آموزش وردپرس مراقبت های بعد از ماموپلاستی - وب آکا

 

پس از انجام ماموپلاستی، یا جراحی زیبایی سینه، مراقبت‌های بعد از عمل ماموپلاستی با اهمیت بسیاری همراه است. این فرآیند جراحی طراحی شده تا اندازه، شکل و جلوه زیبایی سینه را بهبود دهد و برای اطمینان از بهبودی سریع و کارآمد، مراقبت‌های مراحل مختلف پس از عمل از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. از رعایت دستورات پزشک، استفاده از لباس فشاری، مراقبت از جاهای جراحی و استراحت مناسب، تا توجه به تغذیه سالم و داروهای تجویز شده، همه این عوامل به سرعت و بهبود موثر در بهبودی و شفافیت نتایج ماموپلاستی کمک می‌کنند.

 

 

چه مدت طول می کشد تا از ماموپلاستی بهبود پیدا کنید؟

 

بهبودی پس از جراحی ماموپلاستی بسته به جزئیات جراحی شما می تواند حدود دو تا شش هفته طول بکشد. این فرآیند در چندین مرحله اتفاق می افتد، زیرا به تدریج احساس می کنید بیشتر شبیه خودتان هستید و می توانید فعالیت های عادی خود را از سر بگیرید.

 

جدول زمانی بهبودی از جراحی ماموپلاستی چیست؟

 

۱ تا ۳ روز بعد از جراحی

 

لحظاتی پس از انجام جراحی ماموپلاستی ، احتمالاً به بیمارستان برای یک شب بستری خواهید شد تا پرستاران و پزشکان ما به دقت بر روند بهبود شما نظارت داشته باشند. هرگونه درد پس از عمل معمولاً با داروهای وریدی خوب تحمل می‌شود و در صورت نیاز، ممکن است داروی اضافی برای کاهش تهوع ارائه شود. صبح روز بعد، اعضای تیم جراحی با شما ملاقات کرده و بانداژهای شما را تغییر خواهند داد. هنگامی که آماده باشید، مجاز به بازگشت به خانه خواهید بود.

گرچه استراحت در طول مدت بازگشت شما از جراحی ماموپلاستی حیاتی است، اما شما نیز نیاز به حرکت مکرر دارید تا به بهبودی کمک کند. حدود دو یا سه روز پس از جراحی، شما می‌توانید شروع به انجام فعالیت‌های روزانه سبک، از جمله حمام گرفتن، کنید.

 

۱ تا ۲ هفته بعد از جراحی

 

در هفته اول پس از جراحی، شما باید دستورالعمل‌های بیشتری را برای مراقبت پس از عمل دنبال کنید، مانند بیشتر استراحت و اجتناب از رانندگی. انتظار دارید که سینه‌های شما حدود یک هفته احساس تنگی و تورم کنند – بسیاری از زنان این احساس را با زمانی مقایسه می‌کنند که بدن‌هایشان شروع به تولید شیر برای شیردهی می‌کنند. در طول این مدت، شما نباید مشکل زیادی در حرکت داشته باشید.

پس از این هفته اول، بیماران تمایل دارند که کمتر دچار ناراحتی شوند و باید فعالیت بیشتری را در روز خود جای دهند، با این حال باید هنوز از فعالیت‌های سنگین خودداری کنند. تا هفته دوم، شما باید حتی بیشتر مثل خودتان حس کنید و درد و سردرد باید شروع به حل شود. اکثر بیماران معمولاً از ۱۰ تا ۱۴ روز مرخصی می‌گیرند تا بتوانند استراحت کنند و به بهبودی خود تمرکز کنند.

 

برای کسانی که به دنبال بارداری بعد از ماموپلاستی هستند، مقاله جامع دکتر ایزدپناه را در سایت ما مطالعه کنید. اطلاعات بیشتری درباره مراقبت‌ها و نکات مهم برای حمل و زایمان بهتر پس از جراحی جلب شده است.

 

 

۳ تا ۴ هفته بعد از جراحی

 

تا این لحظه، بیشتر فعالیت‌ها قابل ادامه است. با کاهش تورم و بهبودی بدن شما، می‌توانید شروع به مشاهده نتایج زیبای کاهش سینه خود کنید.

تا سه تا چهار هفته، تورم شما باید به طور قابل توجهی کاهش یابد و اکثر فعالیت‌ها معمولاً قابل انجام است. در این لحظه، نتایج نهایی جراحی ماموپلاستی شما باید به طور بیشتری ظاهر شوند.

 

۴ تا ۶ هفته بعد از جراحی

 

پس از چهار هفته اول از بهبودی، احتمالاً قادر خواهید بود تا تمام فعالیت‌های ورزشی خود را از نو شروع کنید. هرچند بیشتر بهبودی پس از جراحی ماموپلاستی در این چهار تا شش هفته اول رخ می‌دهد، به یاد داشته باشید که تورم باقی‌مانده ممکن است حدود سه تا چهار ماه دیگر بپایان برسد. جای زخم‌های جراحی ماموپلاستی شما ممکن است حدود شش ماه تا یک سال زمان ببرد تا به طور کامل بهبود یابند، در این مدت آرام‌آرام رنگ پریدگی آنها کاهش می‌یابد و صاف می‌شوند.

 

 

نکات ریکاوری ماموپلاستی

 

در حین بهبودی از جراحی ماموپلاستی ، مهم است که به دقت به دستورالعمل‌های مراقبت پساعمل از جانب جراح خود پیروی کنید. این نه تنها تضمین‌کننده به دست آوردن نتایج بهینه است، بلکه خطر احتمالی مشکلات در حین بهبودی بدن شما را نیز کاهش می‌دهد. علاوه بر این، با دنبال کردن نکات زیر، می‌توانید یک بهبودی آسان‌تر و راحت‌تر را تجربه کنید.

  • به میزان نیاز استراحت کنید، اما از حرکت کردن نترسید. تلاش کنید پس از چند روز اول پیشنهادهای جلوگیری از مشکلات پس از جراحی را ادامه دهید. این کمک می‌کند فرآیند بهبودی بدن شما را تشویق کند.
  • در اولین دو تا سه روز از یک دوست یا اعضای خانواده کمک بگیرید. احتمالاً در این مرحله از بهبودی درد خواهید کشید و کمک اضافی می‌تواند استراحت را آسان‌تر کند.
  • در صورت نیاز داروهای درد بخورید. کمی درد به عنوان قسمتی از فرآیند بهبودی نرمال است، اما اگر نیاز ندارید، خود را مجبور به رنجاندن نکنید.
  • در اولین هفته یا دو هفته از امکانات خود را برای رانندگی به خودداری کنید. ممکن است برای کاملاً خاموش شدن بیهوشی شما مدتی طول بکشد. در روزهای بعد، عمل رانندگی، و همچنین کمربند ایمنی در ناحیه سینه شما، ممکن است باعث ناراحتی شود.
  • از سیگار و سایر محصولات تنباکو خودداری کنید، زیرا اینها معروف به مشکل‌زایی در قابلیت بهبودی بدن هستند.

 

چگونه زخم های کوچک شده سینه ام را تمیز کنم؟

 

حفظ تمیزی جراحی پس از جراحی کاهش سینه برای بهبودی و نتایج نهایی شما اهمیت دارد. به شما توصیه می‌شود که برش‌های جراحی خود را با صابون ملایم تمیز کنید و ناحیه را خشک نگه دارید. استفاده از لوسیون یا کرم ها ممکن است التهاب را ایجاد کند، بنابراین باید از آنها پرهیز کنید. برای کاهش خطر عفونت، ممکن است به شما آنتی‌بیوتیک تجویز شود.

آیا به دنبال راهی برای کاهش موهای زائد در منطقه کمر خود هستید؟ مقاله جدید درباره لیزر موهای کمر مردان را در سایت لیزر مروارید مطالعه کنید.

 

 

 

 

 

 

چگونه بعد از جراحی ماموپلاستی دوش بگیرم؟

 

به طور معمول، بیماران می‌توانند دو تا سه روز پس از عمل حمام بگیرند. قبل از این مدت، می‌توانید حمام اسفنجی بگیرید اما باید از شستن برش‌های جراحی و همچنین شستن موهایتان خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است فشار زیادی روی برش‌های جراحی ایجاد کند و پوست را کشش دهد. وقتی آماده به حمام شدید، حمال جراحی خود را می‌توانید بردارید، اما باید بقیه زمان آن را بپوشید. در هنگام حمام، می‌توانید سینه‌ها و محل برش‌های جراحی خود را به آرامی بشویید، مگر اینکه از شما توصیه شده باشد که این کار را انجام ندهید.

Top of Form

 

در اولین حمام‌های خود ممکن است کمی سبک‌سریعی احساس کنید، بنابراین ممکن است مفید باشد کسی به شما کمک کند یا یک صندلی حمام برای نشستن در دسترس باشد. هنگام خشک کردن بعد از حمام، مطمئن شوید که برش‌های جراحی خود را نزنید، بلکه به جای آن آرام‌آرام خشک کنید و بگذارید بقیه مسیر هوا خشک شود. شما باید حداقل دو هفته از شستن در حمام، جکوزی و استخرها خودداری کنید، زیرا این کار ممکن است زخم‌های شما را به باکتری‌ها بگشاید و خطر عفونت را افزایش دهد.

 

بعد از جراحی ماموپلاستی چه سوتینی بپوشم؟

 

پس از جراحی ماموپلاستی ، باید حدود شش هفته از یک حمال یا لباس فشاری جراحی استفاده کنید. همانطور که گفته شد، می‌توانید این لباس را در حین حمام بیرون بیاورید، اما باید بقیه زمان روز و شب آن را بپوشید. پس از گذشت این دوره شش هفته‌ای، می‌توانید دوباره از سینه‌بند معمولی استفاده کنید، تا زمانی که زیر سینه دارای سیم نباشد. سینه‌بندهای دارای سیم می‌توانند پس از حدود سه ماه استفاده شوند. این به این دلیل است که پوست زیر سینه شما ممکن است تا زمان بهبود اولیه تحریک شده و احتمال ایجاد التهاب زیر سیم را داشته باشد.

 

بعد از جراحی ماموپلاستی چگونه باید بخوابم؟

 

پس از جراحی ماموپلاستی باید بالاتنه خود را هنگام خواب بالا نگه دارید تا میزان فشار اطراف سینه کاهش یابد. اگرچه این وضعیت ممکن است ناراحت کننده باشد، بنابراین دکتر ایزدپناه ممکن است دارویی برای کمک به خواب تجویز کنند. برای اطمینان از ماندن در این وضعیت در طول شب، قرار دادن یک بالشتک زیر زانوها و پهلوها می تواند کمک کند.

 

جمع بندی

در مجموع، برای مراقبت‌های پس از ماموپلاستی، حتماً دستورات پس از جراحی ارائه شده توسط جراح را دنبال کرده و به دقت عمل کنید. استراحت مناسب، فعالیت‌های سبک به مرور زمان، استفاده از لباس فشاری، و حفظ تمیزی جراحی مهم است. این اقدامات کمک می‌کنند تا بازیابی بهتری داشته باشید و به دست‌آوردن نتایج بهینه کمک کنند.

 

اگر میخواهید زیبایی را به خود هدیه دهید این کار را به دکتر ایزدپناه بسپارید. شما میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت دکتر ایزدپناه به نشانی  www.drkambizizadpanah.net مراجعه کنید. همچنین برای دیدن نمونه کارهای بیشتر به پیج اینستاگرام دکترکامبیز ایزد پناه سری بزنید.

 

 

 

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 125 views بار دسته بندی : رپورتاژآگهی تاريخ : 5 فوریه 2024 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.