آموزش وردپرس آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس - وب آکا

استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس یا همون Heading Tags یکی از اصول اولیه در محتوا نویسی و تولید محتوا به حساب میاد که اگر به صورت صحیح از تگ‌های h1 تا h6 در مقالات و نوشته‌هایی که در سایت وردپرسی خودتون استفاده می‌کنید به کار ببرید میتونید محتوای بهینه‌تری را از نظر سئو در وردپرس تولید کنید و در رده‌های بالاتر در موتورهای جستجو قرار بگیرید. تگ‌های هدینگ در وردپرس شامل h1، h2، h3، h4، h5، و h6 هستند که هر کدوم از این تگ‌ها باید در بخش‌های گوناگونی از سایت به تعداد استاندارد و صحیحی مورد استفاده قرار بگیره.

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به نحوه استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس بپردازم تا با استفاده از این مقاله روش استفاده درست از تگ های h1 تا h6 را فرا بگیرید. پس اگر شما هم به دنبال این هستید تا مقالات بهینه و درستی تولید کنید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس

اما قبل از اینکه به بررسی استفاده درست از تگ های هدینگ در وردپرس بپردازم لازمه تا یک سری مقدمات را در زمینه هدینگ وردپرس با هم مرور کنیم. همونطور که در مقالات گوناگون هم ممکنه خونده باشید تگ‌های هدینگ همون تگ عناوین یا تگ های H هستند که در ابزارک وردپرس هم وجود دارند و با استفاده از اون سرتیتر عناوین را از هم مجزا کرده و علاوه بر تغییر اندازه اهمیت موضوع را هم در اونها با استفاده از کلمات کلیدی نوشته تاکید می‌کنید.

استفاده از تگ های باعث میشه تا علاوه بر اینکه شما نوشته خودتون را بهینه می‌کنید بلکه ساختار کلی نوشته را هم از نظر ظاهری بهبود ببخشید. به عنوان مثال یک نوشته را فرض کنید، اگر نوشته شما طولانی باشه و از هیچ تگ H در اون استفاده نشده باشه کاربران با یک متن طولانی مواجه میشوند که کل محتوای نوشته با یک اندازه بوده که از خوندن اون هم خسته خواهند شد. اما وقتی شما از انواع تگ های هدینگ در محتوای نوشته استفاده کنید هم کاربر شما خسته نخواهد شد و هم اینکه نوشته شما از یک طبقه‌بندی درست و ظاهر مناسب برخوردار خواهد بود.

و در نهایت برای اینکه سرتیتر عناوین خودتون را در نوشته‌ها با استفاده از ساختارهای h1 تا h6 مرتب کنید کافیه تا متن سرتیتر را انتخاب کرده و سپس با استفاده از کلیدهای ترکیبی SHIFT + ALT به ترتیب تگ‌های h1 تا h6 را با استفاده از اعداد موجود در کیبورد خود انتخاب کنید. به عنوان نمونه برای استفاده از تگ h3 میتونید تا از کلید ترکیبی SHIFT + ALT + 3 استفاده کنید.

استفاده صحیح از تگ‌های هدینگ در وردپرس

تگ h1 در وردپرس

اولین تگ از سری تگ های هدینگ تگ H1 است که به عنوان بدنه اصلی یک وبسایت شناخته می‌شود. استفاده از تگ H1 می‌بایست در هر صفحه از سایت صرفا یک بار صورت گرفته باشد. بنابراین برای اینکه از این تگ به درستی استفاده کنید باید در عنوان سایت خودتون استفاده کنید که در تمامی صفحات شما ۱ بار تکرار شده باشد. به عنوان نمونه یک روزنامه را در نظر بگیرید. هر روزنامه دارای یک عنوان اصلی است. به عنوان مثال روزنامه ایران، آفتاب، شرق و… که عنوان روزنامه با تیتر بزرگ H1 در بالای آن درج شده و در هر صفحه از روزنامه هم صرفا یک بار با این اندازه قابل مشاهده است. پس یک سایت هم باید درست مثل یک روزنامه باشد و در هر صفحه از نوشته، برگه، آرشیو، برچسب و… یک بار از آن استفاده شده باشد.

امروزه در تمامی قالب‌هایی که کدنویسی می‌شوند به گونه‌ای عمل می‌کنند که لوگو سایت را با تگ h1 انتخاب می‌کنند که درست مثل همان مثال روزنامه لوگو را با این تگ انتخاب می‌کنند. اما شاید بپرسید که چطور این تگ را انتخاب می‌کنند در حالی که اندازه آنها کمتر از اندازه h1 است که راه حل آن نیز ساده است. برای این موضوع از CSS و تغییر استایل برای انواع تگ‌ها استفاده می‌کنند.

تگ h2 در وردپرس

تگ بعدی که اندازه کوچکتری نسبت به H1 دارد H2 است که در یک سایت از آن استفاده می‌شود. این تگ می‌تواند در عنوان نوشته و یا محتوایی از نوشته به تعداد صحیح استفاده شود. استفاده از تگ h2 نباید زیاد باشد و به درستی نسبت به طولانی بودن محتوای متن از آن نیز استفاده کنید. در یک روزنامه هم دسته‌بندی مطالب که در بخش‌های گوناگون مثل ورزشی، اجتماعی، سیاسی و… است از این تگ استفاده می‌کند.

در یک سایت نیز درست باید مثل یک روزنامه برای دسته‌بندی کردن و مجزا کردن سرتیتر نوشته‌ها در محتوای نوشته از آنها استفاده شود. در استفاده از تگ H2 نیز باید به گونه‌ای عمل کنید که هم بخش ظاهری و کاربری سایت را در نظر بگیرید که اندازه و ساختار استفاده شده در نوشته به گونه‌ای نباشد که نشان از بی نظمی داشته باشد و هم بخش موتورهای جستجو را در نظر بگیرید که از کلمات کلیدی مناسب در این تگ‌ها استفاده شده باشد.

تگ h3 در وردپرس

تگ بعدی که از h2 کوچکتر است h3 نام دارد که در سایت از آن استفاده کنیم. این تگ می‌تواند در عنوان نوشته استفاده شود و یا اینکه در محتوای نوشته برای زیر عناوین تگ h2 از آن استفاده کنید. درست مشابه مثالی که برای یک روزنامه زدیم در نظر بگیرید، هر روزنامه دارای دسته‌بندی بود که با استفاده از تگ h2 آنها را از هم مجزا کردیم. حالا در هر دسته‌بندی عناوین خبرها وجود دارند که زیر مجموعه‌ای از دسته‌بندی هستند که می‌توان از تگ h3 در آنها استفاده کرد.

در یک سایت هم میتونید تا در محتوای نوشته خودتون برای عناوینی که با استفاده از تگ h2 ایجاد کردید حالا زیر عناوین وابسته به این عناوین را با استفاده از تگ h3 ایجاد کنید. به طورت کلی استفاده از سایر تگ‌ها میتونه به صورت درختی انجام بگیره و برای هر زیر تیتر از تگ کوچکتر اون استفاده بشه. برای استفاده از تگ‌های h3 نیز محدودیتی وجود نداره و شما میتونید تا بسته به میزان کلماتی که در یک نوشته وجود داره از تعداد عناوین استانداردی با استفاده از این تگ استفاده کنید.

تگ h4، h5 و h6 در وردپرس

استفاده از تگ‌های h4 تا h6 در نوشته‌ها معمولا به تعداد کمتری صورت میگیره و حتی ممکنه تا در یک نوشته به هیچ وجه از این تگ‌ها استفاده نکنید. این تگ‌ها میتونند تا در قالب یک باکس و یا پیغامی که در انتهای نوشته وارد می‌کنید هم استفاده شوند. به عنوان نمونه یک روزنامه را در نظر بگیرید. بعد از اینکه صفحه عنوان، دسته‌بندی و عناوین خبر یک روزنامه را مطالعه می‌کنید در پایین صفحه یک روزنامه ممکنه تا یک آگهی مناقصه یا محتوایی مثل استخدام را مشاهده کنید. این باکس به گونه‌ای نوشته میشه که از تگ‌های h4 تا h6 در درون اون استفاده شده باشه.

به عنوان مثال ابتدا با تگ h4 عنوان مناقصه و یا پروژه را وارد می‌کنند، سپس با استفاده از تگ h5 شرایط و مدارک مورد نیاز مناقصه یا پروژه را مینویسند و در نهایت با استفاده از تگ h6 زمانبندی و مهلت شرکت در این پروژه را درج می‌کنند. در ساختار یک سایت هم ممکنه تا از این سه تگ به این شکل عمل کنید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به استفاده صحیح از تگ های هدینگ H1 تا H6 در وردپرس اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۴٫۵
/
۵
(
۸

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 381 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها