آموزش وردپرس چگونه به صورت موقت دسترسی گوگل به سایت را ببندیم؟ - وب آکا

در ابتدای راه اندازی سایت از آنجایی که هنوز محتوایی برای عرضه به کاربران ندارید و یا بنابر دلایلی ممکن است تمایلی به نمایش وبسایت خود در موتورهای جستجو نداشته باشید، می توانید تنظیماتی اعمال کنید تا دسترسی گوگل به سایت را ببندید. بدین ترتیب موتورهای جستجو وبسایت شما را ایندکس نمی کنند. به این صورت سایت توسط ربات های گوگل ثبت نمی شوند. بعد از اتمام فرایندهای تکمیل و توسعه سایت می توان این تنظیمات را برداشت تا محتوای وبسایت ایندکس شود. جهت جلوگیری از ایندکس شدن سایت در گوگل و بقیه موتورهای جستجو می توان از بخش تنظیمات موتور جستجو در وردپرس کمک گرفت. در این آموزش از پایگاه دانش وب آکا به طریق جلوگیری از ایندکس شدن محتوا سایت خواهیم پرداخت.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

در جلسه آموزشی قبلی نحوه نصب و راه اندازی قالب پروشاپ را با هم بررسی کردیم. دومین کاری که بعد از نصب قالب پروشاب باید انجام دهید، بستن دسترسی گوگل است. چرا که قبل از اینکه شما کار سایت خود را تمام کنید، یعنی محتوای خود را قرار دهید و محتوای اضافه را پاک کنید، سایت شما توسط گوگل ایندکس می شود. یعنی یکسری محتوا که به کار شما نمی آید و بعدها قرار است پاک شوند، توسط گوگل ایندکس می شود. این اتفاق از نظر سئو کار شما را سخت می کند. چرا که یکسری از لینک ها شکسته می شوند و تعدادی از لینک هایی که پیش تر وجود داشته اند نیز از سایت شما پاک شده و به صفحات ۴۰۴ تبدیل خواهند شد.

به همین دلیل برای جلوگیری از وقوع چنین اتفاقاتی بهتر است که از همان ابتدا دسترسی گوگل را ببندید و موجب ایندکس نشدن سایت در گوگل شوید. سپس هر زمان که سایت کامل شد دوباره برگشته و دسترسی لازم را به گوگل بدهید تا اقدام کرده و صفحات سایت را ایندکس کند. برای این کار باید وارد وردپرس سایت خود شده و روی منو تنظیمات کلیک کنید. سپس از همان زیرمنوهای نمایش داده شده، گزینه خواندن را انتخاب نمایید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

در صفحه ای که باز می شود با گزینه ای تحت عنوان نمایش به موتورهای جستجو رو به رو می شوید. شما باید تیک گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را فعال کنید. بدین صورت باعث ایندکس نشدن سایت در گوگل خواهید شد. سپس روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید.

جلوگیری از ایندکس شدن سایت

هر زمان که سایت به مرحله نهایی خود رسید نیز دوباره باید مراحل بالا را یک به یک دنبال کرده و سپس تیک گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را بردارید و تغییرات را ذخیره کنید. با این کار دسترسی گوگل به سایت شما باز شده و امکان ایندکس کردن آن را پیدا خواهد کرد.

گاهی اوقات بنا به دلایلی همچون کامل نبودن محتوای سایت، تازه تاسیس بودن و… تمایلی به ایندکس شدن محتوای سایت نداریم و ترجیح می دهیم بعد از حذف صفحات اضافی و ویرایش صفحات قالب وبسایت توسط خزنده های گوگل مورد بررسی قرار گیرد و نهایتا ایندکس شود. در این بازه زمانی از نصب قالب تا زمان زمان تکمیل محتوا می توانیم در خصوص جلوگیری از ایندکس شدن سایت اقدام کنیم. برای این منطور باید به بخش تنظیمات وردپرس خود مراجعه و گزینه «از موتورهای جستجو درخواست کن تا محتوای سایت را بررسی نکنند» را فعال نمایید. در این مقاله آموزشی از پایگاه دانش وب آکا آموختیم که چطور از ایندکس شدن سایت و نمایش محتوا در موتورهای جستجو جلوگیری به عمل آوریم.

آموزش قدم به قدم فروشگاه اینترنتی

۳٫۷
/
۵
(
۳

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 142 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 9 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها