل شوند که در ادامه به شرح مفصل هر کدام خواهیم پرداخت.
    تنظیمات افزونه smtp وردپرس

    برای پیدا کردن اطلاعات مربوط به ایمیل، باید وارد بخش Email account هاست شده و از طریق دکمه Connect Devices قرار گرفته در مقابل آدرس ایمیل مورد نظر وارد صفحه مربوطه شوید. در این صفحه دو باکس مجزا تحت عنوان Mail Client Manual Settings وجود دارد که در مقابل عبارت Incoming server شما می توانید نام سرور میزبان خود را مشاهده نمایید. در نظر داشته باشید که شما باید با توجه به فعال یا غیرفعال بودن SSL/TLS باید عبارت قرار گرفته در مقابل بخش عنوان شده را انتخاب نمایید. سایر اطلاعات مثل نام کاربری، رمز عبور و… نیز در این بخش قابل مشاهده است.

    این موارد عبارت است از:

    • SMTP Host: اگر از میل سرور مستقل استقفاده می کنید باید آدرس آیپی سرور ایمیل خود را واد کنید. اما اگر سرویس ایمیل هاست اصلی استفاده می کنید باید نام دامنه که قصد دارید از طریق آن ایمیل ارسال نمایید را به صورت smtp.yourdomain.com یا mail.yourdomain.com یا yourdomain.com وارد کنید.
    • SMTP Authentication: شما از طریق این بخش تعیین می کنید که در فرآیند ارسال ایمیل از طریق smtp اعتبارسنجی SMTP فعال باشد یا نه. بهتر است این گزینه را در حالت Yes قرار دهید.
    • SMTP Username: در این قسمت شما باید نام کاربری smtp وب سایت خود را وارد نمایید. به طور معمول نام کاربری شما همان آدرس ایمیل هاستتان می باشد.
    • SMTP Password: پسورد مربوط به نام کاربری مشخص شده نیز باید در این قسمت وارد شود. اگر نام کاربریتان همان آدرس ایمیلتان است در این قسمت نیز رمز ایمیل خود را وارد نمایید.
    • Type of Encryption: از طریق این بخش شما تعیین می کنید که ارسال ایمیل از طریق smtp به چه سبکی رمزنگاری شود. در اکثر سرورها پیشنهاد می شود از حالت TLS استفاده شود.
    • SMTP Port: شما در این قسمت باید پورتی که می خواهید فرآیند ارسال ایمیل از طریق آن صورت بگیرد را وارد نمایید. پورتی که شما باید وارد نمایید ۵۸۷ است.
    • From Email Address: آدرس ایمیلی که قصد دارید ارسال ایمیل از طریق smtp را از طریق آن دنبال نمایید را باید در این قسمت وارد نمایید. به طور معمول آدرس ایمیل ارسالی شما همان ایمیلی است که در قسمت نام کاربری آن را وارد کرده اید.
    • From Name: شما باید نامی که می خواهید در ایمیل به عنوان فرستنده نمایش داده شود را در این قسمت وارد نمایید.
    • Disable SSL Certificate Verification: این گزینه مربوط به SSL شما است که بهتر است آن را فعال کنید.
  7. بعد از اینکه فیلدهای عنوان شده را با محتوای مناسب پر کردید، زمان آن می رسد که با کلیک روی دکمه Save Changes تغییرات اعمال شده را ذخیره نمایید.
  8. بعد از اینکه تغییرات مربوط به ارسال ایمیل از طریق smtp در وردپرس را اعمال نمودید، زمان آن می رسد که از قابلیت ارسال ایمیل تستی استفاده کرده و اطمینان حاصل کنید که ایمیل بدون مشکل ارسال می شود. در همین راستا شما باید روی زبانه دوم یعنی زبانه Test Email کلیک نمایید.
    آموزش ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailerدر این زبانه شما با سه فیلد خالی زیر رو به رو می شوید:
    • To: در این قسمت شما باید آدرس ایمیلی که می خواهید ایمیل تست به آن ارسال شود را وارد نمایید.
    • Subject: عنوان ایمیل را می توانید در این قسمت وارد نمایید. به عنوان مثال در تصویر زیر عنوان ایمیل، پیغام تستی است.
    • Message: محتوایی که قصد دارید در ایمیل تست شما نمایش داده شود باید در این بخش وارد شود. در تصویر زیر این یک نمونه تستی است محتوایی می باشد که برای نمونه در آن قسمت وارد شده است.

    بعد از پر کردن فیلدهای عنوان شده با اطلاعات مورد نظر روی دکمه Send Email کلیک نمایید.

    در نظر داشته باشید که در صورتی که در انتهای کدهایی که نمایش داده می شود عبارت Connection: closed نمایش داده شود، نشان دهنده این موضوع است که ارسال با موفقیت انجام گرفته است. 

  9. حال زمان آن می رسد که به آدرس ایمیل انتخاب شده مراجعه کرده و بررسی کنید که ایمیل به درستی ارسال شده است یا نه. در صورتی که فرآیند ارسال ایمیل از طریق smtp به درستی پیش رفته باشد، شما با ایمیلی همانند تصویر زیر رو به رو خواهید شد.
    امکان ارسال ایمیل از طریق smtp با افزونه smtp mailer

مدیریت درست ایمیل ها نقش بسیار مهمی در بهبود شرایط کسب و کارهای مختلف دارد. به همین دلیل نیز افراد به دنبال شرایطی هستند که بتوانند به بهترین شکل ممکن فرآیند ارسال و دریافت ایمیل وب سایت خود از طریق هاست را مدیریت کنند. یکی از بهترین روش هایی که می تواند در این خصوص مورد استفاده قرار داد، ارسال ایمیل با smtp است. در این مقاله از پایگاه دانش وب آکا تلاش ما بر این بوده است تا نحوه ارسال ایمیل از طریق smtp با ازفزونه smtp mailer را به شما آموزش دهیم. در صورت داشتن هرگونه سوال یا وجود هر نوع ابهامی در خصوص مطالب عنوان شده در این آموزش می توانید از طریق بخش دیدگاه های همین مقاله با ما همراه باشید.

آموزش رایگان وردپرس

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 481 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 10 فوریه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.