آموزش وردپرس آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس - وب آکا

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس همیشه یکی از موضوعاتی بوده که مدیران سایت‌های وردپرسی دنبال اون بودن تا با استفاده از این قابلیت امنیت سایت خودشون را بالاتر ببرند. چرا که همونطور که گفته میشه دونستن سوال نصفی از جواب هست بنابراین دونستن آدرس صفحه ورود برای کسانی که قصد نفوذ در سایت وردپرسی شما را دارند و میخوان تا سایت شما را هک کنند هم نصفی از راه رفته هستش که باید با استفاده از تغییر آدرس پیشخوان وردپرس و تغییر صفحه ورود به وردپرس کاری کنید تا افراد سودجو نتونند ضربه‌ای به سایت شما بزنند. بنابراین در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا به معرفی افزونه‌ای کاربردی بپردازم که با استفاده از اون میتونید تا نسبت به تغییر آدرس صفحه ورود در وردپرس اقدام کنید و یک آدرس دلخواه برای فرم ورود در پیشخوان وردپرس وارد کنید تا با استفاده از این آدرس وارد پیشخوان وردپرس شوید. بنابراین اگر شما هم به دنبال افزایش امنیت وردپرس هستید تا انتهای این آموزش با ما همراه باشید.

آموزش تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

افزونه‌ای که قصد معرفی اونو دارم با عنوان HC Custom WP-Admin URL در مخزن وردپرس به ثبت رسیده و تاکنون تونسته تا بیش از ۲۰٫۰۰۰ نصب فعال و کسب امتیاز ۳٫۳ را ازآن خودش بکنه که با استفاده از این افزونه قادر به تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس یعنی wp admin و wp-login.php در وردپرس خواهید بود که دیگه با استفاده از این افزونه هرکسی که وارد صفحات پیشفرض وردپرس برای ورود در سایت بشه این امکان براش فراهم نیست تا بتونه فرم‌های ورود رو ببینه و صرفا با یک صفحه خالی مواجه میشه و یا اینکه به آدرس اصلی سایت هدایت خواهد شد. برای استفاده از این افزونه ابتدا با کلیک روی دکمه زیر افزونه را دانلود کرده و سپس با استفاده از آموزش نحوه نصب و کار کردن با افزونه ها در وردپرس اقدام به نصب و فعال سازی این افزونه در سایت خودتون بکنید.

دانلود افزونه HC Custom WP-Admin URL

پس از نصب و فعال سازی این افزونه باید به تنظیمات وردپرس مراجعه کرده و وارد منوی پیوندهای یکتا در وردپرس بشید تا آدرس دلخواه خودتون را برای صفحه ورود به وردپرس را درست مثل تصویر زیر در این افزونه وارد کنید.

تغییر آدرس ورود به مدیریت وردپرس

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید فیلدی در انتهای صفحه پیوند‌های یکتا وردپرس اضافه شده که کافیه در این فیلد مشابه نمونه آدرس دلخواه خودتون را وارد کنید و در نهایت روی دکمه ذخیره تغییرات کلیک کنید تا آدرس صفحه ورود به وردپرس در سایت شما به آدرس دلخواهی که وارد کردید تغییر داده بشه، بعد از اینکه تغییرات اعمال شد حالا از پیشخوان وردپرس خارج بشید، اگر به آدرس‌های wp-admin و wp-login.php مراجعه کنید خواهید دید که به صفحه اصلی سایت ریدایرکت خواهید شد.

رفع مشکل فراموشی آدرس ورود به وردپرس

اگر در صورتی که آدرس صفحه ورود به وردپرس را تغییر دادید و بعد از مدتی که خواستید وارد سایتتون بشید این آدرس را فراموش کردیدو یادتون نیومد که چه آدرسی وارد کردید کافیه تا این افزونه را به صورت دستی غیرفعال کنید. برای غیرفعال کردن این افزونه میتونید تا وارد هاست خودتون شده و روی گزینه File Manager کلیک کنید تا وارد صفحه مدیریت فایل‌ها در هاست شوید.

افزودن منو به قالب وردپرس

بعد از اینکه وارد صفحه مدیریت فایل در هاست شدید به مسیر /public_html/wp-content/plugins/ مراجعه کنید و سپس پوشه افزونه‌ای که با نام hc-custom-wp-admin-url میبینید را به یک نام دیگه تغییر بدین. با این کار افزونه غیرفعال شده و مجددا میتونید تا با مراجعه به آدرس‌های wp-admin و wp-login.php به پیشخوان وردپرس دسترسی داشته باشید. بعد از اینکه تونستید وارد پیشخوان وردپرس بشید مجددا نام اصلی پوشه افزونه را برگردانید و آدرس دلخواه خودتون را برای تغییر صفحه ورود به وردپرس در تنظیمات افزونه وارد کنید.

بدون دردسر

امیدوارم این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا نسبت به تغییر آدرس ورود به وردپرس و تغییر بدون دردسر wp admin اقدام کنید. اگر در رابطه با این آموزش سوال و یا مشکلی داشتید در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۳٫۶
/
۵
(
۳۹

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 625 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها