آموزش وردپرس چه نوع محتوایی در گوگل رتبه می گیرد؟ - وب آکا

سایت های بسیاری وجود دارند که علیرقم حجم بالای تولید محتوا در آنها، مطالب منتشر شده در گوگل رتبه خوب یا مطلوبی نداشته و یا در سطح انتظارات نیست. باید توجه داشته باشید که در بین فاکتورهای موثر در رتبه گیری محتوا خود محتوا و چهارچوب آن بسیار تعیین کننده می باشد. به صورتی که در بسیاری از مواقع با رعایت اصول می توان رتبه خوبی در نتایج جستجوی گوگل بدست آورد.

موارد دخیل در رتبه بندی نتایج جستجوی گوگل

طبق اطلاعات موجود و بدست آمده از منابع رسمی در حدود ۲۰۰ فاکتور در تعیین رتبه نتایج گوگل دخالت دارند. این ۲۰۰ فاکتور را می توان در قالب دو موضوع سئوی داخلی و سئوی خارجی سایت مطرح نمود. در زیر به مجموعه عوامل کلی اشاره شده است:

  • قدرت و اعتبار سایتی که محتوا در آن منتشر می شود.
  • کیفیت محتوا و میزان مفید بودن آن برای مخاطبان سایت
  • ساختار مطلوب و نظام یافته سایت به جهت دسترسی آسان به بخش های مختلف سایت
  • لینک های داخلی و خارجی صفحه مورد نظر
  • و ده ها موارد دیگر …

موضوعی که در این مطلب در مورد آن صحبت می کنیم تماما به خود محتوا مربوط است و در واقع ما شرایطی را در نظر می گیریم که همه سایت های برای رقابت در نتایج گوگل شرایط یکسانی دارند و تنها خود محتواست که رتبه را تعیین می کند.

بهترین محتوا از نظر گوگل چیست؟

برای پاسخ به این سوال می بایست دو موضوع مهم را در نظر گرفت. موضوع اول این است که محتوا باید برای کاربر تهیه شود نه گوگل! همچنین می بایست یکسری الزامات فنی نیز برای دسترسی و تفهیم بهتر خزنده های گوگل در سایت رعایت شود. در واقع بهترین وضعیت زمانی است که ساختار صفحه با رعایت الزامات بوده و محتوای مورد نظر بیشترین جذابیت و استفاده را برای کاربر داشته باشد. در ادامه به این موضوع اشاره خواهیم کرد که چرا رضایت کاربر اهمیت بالایی دارد؟

چرا رضایت مخاطب اهمیت بالایی دارد؟

هر سایتی بر اساس بازدیدکنندگان و مخاطبان آن ارزش پیدا می کند. نتیجه بازخورد مخاطبان روی نتیجه کار  تاثیرگذار بوده و در طولانی مدت منجر به بالا رفتن ارزش و اعتبار سایت می شود. برای مثال اگر شخصی مطلب یا مطالبی از سایت شما را بواسطه ارزشمند دانستن آن بازنشر کند اینکار به عنوان لینک سازی طبیعی برای سایت شما خواهد بود که ارزش بسیار بالایی دارد. همچنین ماندن کاربر در سایت موجب پایین آمدن بانس ریت شده و سایت را برای گوگل قابل اعتمادتر می کند.

کسب رتبه خوب در نتایج جستجوی گوگل

در نظر داشته باشید هدف از این مطلب، بحث روی رتبه گیری صفحات محتوایی سایت است و در مورد کلمات کلیدی رقابتی و شاخص که روال رقابتی آنها متفاوت است صحبتی نخواهیم کرد. در نظر داشته باشید رقابت بر اساس رقبای سایت شما شکل می گیرد و هر قدر رقبای شما کارشان خوب باشد کار شما سخت تر خواهد بود. یک محتوای ایده آل می بایست شرایط زیر را داشته باشد:

  • جامع و کامل بوده و حاوی اطلاعات ارزشمندی باشد.
  • از لحاظ نگارشی و املایی هیچگونه اشتباهی در آن وجود نداشته باشد.
  • از تگ های H1 ، H2 و H3 به درستی در عنوان و تیترها بهره گرفته شود.
  • محتوا باید طولانی باشد اما کلمات و جمله های اضافی نداشته باشد.
  • از کلمات کلیدی بصورت هوشمندانه ای در بین محتوا استفاده شود.
  • از تصاویر و المان ها برای تعامل بهتر با کاربر استفاده شود.
  • صفحه و سایت مورد نظر از لحاظ ساختاری در سطح ایده آلی باشند.

با رعایت موارد فوق و انجام صحیح سئوی خارجی سایت احتمال موفقیت بسیار بالاست مگر اینکه سایت مشکلات دیگری داشته باشد. اگر در خصوص این مطلب و نتیجه گیری محتوای سایت تان در نتایج جستجوی گوگل – سوال، ابهام و یا نظری دارید آن را در بخش نظرات مطرح نمایید تا به آن پاسخ داده شود.

۳٫۷
/
۵
(
۳۷

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 184 views بار دسته بندی : سئو و بهینه سازی تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها