آموزش وردپرس چرا قرار است قیمت سرویس های میزبان فا را افزایش دهیم ؟ - وب آکا

مرتبه قبل که یکی از تغییرات اساسی شرکت را برای کاربران اطلاع رسانی کردیم، عده ای پیشنهاد کردند که نیازی نیست برای هر موضوع جزئیات و مستندات کلی را بازگو کنیم، پیشنهاد کاربران این بود که بهتر است به صورت خیلی کوتاه و مختصر محوریت اصلی موضوع را اطلاع رسانی کنیم، بنابراین در این اطلاعیه از شرکت وب آکا به صورت کاملا مختصر به سراغ اصل موضوع می رویم!

برای ما ممکن نیست که مانند سایر شرکت ها به صورت خیلی سرد و جدی به شما بگوییم قیمت ارز تا ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است و ما هم قیمت ها را افزایش داده ایم و شما نیز موظف هستید از ماه بعد خرید ها و تمدید های خود را با نرخ های جدید انجام دهید، پس اجازه دهید کمی بیشتر درمورد این موضوع صحبت کنیم و به یک نتیجه گیری بدون حاشیه برسیم!

همه چیز دقیقا از اینجا شروع شد!

بله باز هم افزایش نرخ ارز همه روزه با شیب آرام ?

همانطور که میدانید تقریبا ۹۷ درصد از خدمات شرکت وب آکا توسط دیتاسنتر های اروپایی تامین می شود و قیمت سرویس های ما رابطه مستقیمی با نرخ ارز دارد، ما در وب آکا برای قیمت گذاری سرویس ها از معیار های کاملا منطقی و واضحی استفاده می کنیم و می توان گفت که اولین شرکت ارائه دهنده خدمات در کشور هستیم که صفحه سیاست های قیمت گذاری را در معرض دید کاربران خود قرار داده ایم، هیچ پشت پرده مخفی و نکته مبهمی وجود ندارد و اگر به صفحه سیاست های قیمت گذاری در وب سایت ما سر بزنید کاملا مشخص است که تعرفه تمام سرویس های ما بر اساس یورو ۴۰۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

و اما طی ۳ ماه اخیر ما شاهد افزایش شدید نرخ یورو و سایر ارز ها بوده ایم، نرخ یورو تا ۶۲۵۰ تومان (نقطه اوج) هم رسید، اما ما همانند سایر شرکت ها حاضر نشدیم خیلی سریع فشار وارده به شرکت برای پرداخت صورتحساب ها را، به کاربر منعکس کنیم، تعداد کاربران استفاده کننده از سرویس های وب آکا بسیار بالاست و اگر ما در آن زمان سریعا فشار را به کاربر منعکس می کردیم مسلما این اقدام ما سبب ناامنی در وضعیت بازار می شد. بنابراین سعی کردیم که طی ۳ ماه اخیر فشار مالی وارد شده به شرکت را تحمل کنیم و به صورت عجولانه تصمیم نگیریم، هم اکنون می توان گفت که نرخ ارز به ثبات نسبی رسیده است اما مسلما دیگر قیمت ارز مانند فروردین ۹۶ نخواهد شد و احتمالا قیمت یورو بر روی ۵۰۰۰ تومان ثابت شود!

حالا چه باید کرد؟

در این قسمت اجازه دهید کمی باهم رو راست باشیم، مشتری عزیز در شرایطی که نرخ ارز مملکت به حدی افزایش یافته است که فشار جدی به ساختار مالی تمام شرکت های ایرانی وارد کرده است ما قادر نیستیم نرخ های خود را به حالت قبل حفظ کنیم، ما در حدود ۳ ماه است که این افزایش شدید نرخ را تحمل کرده ایم تا در شرایط بهتری این تغییرات را اعمال کنیم اما حقیقتا بیش از این نمی توانیم نرخ ها را ثابت نگه داریم.

در این شرایط در پشت پرده شرکت های هاستینگ ایران خبر هایی هست که جالب است شما هم بدانید

عده ای از شرکت ها که از همان ۳ ماه گذشته قیمت های خود را افزایش داده اند، عده ای دیگر از شرکت ها به قیمت های رقابتی و نرخ های رایج بازار فکر می کنند و با این پیش زمینه ذهنی نرخ های خود را تغییر نمی دهند تا شانس فروش را از دست ندهند و مشتریان خود را با افزایش قیمت از دست ندهند! شرکت های هاستینگ در این شرایط ناچار هستند برای تامین هزینه های خود تعداد وب سایت بیشتری بر روی سرور های خود نگه داری کنند و یا این که با کرک کردن نرم افزار های لایسنس دار، هزینه های شرکت را به شکل محسوسی کاهش دهند و قیمت سرویس های خود را ثابت نگه دارند که به عقیده ما انجام این کار نقض حقوق مشتری است!

و اما در پشت پرده وب آکا چه خبر است و مدیران این شرکت چه تصمیمانی گرفته اند؟

حقیقت این است که در وب آکا ما با کاربر حرفه ای و مدیران سایت های بزرگ سروکار داریم، مشتریان ما افرادی هستند که شدیدا به کیفیت سرویس ها حساس هستند و به هیچ عنوان با هزینه سرویس های ما مشکلی ندارند، بنابراین تمام مشتریان شرکت ما افراد سطح بالای جامعه و تجارت مردان آگاهی هستند که از افزایش نرخ ارز و تحولات بازار اقتصاد بی اطلاع نیستند، بنا به شرایط گفته شده ما نیز ابدا حاضر نیستیم برای تامین هزینه های شرکت، سیاست میزبانی کم جمعیت و باکیفیت خود را به زیر پای بگذاریم و بر روی هر سرور تعداد سایت های بیشتری میزبانی کنیم یا این که استاندارد های میزبانی را کاهش دهیم!

بله ماهیت شرکت وب آکا ارائه سرویس های حرفه ای و فوق با کیفیت به آن دسته از وبمستران آگاهی است که به هیچ عنوان قیمت را فدای کیفیت نمی کنند و تمام تصمیمات ما در این راستا فقط در جهت حفظ کیفیت سرویس ها همانند گذشته است.

تصمیم نهایی شرکت وب آکا چیست؟

ما در وب آکا از این موضوع هراسی نداریم که با افزایش قیمت ها ممکن است عده ای از مشتریان ما معترض شوند، چرا که سیاست اصلی کاری ما ارائه سرویس های فوق با کیفیت و سطح premium است و مطمئن هستیم که پس از افزایش نرخ سرویس ها و حفظ کیفیت آن ها همانند گذشته و حتی افزایش تدریجی کیفیت خدمات شرکت، کاربران سطح حرفه ای و آگاه از این تصمیم ما تقدیر نیز خواهند کرد، چرا که ما تصمیم نداریم مانند برخی دیگر از شرکت ها؛ کیفیت میزبانی از سایت مشترک را قربانی افزایش نرخ ارز کنیم، امیدوارم تا اینجای کار به صورت کامل متوجه منظور من شده باشید ?

افزایش نرخ ارز نسبت به یکسال گذشته که ما قیمت ها را بروزرسانی کرده بودیم در حدود ۳۰ درصد است، و در سه ماه اخیر ما این فشار مالی را تحمل کرده ایم و هنوز تعرفه ها را افزایش نداده ایم، اما باتوجه به این که ما مطمئن هستیم که پس از تعطیلات عید ۹۷ وضعیت نرخ ارز به حالت ثبات کامل میرسد، قیمت سرویس ها را تا ۳۰ درصد افزایش نمی دهیم، بلکه تعرفه سرویس های وب آکا از شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ از ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش خواهند یافت. در واقع تعرفه جدید سرویس های وب آکا بر اساس نرخ یورو ۵۰۰۰ تومان برای سال ۹۷ قیمت گذاری خواهند شد.

بنابراین شما تا قبل از تاریخ شنبه ۱۲ اسفند ۹۶ قادر هستید سرویس های مورد نظر خود را با همان تعرفه های قدیمی در وب آکا خریداری کنید و همچنین تا قبل از این تاریخ قادر هستید سرویس های خود را با همان تعرفه های قبلی در وب آکا تمدید کنید!

[divide color=’#۴f4f4f’]

بروزرسانی ۵ خرداد ۱۳۹۷ :

[divide color=’#۴f4f4f’]

در ابتدا امیدوارم ابتدای این پست را به صورت کامل مطالعه کرده باشید، سپس ورود شما را به سال ۱۳۹۷ خوش آمد می گوییم ?!

توجه کردید که در بالاتر با چه قطعیتی خدمت شما گفتم اصلا احتمال نمی دهم نرخ ارز بیش از این افزایش پیدا کند و بعد از تعطیلات نوروز قیمت ارز به ثبات اولیه خود باز می گردد؟

امیدوارم از این قطعیت بنده ناراحت نشده باشید چون ما در وب آکا همیشه سعی می کنیم نسبت به همه چیز خوش بین باشیم و با خوشحالی این شرکت را به پیش ببریم!

پس از این که توضیحات بالا را قبل از عید خدمت شما ارائه کردم، نه تنها قیمت ارز کمتر نشد بلکه رشد صعودی خود را ادامه داد و هم اکنون در وضعیت زیر است!

شوکه نشید که قیمت یورو هم اکنون حدود ۷۵۰۰ تومان است! این تازه نرخ اسکناس هستش، واسط های ارزی و دلال ها یورو را به این قیمت نیز ارائه نمی دهند، معمولا قیمت یورو که در بازار قابل حواله برای اروپا است، حدود ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان از این نرخ نیز بیشتر است ?

شاید باورتون نشه که تا ۱۵ روز پیش هر یورو رو به قیمت ۹ هزارتومان و ۱۱ هزارتومان هم برای تمدید بعضی از سرویس هامون خریدیم ? اما لطفا باور کنید ?

همونطور که در بالاتر گفتم ما قیمت سرویس هامون رو با یورو ۵۰۰۰ تومانی تنظیم کردیم تا به مشترکین شرکت فشاری وارد نشه، اما ۳ ماه هستش که قیمت یورو برای خودمون بیش از ۷۰۰۰ تومان بوده است و شرکت وب آکا این فشار را تحمل کرده است تا خیلی سریع فشار مالی را به مشترک نهایی منعکس نکند اما حقیقتا ما هرچقدر صبر کردیم قیمت ارز کمتر شود این اتفاق نیفتاد و عرصه را بر خودمان تنگ تر کردیم! و امروز که این پست را آپدیت می کنم بخش حسابداری شرکت به من اطلاع داده است که شرکت اگر قیمت سرویس های خود را افزایش ندهد به زودی با مشکلات مالی شدید مواجه می شود و اندوخته ریالی شرکت بسیار کاهش یافته و هزینه ها به شدت افزایش یافته است.

در این شرایط تصمیم ما برای سال ۹۷ چیست؟

ما تصمیم نداریم قیمت سرویس ها را متناسب با ارز ۷۵۰۰ تومان افزایش دهیم چرا که باز هم خوش بین هستیم قیمت ارز کاهش محسوسی داشته باشد، به همین برای این که قادر باشیم کیفیت سرویس های خود را در همان حد گذشته نگه داریم و به فعالیت خود ادامه دهیم تصمیم گرفته ایم قیمت سرویس های خود را از روز سه شنبه ۸ خرداد ۱۳۹۷ متناسب با نرخ یورو ۶۰۰۰ تومان بروزرسانی کنیم که تا تعدیل وضعیت ارزی کشور از بروز خسارات مالی به شرکت جلوگیری کنیم، ما هم مثل شما از این افزایش قیمت ها خسته شده ایم و اصلا برایمان خوشایند نیست این همه تغییرات سریع در قیمت ها! تصمیمی که ما در وب آکا گرفته ایم که باتوجه به وضعیت ارزی کشور کمتر کاربرانمان و خودمان تحت فشار تغییر نرخ ارز باشیم این است که به زودی طی ۱ ماه دیگر از نسل جدید سرور های فوق با کیفیت ایران رونمایی کنیم و کاربران را به سمت میزبانی ملی دعوت کنیم تا از خروج ارز  از کشور و این همه تغییرات قیمت جلوگیری کنیم، هنگامی که سرویس های باکیفیت ایران ارائه شد طی یک اطلاعیه این موضوع خدمت شما به صورت مفصل تشریح می شود و شما قادر هستید به سرویس های با کیفیت ایرانی مهاجرت کنید و از شر افزایش قیمت های پی در پی راحت شوید!

بنابراین شما تا قبل از تاریخ سه شنبه ۸ خرداد ۹۷ قادر هستید سرویس های مورد نظر خود را با همان تعرفه های قدیمی در وب آکا خریداری کنید و همچنین تا قبل از این تاریخ قادر هستید سرویس های خود را با همان تعرفه های قبلی در وب آکا تمدید کنید! پس از این تاریخ سرویس های اروپایی وب آکا شامل ۱۵ درصد افزایش قیمت خواهند شد.

تمام توضیحات این پست حقیقت کامل است و از کاربران محترم که با آن ها نهایت صداقت را رعایت کردیم و با آن ها خودمانی صحبت کردیم اصلا انتظار نداریم عملکرد ما را در این شرایط قضاوت کنند!

ورود به سایت وب آکا و مشاهده تعرفه فعلی سرویس ها

 

۴٫۳
/
۵
(
۲۰

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 427 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها