آموزش وردپرس آموزش نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس - وب آکا

تغییر پیوند یکتا در وردپرس یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین نکات در زمینه سئو و بهینه سازی سایت وردپرس هستش تا با استفاده از اون بتونید طوری پیوندهای یکتا یا همون لینک نوشته‌های خودتون را انتخاب کنید که برای موتورهای جستجو در بهترین نوع خودش قابل درک باشه و ترافیک مناسبی را به سایت شما هدایت کنند. انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس همواره یکی از سوالات کاربرانی بوده که بعد از نصب وردپرس به دنبال اون هستند تا یک ساختار بهتر و مناسب برای لینک نوشته‌های خودشون در نظر بگیرند. اما به نظر شما بهترین نوع پیوند یکتا در وردپرس چیه؟ و اینکه اصلا چرا انتخاب بهترین پیوند یکتا در وردپرس و تغییر پیوند یکتا در وردپرس انقدری مهم هستش که بخواهیم چه در ابتدای راه‌اندازی سایت و چه در میانه راه اقدام به تغییر اون بدیم؟

در این آموزش از پایگاه دانش میزبان‌فا قصد دارم تا در رابطه با تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب یک ساختار مناسب برای پیوند یکتای سایت بپردازم تا با انتخاب یک ساختار مناسب برای آدرس نوشته‌های سایت خودتون بتونید تا اونو از نظر سئو بهینه‌تر کنید. اگر شما هم به دنبال تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون ۴۰۴ شدن صفحات سایت خودتون هستید تا انتهاب این مقاله همراه باشید.

تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب بهترین پیوند یکتا

قبل از اینکه به معرفی و بحث دقیق‌تری در رابطه با پیوند یکتا وردپرس بپردازم لازمه تا مقداری با واژه‌های این مبحث آشنا شده و در رابطه با اون صحبت کنم تا بتونید پیوند یکتا را بهتر درک کرده و زمان کافی برای اینکه یک ساختار مناسب برای لینک نوشته‌های وردپرس انتخاب کنید را بگذارید و بیشترین بهره را از این انتخاب خودتون ببرید.

پیوند یکتا چیست؟ و چرا تغییر پیوند یکتا در وردپرس مهم است؟

پیوندهای یکتا یا همون WordPress Permalinks دقیقا ساختار آدرس نوشته‌های شما هستش که با استفاده از اون میتونید تا فرمت‌های گوناگونی را برای اینکه آدرس نوشته‌های شما به چه شکلی باشند انتخاب کنید. انتخاب پیوند یکتا وردپرس صرفا محدود به نوشته‌های وردپرس نبوده و میتونید تا در آدرس دسته‌بندی مطالب، برچسب مطالب، محصولات که شامل پیوند یکتا ووکامرس و هر نوع پست تایپ سفارشی که در سایت خودتون دارید مانور کافی داده و یک ساختاری که برای موتورهای جستجو قابل فهم و درک باشد را انتخاب کنید.

حتما شما هم بعد از اینکه وردپرس را نصب کردید سریعا آدرس سایت خودتون را باز کرده و به اولین نوشته‌ای که بعد از نصب وردپرس در سایت با عنوان سلام دنیا! منتشر میشه مراجعه کردید و متوجه شدید که این نوشته در آدرسی مثل زیر در دسترس خواهد بود.

https://webaka.ir/?p=1

این نوع آدرس برای نوشته‌های وردپرس درواقع همون پیوند یکتای پیش‌فرض وردپرس هستند که مطالب منتشر شده در سایت بر اساس آی‌دی نوشته نمایش داده خواهند شد. چنین آدرس‌هایی تنها مزیتی که دارند اینه که برای کاربر کوتاه بوده و باعث میشه تا در ذهن اونها بمونه و از طرف دیگه آدرس زیبا و مناسبی هم نیست و کسی که سر رشته‌ای از وردپرس نداشته باشه و باهاش آشنایی نداشته باشه هم نمیتونه این لینک را درک کند، اما آیا برای موتورهای جستجو هم درست به همین شکل خواهد بود؟

قاعدتا خیر، چرا که موتورهای جستجو علاوه بر محتوای صفحات پیوند یکتا و آدرس هر صفحه را هم در نظر میگیرند تا بهتر بتونند تا یک صفحه را درک کنند و اگر شما به هر روشی تلاش کنید تا درک موتور جستجو از آدرس‌های خودتون را بالاتر ببرید، بنابراین میتونید تا در نتایج بالاتری نسبت به سایرین قرار بگیرید. البته این موضوع صرفا به انتخاب پیوند یکتا در وردپرس منتهی نمیشه و هزاران دلیل دیگه هم در این مورد دخیل هستند، اما بخش قابل توجهی هم شامل این موضوع میشه که باید حتما ازش استفاده کنید.

اما در مقابل یک ساختار دیگه هم برای مطالب وجود داره که در این مورد میتونید تا بهتر عمل کرده و علاوه بر موتور جستجو درک این نوع ساختار را برای کاربران هم فراهم کنید. چنین ساختارهایی که شامل نام نوشته، دسته‌بندی نوشته و یا هر مورد دیگه که بسته به محتوا و محوریت یک سایت میتونه مختلف باشه هم زیبا هستند و هم برای موتور جستجو و کاربر هم قابل درک خواهند بود که در این مقاله قصد دارم تا به بررسی این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس بپردازم.

نحوه تغییر پیوند یکتا در وردپرس

برای اینکه اقدام به تغییر پیوند یکتا در وردپرس کنید ابتدا وارد پیشخوان وردپرس شده و سپس به مسیر تنظیمات> پیوندهای یکتا مراجعه کنید و سپس مشابه تصویر زیر اقدام به تغییر پیوند یکتا در وردپرس کنید.

تغییر پیوند یکتا در وردپرس و انتخاب بهترین پیوند یکتا

ساده: این نوع ساخار به دلیل اینکه اثری از نام نوشته در اون وجود نداره اصلا مناسب موتورهای جستجو نیست و موتورهای جستجو قادر نیستند تا این نوع ساختار را درک کنند و همونطور که در بالا هم اشاره کردم این نوع ساختار صرفا برای اشتراک گذاری و یا معرفی به کاربران کاربرد داره که لینک شما کوتاه‌تر خواهد بود.

روز و نام: این نوع ساختار هم به دلیل اینکه تاریخ نوشته در اون وجود داره توصیه نمیشه، چرا که هرچه آدرس نوشته‌های شما کوتاه‌تر باشند و شامل نام نوشته باشند بهتر خواهد بود. چنین ساختاری بیشتر مناسب سایت‌های خبری هستش که تاریخ در چنین سایت‌هایی امری ضروری است.

سایر ساختارها هم میشه گفت چنین وضعیتی دارند و برای هر نوع سایتی مناسب نیستند، اما یکی از این ساختارها یعنی نام نوشته گزینه مناسب‌تری نسبت به بقیه هستش، و دلیل این امر هم اینه که:

  • وجود نام نوشته در محتوای آدرس
  • وجود کلمات کلیدی در محتوای ادرس
  • درک موتورهای جستجو از آدرس
  • درک آدرس توسط کاربران و با معنی بودن این نوع آدرس

ساختار دلخواه: این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس بهترین ساختار خواهد بود، چرا که دست شما برای انتخاب پیوند یکتا مناسب در وردپرس بازتر بوده و میتونید تا هر مانوری رو این نوع ساختار بدین. به عنوان نمونه اگر از سایت خبری استفاده می‌کنید میتونید تا از عبارت news قبل از آی‌دی و نام نوشته استفاده کنید که به موتورهای جستجو هم بفهمونید که سایت شما یک سایت خبری هستش، یا اگر در زمینه تولید مقاله فعالیت دارید میتونید از عبارت article بعد از آدرس دامنه استفاده کنید تا موتورهای جستجو شما را به عنوان یک پایگاه دانش و پایگاه تولید مقاله بشناسند. پس همینطور که میبینید امکان هر نوع مانور دادنی در این نوع ساختار وجود داره که با استفاده از تگ‌ها و کدهایی که در اختیار شما قرار میده میتونید این مانوردهی را بهتر و بهینه‌تر کنید.

به عنوان نمونه بسیاری از سایت‌ها که در موضوعات مختلف فعالیت دارند و اونها را با نام مجله اینترنتی می‌شناسیم بهتره تا ساختار آدرس نوشته‌های خودشون را به گونه‌ای تنظیم کنند که شامل دسته‌بندی نوشته هم باشه، بنابراین میتونند تا با انتخاب ساختار دلخواه و وارد کردن کد زیر ساختار را بر اساس دسته‌بندی و نام نوشته تعیین کنند تا مطالب بهتر توسط موتورهای جستجو درک شوند.

/%category%/%postname%/

پس در صورتی که از چنین ساختاری استفاده کنید، نوشته‌های شما عینا مشابه پایگاه دانش میزبان‌فا در دسترس بوده و موتورهای جستجو با درکی که از هر دسته‌بندی دارند میتونند سایت شما را در موضوعات مختلفی که پوشش میدهید بهتر درک کرده و آنالیز کنند که همین مسئله منجر میشه تا در نتایج بالاتر و بهتری قرار بگیرید. در ادامه به معرفی سایر متغیرهای پیوند یکتا در وردپرس می‌پردازم که میتونید با تلفیقی از این متغیرها یک ساختار مناسب برای خودتون انتخاب کنید.

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس سال

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون سال هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا سال نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%year%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ماه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون ماه انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ماه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%monthnum%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس روز

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون روز انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا روز انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%day%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ساعت

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون ساعت انتشار هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ساعت انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%hour%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس دقیقه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون زمان انتشار نوشته بر اساس دقیقه را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا دقیقه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%minute%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس ثانیه

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون زمان انتشار نوشته بر اساس ثانیه را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا ثانیه انتشار نوشته نمایش داده شود استفاده کنید.

%second%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس نام نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون نام نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا نام نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. انتخاب نام نوشته در آدرس وردپرس مسئله مهمیه که باید نام نوشته خودتون را هم به گونه‌ای انتخاب کنید که ضمن همخوانی با آدرس نوشته با چیزی که در موتورهای جستجو کاربران به دنبال اون هستند هماهنگی داشته باشد.

%postname%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس دسته‌بندی نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون دسته‌بندی نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا دسته‌بندی نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. انتخاب پیوند یکتا بر اساس دسته‌بندی نوشته بهترین گزینه پیش رو هستش که بسیاری از سایت‌هایی که در موضوعات مختلف اقدام به تولید محتوا می‌کنند کاربرد دارد.

%category%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس آی‌دی نوشته

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون آی‌دی نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا آی‌دی نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. هر نوشته، دسته‌بندی، برچسب، رسانه‌ای که در وردپرس آپلود می‌کنید و… دارای یک آی‌دی هستش که با اتصال به پایگاه داده جستجو شده و به کاربران نمایش داده می‌شود، بنابراین برای نوشته‌ها هم میتونید بر اساس آی‌دی هر نوشته لینک آنها را ایجاد کنید.

%post_id%

نمایش پیوند یکتا وردپرس بر اساس نام نویسنده

این متغیر این امکان را به شما میده تا در ساختار آدرس خودتون نام نویسنده هر نوشته را ذکر کنید، برای این منظور کافیه تا از متغیر زیر در ساختار دلخواه استفاده کرده و در هر بخشی از آدرس که میخواهید تا نام نویسنده نوشته نمایش داده شود استفاده کنید. این موضوع میتونه برای سایت‌هایی که دارای چندین نویسنده هستند حائز اهمیت باشه تا هر نوشته که توسط هر کاربری تولید شده نمایش داده شود.

%author%

تغییر پیوند یکتا در وردپرس بدون ۴۰۴

اگر که سایت شما مدت زیادیه که فعالیت میکنه و بر اساس این مقاله تصمیم گرفتید تا پیوند یکتای خود را تغییر دهید باید بدونید که با تغییر پیوند یکتا در وردپرس با صفحات ۴۰۴ از سوی موتورهای جستجو رو به رو خواهید شد. اما برای اینکه پیوندهای شما به درستی با ساختار جدید نیز عملکرد درستی داشته باشند و از طرفی وقتی کاربران از طرف موتورهای جستجو وارد سایت شما میشوند با صفحه ۴۰۴ روبه‌رو نشوند، باید آدرس‌های شما با ساختار ۳۰۱ به ساختار جدید آدرس‌ها ریدایرکت شوند تا از لحاظ سئو نیز ضربه ای به سایت شما وارد نشود. این راهکار چیزی نیست جز استفاده از افزونه سئو وردپرس یا همان Yoast Seo که با نصب آن پیوندهای شما به صورت خودکار به ساختار جدید ریدایرکت ۳۰۱ خواهند شد و دیگه نگرانی بابت این مسئله که کاربران با صفحه ۴۰۴ مواجه شوند و اعتبار نوشته از دست بره ندارید.

امیدوارم که این آموزش هم مورد توجه و پسند شما قرار گرفته باشه و با استفاده از این آموزش تونسته باشید تا بهترین نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس را انتخاب کنید. اگر در رابطه با انتخاب پیوند یکتا در وردپرس سوال و یا مشکلی داشتید و یا اینکه پیشنهادی برای کاربران داشتید تا از این نوع ساختار پیوند یکتا در وردپرس استفاده کنند در بخش دیدگاه‌ها اعلام کنید.

۴٫۴
/
۵
(
۱۲

امتیاز

)

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 158 views بار دسته بندی : سیستم مدیریت محتوا تاريخ : 8 آوریل 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.

برچسب ها