آموزش وردپرس آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست - وب آکا

در این مقاله به آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست میپردازم که با استفاده از اون قادر خواهید بود تا به راحتی قالبی که به صورت نصب بسته آسان در وردپرس طراحی شده و اون را خریداری کردید را دقیقا مشابه دمو در لوکال هاست نصب کرده و از اون استفاده کنید. اما قبل از اینکه به ادامه آموزش بپردازم لازمه تا توضیحاتی را در رابطه با قالب هایی با بسته نصبی ارائه کنم. همونطور که میدونید بعد از انتخاب قالب مناسب برای کسب و کار و سایت شما مهمترین بخشی که زمان زیادی رو هم از شما خواهد گرفت اینه که شما بیایید و کلی وقت برای تنظیمات قالب و چیدمان ظاهر اون بپردازید. البته در قالب های رایگان و ساده اینطور نیست، اما قالب های تجاری که با استفاده از صفحه سازها ساخته میشن شما روزها باید وقت بزارید تا چیزی که مدنظرتونه از قالب بیرون بکشید و دقیقا بخواهید تا قالب خریداری شده را مشابه دمو و پیش نمایش قالب طراحی کنید. اینجاست که یک ابزار کاربردی و پرطرفدار به وجود اومد و با استفاده از اون قابلیتی فراهم شد تا کسانی که قصد فروش قالب دارند بعد از طراحی یک بسته نصب از پیش نمایش سایت بسازند و با کلیه تنظیمات و افزونه هایی که روی اون سایت هست بعد از اینکه یک خروجی ازش تهیه شد به راحتی بتونید تا در کمترین زمان ممکن و در عرض چند دقیقه عینا کلیه اطلاعات رو روی دامنه جدیدی بالا بیارید و اون چیزی نبود جز بسته نصب آسان وردپرس که دیگه کمتر فروشنده ای از اون برای فروش قالب های طراحی شده خودش پیدا میشه که استفاده نکرده باشه.

بسته نصبی وردپرس چیست؟

منظور از بسته نصبی اینه که شما بیایید و در کمتر از ۵ دقیقه عینا چیدمانی که برای یک قالب ساخته شده و پیاده سازی شده رو به همراه کلیه افزونه ها و سایر تنظیمات که روی سایت مورد نظر فعال است را روی دامنه و هاست خودتون بالا بیارید و دیگه نیازی نباشه تا روزها زمان بزارین تا برای صفحات اصلی، مطالب، آرشیو، برگه‌ها و… یکی یکی چیدمانی که مدنظرتون هست رو طراحی و پیاده سازی کنید. با استفاده از بسته نصبی وردپرس کلیه تنظیمات موجود در سایت، قالب و افزونه ها مثل فارسی سازی و راست‌چین کردن قالب، درون ریزی برگه ها و… به صورت یک پکیج و در قالب یک فایل zip. تهیه میشه که بعد از اون میتونید با نصب این پکیج و وارد کردن اطلاعات دیتابیس سایت در اون سایت خودتون را مشابه دمو و پیش نمایش عینا با کلیه تنظیمات ران کرده و بالا بیارید. عملکرد این پکیج به این شکل هستش که درواقع شما یک نسخه از قالب و تنظیمات اونو به همراه اسکریپت وردپرس در حالت خام دریافت میکنید و بعد با طی مراحل کوتاهی میتونید بعد از نصب بسته آسان در لوکال هاست و یا هاست خودتون عینا مشابه دمو سایتی که از اون در همین پکیج خروجی گرفته شده را در دامنه و هاست خودتون نمایش دهید.

برای ساخت بسته نصب آسان در وردپرس از افزونه ای به نام duplicator استفاده میکنند که بعد از نهایی شدن طراحی و چیدمان قالب و تنظیمات سایت کافیه تا مراحل ساخت بسته نصب وردپرس طی شده و در انتها دو فایل در خروجی برای دانلود تهیه خواهد شد، یکی از این فایل ها شامل تمامی فایل های مربوط به سایت که عبارت است از پوشه افزونه ها، فایل های وردپرس، فایل های آپلود شده و… به همراه پایگاه داده وردپرس و دومین فایل هم شامل فایلی با نام installer.php هستش که برای نصب و راه اندازی بسته نصبی وردپرس از اون استفاده میشه و تنظیمات و دیتابیس از طریق همین فایل کانفیگ شده و در انتها میتونید تا این فایل را از هاست یا لوکال هاست خودتون حذف کنید. در این آموزش به نحوه نصب و راه‌اندازی بسته نصب آسان در لوکال هاست می‌پردازم که با استفاده از این آموزش میتونید اقدام به راه‌اندازی بسته نصب سریع وردپرس در لوکال هاست ومپ، زمپ و لمپ بکنید.

آموزش راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست

قبل از هرکاری ابتدا لازمه تا وارد مسیری که لوکال هاست در سیستم شما نصب شده وارد بشید و فایل بسته نصبی را که دانلود کردید در پوشه‌ای که قصد نصب بسته آسان در لوکال هاست دارید آپلود کنید. بنابراین به درایو C از سیستم خودتون مراجعه کرده و به ترتیب زیر فایل بسته نصبی وردپرس را در پوشه دلخواه خودتون قرار بدین.

  • لوکال هاست زمپ: اگر که برای استفاده از لوکال هاست از برنامه xampp استفاده میکنید برای نصب بسته آسان در زمپ باید وارد مسیر C:xampphtdocs در ویندوز خود شده و یک پوشه با نام دلخواه برای سایت خود بسازید.
  • لوکال هاست ومپ: اگر که برای استفاده از لوکال هاست از برنامه Wamp استفاده میکنید برای نصب بسته آسان در ومپ باید وارد مسیر c:wamp64www شده و یک پوشه با نام دلخواه برای سایت خود بسازید.
  • لوکال هاست لمپ: اما اگر که کاربر لینوکسی هستید و برای استفاده از لوکال هاست از برنامه lamp استفاده میکنید برای نصب بسته آسان در لمپ باید وارد مسیر file system/var/www/html شده و یک پوشه با نام دلخواه برای سایت خود بسازید.

اما از اونجایی که در این آموزش من از برنامه ومپ برای لوکال هاست استفاده می‌کنم بنابراین وارد مسیر c:wamp64www شده و سپس پوشه‌ای که قصد راه‌اندازی بسته نصبی وردپرس در لوکال هاست با برنامه ومپ را دارم با نام mizbanfa می‌سازم و ادامه مراحل را به ترتیب زیر طی می‌کنم.

حالا بعد از اینکه پوشه خودتون را ساختید وارد پوشه Mizbanfa شده و فایل بسته نصبی را در مسیر c:wamp64wwwmizbanfa فایل بسته نصبی وردپرس را که با فرمت zip. هستش و از فروشگاه های قالب سایت خریداری کردید را در این مسیر کپی کنید.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

حالا مشابه تصویر بالا فایل بسته نصبی را با راست کلیک کردن روی اون و انتخاب گزینه Extract از حالت فشرده خارج کنید. در مرحله بعد آدرس localhost را وارد کرده و در انتهای اون آدرس installer.php را وارد کنید تا به مرحله راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست وارد شوید. به عنوان نمونه آدرس شما میبایست به شکل localhost/installer.php باشه، حالا همونطور که در تصویر زیر مشاهده میکنید در صفحه مورد نظر اطلاعات و نیازمندیهایی که برای نصب بسته آسان وردپرس لازمه به شما نمایش داده خواهد شد اگر همه چی درست و دقیق بود کلیه گزینه‌ها با رنگ سبز رنگ قابل مشاهده خواهد بود.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

حالا همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید روی بخش Options کلیک کنید تا گزینه های مربوط به تنظیمات به شما نشون داده بشه و مانند نمونه از قسمت Extraction اون را در حالت دستی یعنی Manual Archive Extraction انتخاب کنید. دلیل انتخاب این گزینه این هستش که گاها به دلیل برخی محدودیت‌ها این امکان وجود داره که در حالت اتوماتیک خود اسکریپت قادر نباشه تا فایل های وردپرس را از حالت زیپ خارج کنه، از طرف دیگه سرعت خارج کردن از حالت فشرده نسبت به حالت دستی ممکنه تا کندتر باشه بنابراین پیشنهاد میکنم تا فایل های وردپرس را به صورت دستی از حالت فشرده خارج کنید، بنابراین وارد پوشه Mizbanfa شده و همونطور که در بالا هم در تصویر مشخص شد دو فایل که با عنوان installer.php و فایل قالب که با فرمت zip. در دسترس قرار داره رو خواهید دید، حالا روی این فایل zip راست کلیک کرده و اون را از حالت فشرده خارج کنید. برای این کار مشابه قبل روی فایل راست کلیک کرده و گزینه Extract را انتخاب کنید تا بعد از خارج شدن فایل های وردپرس از حالت فشرده مشابه تصویر زیر فایل های وردپرس و پایگاه داده SQL سایت از حالت فشرده در بیان و قابل مشاهده باشند. در تصویر زیر دو فایل installer.php و فایل zip که مشخص شده‌اند درون فایل zip اصلی در بسته نصب وردپرس بودن که بعد از خارج کردن این فایل zip از حالت فشرده میبینید که پوشه‌ها و فایل‌های وردپرس از اون استخراج شده و نمایش داده شده‌اند.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

حالا که فایل ها از حالت فشرده خارج شند به صفحه installer.php در سایت مراجعه کنید و تیک گزینه I have read and accept all terms & notices (required to continue) را فعال کنید تا دکمه Next فعال شده و قوانین مربوط به راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست رو هم تایید کرده باشید. حالا روی دکمه Next کلیک کنید تا وارد مرحله بعدی بشین.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

همونطور که مشاهده می‌کنید در این مرحله از شما میخواهد تا اطلاعات مربوط به دیتابیس لوکال هاست خودتون رو وارد کنید، بنابراین لازمه تا یک دیتابیس جدید بسازید و اطلاعات اون را وارد کنید.

ساخت دیتابیس در لوکال هاست ومپ

برای ساخت پایگاه داده در محیط لوکال هاست به آدرس http://localhost/phpmyadmin مراجعه کنید، قبل از هر کاری در محیط لوکال هاست دقت کنید که برنامه را اجرا کرده باشید تا مفسرهای مورد نیاز و سرور آپاچی برای کار در لوکال هاست برای شما فعال شده باشند سپس مشابه تصویر زیر وارد صفحه مدیریت پایگاه داده یا همون دیتابیس شده و پایگاه داده برای سایت خود در محیط لوکال هاست وردپرس را بسازید. در هنگام ورود به phpmyadmin ممکنه تا از شما نام کاربری و رمز بخواهد که کافیه تا در فیلد نام کاربری عبارت root را وارد کرده و فیلد رمز را خالی بگذارید تا بتونید وارد محیط phpmyadmin در لوکال هاست شوید.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

حالا برای ساخت پایگاه داده وردپرس مشابه تصویر زیر میتونید از منویی که در سمت چپ قرار داره یعنی گزینه New کلیک کنید تا صفحه ساخت پایگاه داده براتون نمایش داده بشه و یا اینکه از تب بالا روی گزینه Database کلیک کنید تا در نهایت باز هم همین بخش برای شما نمایش داده بشه. همونطور که در تصویر مشاهده می‌کنید کافیه تا در فیلد Create Database نام پایگاه داده خودتونو به صورت لاتین وارد کنید و در نهایت با کلیک بر روی دکمه Create چند لحظه‌ای تامل کنید تا پایگاه داده شما ساخته شود. در اینجا ما پایگاه داده رو با نام mizbanfa انتخاب کردیم که قراره از این نام در قسمت کانفیگ و راه‌اندازی وردپرس در لوکال هاست استفاده کنیم. بنابراین دقت کنید تا اسم پایگاه داده به درستی وارد شده باشه تا با خطایی مواجه نشوید.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

ادامه مراحل راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست

حالا که دیتابیس را ساختید و وارد صفحه مورد نظر شدید همینطور که در سربرگ Basic قرار دارید ابتدا از قسمت Action گزینه connect and remove all data را انتخاب کنید و سپس اطلاعات دیتابیس رو مشابه تصویر و توضحات ارائه شده در زیر وارد کنید.

نصب بسته آسان وردپرس در لوکال هاست

 

Host: در این فیلد گزینه localhost به صورت پیشفرض قرار داره و لازم نیست تا هیچ گونه تغییری در اون اعمال کنید، همونطور که میبینید فیلد دیگه ای با نام port هم در مقابل اون قرار داره که اونم به صورت خودکار شناسایی خواهد شد، بنابراین به این گزینه کاری نداریم و هیچ تغییری در اونها نباید اعمال کنیم.

Database: در این بخش باید نام پایگاه داده خودتون رو که در لوکال هاست ساختید وارد کنید، در اینجا ما نام پایگاه داده‌مون رو mizbanfa انتخاب کردیم، شما هم هر نامی که برای پایگاه داده و دیتابیس وردپرس خودتون انتخاب کردید در این فیلد وارده کنید.

User: در این بخش هم باید نام کاربر پایگاه داده وردپرس را وارد کنید. اما از اونجایی که در برنامه لوکال هاست ومپ هنگام ساخت پایگاه داده تنها پایگاه داده را میسازیم و مثل هاست چیزی تحت عنوان User برای دیتابیس وجود نداره باید از کلمه root برای یوزر پایگاه داده وردپرس خودمون در لوکال هاست استفاده کنیم.

Password: در این فیلد نیز مشابه اتفاقی که برای User پایگاه داده وردپرس رخ میده در هنگام ساخت پایگاه داده ما رمزی را مشخص نمی‌کنیم بنابراین این فیلد را باید خالی بگذارید و از هیچ کاراکتری درون اون استفاده نکنید.

حالا که اطلاعات دیتابیس را وارد کردید به پایین صفحه اسکرول کنید و روی دکمه Test Database کلیک کنید تا مشابه تصویر بالا در کادر قرمز رنگ که با شماره ۳ مشخص کردم اطلاعات دیتابیس بررسی شده و پیغام Success رو برای اطلاعات دیتابیس، هاست، ورژن مورد نیاز سرور و… رو مشاهده کنید. اگر در این مرحله با خطا مواجه شدید باید بررسی کنید و ببینید که در کدوم بخش خطا رو ثبت کرده و اونو رفع کنید. حالا که همه چی صحیح و درست هست روی دکمه Next که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید، با کلیک روی این دکمه پنجره‌ای مشابه تصویر زیر براتون باز میشه که به عنوان یک تاییدیه در هنگام نصب بسته آسان وردپرس به شما نمایش داده میشه و اگر همه چی رو درست وارد کردید روی دکمه Yes کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

نصب بسته آسان وردپرس لوکال هاست

بعد از کلیک روی دکمه Yes منتظر بمونید تا داده های شما پردازش شده و موارد مورد نیاز برای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست پردازش شوند تا در مرحله بعد اقدام به افزودن کاربر در وردپرس خودتون بکنید. بعد از اینکه وارد مرحله بعد شدید ابتدا روی Options کلیک کنید تا تنظیمات اون به شما نمایش داده بشن و بعدش در قسمت New Admin Account که مشاهده میکنید تو فیلد Username نام کاربری و در فیلد Password هم رمز مورد نظر خودتونو برای ساخت و راه اندازی وردپرس انتخاب کنید و در نهایت روی دکمه Next که در انتهای صفحه قرار داره کلیک کنید.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

با کلیک روی دکمه Next به صفحه زیر هدایت میشید که در اون جزییات نصب بسته آسان وردپرس در لوکال هاست به شما نمایش داده میشه و همونطور که در اون مشاهده میکنید هیچ خطایی در اون وجود نداره و همگی موارد به رنگ سبز هستند، حالا کافیه تا آدرس localhost/mizbanfa رو باز کرده و نتیجه کار رو مشاهده کنید.

آموزش تصویری راه‌اندازی بسته نصب قالب وردپرس در لوکال هاست

بعد از اینکه با موفقیت کار نصب و راه‌اندازی بسته نسبی قالب وردپرس در لوکال هاست به پایان رسید وارد پوشه mizbanfa در درایو C شده و فایل installer.php و فایل zip مربوط به فایل های وردپرس رو پاک کنید، چون اگر این فایل ها باقی مونده باشن و بعدا با استفاده از آموزش انتقال وردپرس از لوکال هاست ومپ به هاست سی پنل سایت خودتون را منتقل کنید اگر کسی به آدرس نصب مراجعه کنه میتونه تا باعث ایجاد خرابکاری در سایت شما شده و براتون مشکل آفرین بشه.

رفع خطاهای راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس

اما مثل هر چیز دیگه ممکنه تا در حین راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس هم خطاهایی برای شما رخ بده و موفق به نصب اون نباشید که در ادامه به خطاهای رایجی که هنگام نصب و راه اندازی بسته نصب آسان براتون ممکنه پیش بیاد میپردازم تا از خطاهای احتمالی جلوگیری به عمل بیارید.

رفع خطای Interval server Error 500

بیشترین و شایع‌ترین خطایی که هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست ومپ رخ میده این خطاست و برای حل اون یک راهکار خیلی ساده وجود داره که به راحتی میتونید خطای ۵۰۰ رو هنگام نصب بسته آسان وردپرس در لوکال هاست ومپ رفع کنید. این خطا به دلیل سطح دسترسی ها رخ میده و به دلیل اینکه دسترسی به فایل ها و پوشه ها ممکنه حین نصب تغییر کنند با این خطا مواجه شوید. بنابراین باید وارد پوشه‌ای که بسته نصب آسان را در اون نصب کردید شده و تمام فایل‌ها و پوشه های مربوط به وردپرس را بررسی کنید تا از قسمت Permissions سطح دسترسی اونها به صورت صحیح وارد شده باشند.

رفع خطای INSTALL ERROR هنگام راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس

این خطا میتونه تا به دلایل گوناگونی رخ بده که بسته به نوع خطا در هنگامی که در صفحه installer.php قرار دارید باید پیغامی که نمایش داده میشه رو بررسی کنید تا برای رفع لون اقدام کنید که در ادامه به چند مورد از خطاهای رایج این خطا میپردازیم.

  • In order to extract the archive.zip file the PHP ZipArchive module must be installed

این خطا همونطور که در مراحل اولیه راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس بهش اشاره کرده به دلیل فعال نبودن ماژول Zip رخ میده که در حالت اتوماتیک خود اسکریپت در تلاش هست تا فایل های مورد نیاز رو از حالت زیپ خارج کنه، بنابراین اگر با چنین خطایی مواجه شدید در مرحله اول که تو صفحه installer.php قرار دارید گزینه Manual Archive Extraction را انتخاب کنید و بعدش به صورت دستی فایل zip بسته نصبی را از حالت فشرده خارج کنید. یعنی دقیقا مشابه همین آموزش که از ابتدا پیش رفتیم و در تمام مراحل خارج کردن فایل از حالت فشرده را به صورت دستی با راست کلیک کردن روی فایل zip و انتخاب گزینه Extract انجام دادم.

  • A wp-config.php already exists in this location

این خطا هم همونطوری که از نام اون مشخص هستش به این دلیل رخ میده که از قبل فایلی با نام wp-config.php در مسیری که در حال راه‌اندازی بسته نصبی وردپرس هستید وجود دارد. همونطور که در ابتدای مقاله گفتم بسته نصب آسان وردپرس مناسب سایت های تازه تاسیس است.

این خطا هم به دلیل عدم پشتیبانی از پایگاه داده mysqli هستش و اگر با چنین خطایی مواجه شدید تنها راه برطرف کردن اون اینه که از برنامه دیگه مثل xampp برای لوکال هاست استفاده کنید که هرچند ممکنه با این برنامه هم چنین خطایی براتون رخ بده اما احتمالش خیلی پایین خواهد بود.

  • When choosing manual package extraction, the contents of the package must already be extracted and the wp-config.php and database.sql files must be present in the same directory as the installer.php for the process to continue

همونطور که از این خطا هم مشخص هستش اگر حالت خروج دستی فایل زیپ از حالت فشرده را انتخاب کرده باشید هنگام نصب باید فایل های wp-config.php، installer.php و database.sql قابل دسترسی باشند. پس اگر با چنین خطایی مواجه شدید کافیه تا به پوشه‌ای که در حال نصب بسته نصبی وردپرس هستید مراجعه کنید و فایل zip که شامل فایل های وردپرس هست رو از حالت فشرده خارج کنید تا مشکل شما برطرف بشه و بتونید ادامه مراحل نصب رو پیش بگیرید.

امیدوارم که این مقاله هم مورد پسند شما واقع شده باشه و با استفاده از اون تونسته باشید تا به راحتی و بدون هیچ گونه مشکلی نسبت به نصب و راه‌اندازی بسته نصبی قالب وردپرس در لوکال هاست اقدام کنید. اگر هنگام نصب بسته نصب آسان در وردپرس مشکلی برای شما پیش اومد و یا سوالی در رابطه با این آموزش داشتید میتونید از بخش دیدگاه ها مطرح کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی شما باشم.

۴٫۶
/
۵
(
۱۸

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 381 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها