آموزش وردپرس وردپرس چه تاثیری در سئو سایت دارد - وب آکا

همانطور که می دانید وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوای دنیاست. صرفنظر از این موضوع می خواهیم بررسی کنیم که وردپرس چه تاثیری در سئو سایت دارد؟ آیا وردپرس بهترین عملکرد را در سئو دارد یا بهتر از آن نیز وجود دارد؟ با توجه به اهمیت موضوع توصیه می کنیم حتما این مطلب را مطالعه نمایید.

همانطور که می دانید سئو بصورت سئو داخلی و سئو خارجی مطرح است. بخش مهمی از سئو سایت در داخل سایت انجام می شود که به همین جهت قصد داریم تاثیر سیستم مدیریت محتوا را روی آن بررسی کنیم.

تشریح ساختار وردپرس

وردپرس از نظر سئو بصورت کامل به کمک افزونه Yoast SEO قابل مدیریت است. همان چیزی که متخصصین سئو به دنبال آن هستند. در وردپرس تمامی صفحات با تمامی خواص مورد نظر قابل انجام و اجراست. همین قابلیت کم نظیر موجب شده وردپرس علاوه بر وبمستران در میان متخصصین سئو نیز محبوب ترین باشد. ساختار منظم و قابل مدیریت وردپرس فرصتی ایده آل را برای مدیریت ساختار و محتوای سایت بصورت عالی در اختیار ما قرار می دهد. موضوعی که به ندرت در سایر سیستم های مدیریت محتوا می توان آن را دید. موارد و الزاماتی مانند Noindex , Nofollow , Canonical و ده ها مورد دیگر در وردپرس به راحتی قابل انجام است. این موارد در سایر سیستم های مدیریت محتوا در صورت وجود هم به خوبی وردپرس نیست!

تاثیر وردپرس در سئو سایت

می توان گفت سئو داخلی بیش از ۵۰ درصد کل کار در سئو است. این موضوع اهمیت محتوا و ساختار سایت را نشان می دهد. به این ترتیب اگر قصد داریم توفیق قابل توجهی در سئو بدست آوریم می بایست از سیستم مدیریت محتوای مناسبی استفاده نماییم. برای وب سایت های که وردپرس نیاز آنها را از لحاظ فنی تامین می کند بدون شک بهترین انتخاب است.

ویژگیهای شاخص وردپرس برای سئو سایت

  • ساختار بسیار ایده آل از لحاظ فنی و آسانی کار با آن
  • وجود قالب های بسیار حرفه ای، زیبا و سازگار با سئو برای وردپرس
  • وجود افزونه های بسیار کاربردی به منظور بهینه سازی نظیر Yoast SEO
  • امکان مدیریت با جزئیات بر روی تک تک صفحات سایت
  • وجود امکانات تکمیلی به منظور بهبود وضعیت و ساختار سایت

ساختار ایده آل وردپرس و تاثیر آن بر سئو

یکی از نقاط قوت وردپرس دارا بودن ساختار ایده آل و منظم است. صرفنظر از موارد دیگر وردپرس برای سئو بسیار مناسب است. زیرا از همان لحظه نصب وردپرس تا پیشرفته ترین مراحل توسعه بصورت کامل تحت کنترل است. در زیر به مواردی که موجب می شود وردپرس ساختار ایده آلی برای سئو داشته باشد ذکر شده است:

  • امکان بستن دسترسی خزنده های گوگل به سایت
  • مدیریت کامل URL ها برای دسته ها، برچسب ها، مطالب و برگه ها
  • امکان ریدایرکت صفحات پس از تغییر آدرس آنها
  • مدیریت کامل صفحات به لحاظ ساختاری و ترکیب به کمک افزونه Yoast SEO
  • امکان بهبود در عالی ترین سطح ممکن برای سایت و صفحات

وجود قالب و افزونه های متعدد برای وردپرس

یکی از نقاط قوت وردپرس وجود هزاران قالب و افزونه بسیار خوب و کاربردی است! این موضوع سبب شده است نقاط ضعف وردپرس با وجود آنها پوشش داده شده و یک سایت تمام عیار و کامل در اختیار داشت.

امکان مدیریت تک تک صفحات وردپرس

یکی از بهترین امکانات در وردپرس امکان مدیریت اجزای هر صفحه بصورت انحصاری است. متاسفانه این موضوع در سایر سیستم های مدیریت محتوا حتی در صورت وجود نیز به اندازه وردپرس کامل و دقیق نیست.

نتیجه گیری و جمع بندی

اگر قصد راه اندازی سایتی را دارید که در آن موضوع اصلی تولید محتواست وردپرس بهترین انتخاب است. وردپرس برای بسیاری از نیازها برای وب سایت ها کافیست و تنها در موارد خاص وردپرس نمی تواند نیاز سایت را تامین کند. در کل اگر می خواهید سایتی داشته باشید که برای سئو نیز به لحاظ ساختاری و داخلی مناسب باشد پیشنهاد ما به شما وردپرس است.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 442 views بار دسته بندی : سئو و بهینه سازی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها