آموزش وردپرس از این سند برای آشنایی با انواع پروژه ها در افتر افکت استفاده کنید - وب آکا

پروژه After Effects یک فایل واحد است که ترکیبات و ارجاعات به تمام فایلهای منبع مورد استفاده توسط موارد فیلمبرداری در آن پروژه را ذخیره می کند. ترکیبات مجموعه ای از لایه ها هستند. بسیاری از لایه ها از آیتم های فیلم (مانند فیلم ها یا تصاویر ثابت) به عنوان منبع استفاده می کنند ، اگرچه برخی از لایه ها – مانند لایه های شکل و لایه های متن – دارای گرافیکی هستند که در After Effects ایجاد می کنید.

یک فایل پروژه دارای پسوند نام فایل است. AEP یا .aepx . یک فایل پروژه با پسوند نام فایل .aep یک فایل پروژه باینری است. یک فایل پروژه با پسوند نام فایل .aepx یک فایل پروژه XML مبتنی بر متن است.

نام پروژه فعلی در بالای پنجره برنامه ظاهر می شود.

یک فایل پروژه قالب دارای پسوند .aet است . (به پروژه های الگو و نمونه پروژه ها مراجعه کنید .)

فایل های پروژه XML

فایلهای پروژه XML مبتنی بر متن شامل برخی از اطلاعات پروژه به عنوان داده های دوتایی با کد هگزا دسیمال است ، اما بسیاری از اطلاعات به عنوان متن قابل خواندن توسط انسان در عناصر رشته نمایش داده می شود. می توانید یک فایل پروژه XML را در ویرایشگر متن باز کنید و برخی از جزئیات پروژه را بدون باز کردن پروژه در افتر افکت ویرایش کنید. شما حتی می توانید اسکریپت هایی بنویسید که اطلاعات پروژه را در فایلهای پروژه XML به عنوان بخشی از یک گردش کار خودکار تغییر دهند.

عناصر یک پروژه که می توانید در یک فایل پروژه XML تغییر دهید:

  • ویژگی های نشانگر ، از جمله نظرات ، پارامترهای نقطه فصل و پارامترهای نقطه نشانه
  • مسیرهای فایل موارد منبع منبع ، از جمله پروکسی ها
  • ترکیب ، مورد فیلم ، نام لایه ها و پوشه ها و نظرات

توجه داشته باشید:

نام آیتم های فیلم در عناصر رشته در فایل های پروژه XML تنها در صورتی که نام ها سفارشی شده باشند ، نمایان می شود. نام آیتم های فیلمبرداری که به طور خودکار از نام فایلهای منبع و نامهای تک رنگ گرفته می شوند در عناصر رشته نمایان نمی شوند

برخی از رشته ها ، مانند فضای کار و نامهای نمایشی ، به عنوان رشته هایی قابل خواندن برای انسان نمایان می شوند ، اما هنگام بازکردن فایل پروژه بعد از اثرات ، به تغییرات اعمال شده در آنها احترام نمی گذارند.

توجه داشته باشید:

از قالب فایل پروژه XML به عنوان فرمت اصلی فایل خود استفاده نکنید. فرمت اصلی فایل پروژه برای After Effects فرمت فایل پروژه باینری (.aep) است. از فرمت فایل پروژه XML برای ذخیره یک کپی از یک پروژه و به عنوان یک قالب متوسط ​​برای گردش کار خودکار استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

برای دانلود یک فایل پروژه آماده افتر افکت میتوانید به سایت جوبیس مراجعه کنید به عنوان یک پروژه باینری (.aep) ، File> Save As را انتخاب کرده و نام فایلی را که با .aep خاتمه می یابد ، بدون x وارد کنید . (به ذخیره و پشتیبان گیری پروژه ها در After Effects مراجعه کنید .)

پیوندهای پروژه در فایلهای QuickTime ، Video برای Windows تعبیه شده است

هنگامی که یک فیلم را رندر می کنید و آن را به قالب ظرف صادر می کنید ، می توانید پیوندی به پروژه After Effects را در فایل container جاسازی کنید.

برای وارد کردن پروژه ، فایل ظرف را وارد کنید و از منوی Import As در کادر محاوره Import File ، پروژه را انتخاب کنید. اگر فایل ظرف حاوی پیوندی به پروژه ای است که منتقل شده است ، می توانید برای مکان یابی پروژه مرور کنید.

ایجاد و باز کردن پروژه ها

فقط یک پروژه می تواند همزمان باز شود. اگر یک فایل پروژه دیگر ایجاد یا باز کنید در حالی که یک پروژه باز است ، After Effects از شما می خواهد تغییرات را در پروژه باز شده ذخیره کرده و سپس آن را ببندید. پس از ایجاد یک پروژه ، می توانید فیلم را به پروژه وارد کنید.

  • برای ایجاد یک پروژه ، پرونده> جدید> پروژه جدید را انتخاب کنید.
  • برای باز کردن یک پروژه ، File> Open Project را انتخاب کنید ، پروژه را پیدا کنید و سپس روی Open کلیک کنید.

همچنین می توانید یک پروژه را از صفحه شروع ایجاد کرده و باز کنید.

  • برای ایجاد یک پروژه ، روی New Project کلیک کنید .
  • برای باز کردن یک پروژه ، روی Open Project کلیک کنید و به محل پروژه بروید.

جف الماسول اسکریپتی را در وب سایت تعریف مجدد خود ارائه می دهد که یک پروژه جدید برای هر ترکیب انتخاب شده در پروژه فعلی ایجاد و ذخیره می کند.

پروژه های الگو و پروژه های نمونه

پروژه قالب یک فایل با .aet پسوند نام فایل است. می توانید بر اساس پروژه های خود قالب ایجاد کنید.

توجه داشته باشید:

After Effects پروژه های قالب را نصب نمی کند.

هنگامی که یک پروژه قالب را باز می کنید ، After Effects یک پروژه جدید و بدون عنوان بر اساس الگو ایجاد می کند. ذخیره تغییرات در این پروژه جدید بر پروژه الگو تأثیر نمی گذارد.

توجه داشته باشید:

یک راه عالی برای مشاهده نحوه استفاده کاربران پیشرفته از افتر افکت این است که یکی از پروژه های قالب شامل افتر افکت را باز کنید ، یک ترکیب را برای فعال کردن آن باز کنید و U یا UU را فشار دهید تا فقط ویژگی های لایه متحرک یا اصلاح شده نشان داده شود. مشاهده ویژگی های متحرک و تغییر یافته به شما نشان می دهد که طراح پروژه قالب چه تغییری در ایجاد قالب ایجاد کرده است.

اغلب ، خالق یک پروژه الگو لایه هایی را که قرار است اصلاح نشوند قفل می کند و قفل لایه ها را برای اصلاح تغییر می دهد. این یک راه مناسب برای جلوگیری از تغییرات تصادفی یا نامناسب است.

برای منابع بیشتر پروژه های نمونه After Effects و پروژه های الگو ، به منابع جامعه After Effects در وب سایت Adobe مراجعه کنید.

برای اطلاع از محل یافتن پروژه های الگو و عبارات نمونه شامل After Effects ، این آموزش ویدئویی اندرو دیویس را در وب سایت Creative COW مشاهده کنید.

یک پروژه قالب باز کنید

  • برای باز کردن یک پروژه قالب ، پرونده> باز کردن پروژه را انتخاب کنید. در Windows ، Adobe After Effects Project Template را از منوی Files Of Type انتخاب کنید.

ایجاد یک پروژه قالب

  • برای تبدیل پروژه به پروژه قالب ، پسوند نام فایل را از .aep به .aet تغییر دهید.
  • برای ذخیره یک کپی از یک پروژه به عنوان یک پروژه الگو ، File> Save A Copy را انتخاب کنید و سپس نام کپی را با پسوند نام فایل .aet تغییر دهید.

یک الگو برای پروژه های جدید تنظیم کنید

می توانید یک الگو با تنظیمات پروژه دلخواه خود مانند مدیریت رنگ و ساختار پوشه ایجاد کنید و از آن به عنوان پایه ای برای هر پروژه جدیدی که ایجاد می کنید استفاده کنید.

برای تنظیم الگو برای پروژه های جدید After Effects:

  1. ویرایش> تنظیمات برگزیده> پروژه جدید را انتخاب کنید .
  2. کادر انتخاب New project loads template را فعال کنید.
  3. روی Choose Project Template کلیک کرده و یک فایل قالب را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید:

قالب پروژه قالب می تواند .aet ، .aep ، یا .aex باشد.

پروژه های تیمی

Team Projects یک سرویس همکاری میزبانی شده برای شرکت های CC و کاربران تیم های CC است که ویراستاران را قادر می سازد تا به صورت یکپارچه در جریان کار ویرایش در زمان واقعی همکاری کنند. با استفاده از Team Projects ، ویراستاران و هنرمندان موشن گرافیک می توانند به طور همزمان در پروژه های تیم مشترک در Adobe Premiere Pro ، After Effects و Adobe Prelude بدون هیچ گونه سخت افزار اضافی کار کنند.

به روزرسانی های پروژه به طور ایمن در ابر ردیابی می شوند و فایل های منبع به صورت محلی یا در پروکسی های سبک وزن و مشترک ذخیره می شوند. پروژه های تیم همچنین شامل ویژگی های همکاری عمیق مانند کنترل نسخه و حل تعارض هوشمند است.

  • برای ایجاد یک پروژه تیمی ، پرونده> جدید> پروژه تیم جدید را انتخاب کنید .
  • برای باز کردن یک پروژه تیمی ، پرونده> باز کردن پروژه تیم را انتخاب کنید .

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد نحوه استفاده از پروژه های تیمی برای گردش کار مشترک ، به کار همزمان در پروژه های ویدیویی مشترک مراجعه کنید .

پروژه تیم را به پروژه افترافکت Adobe تبدیل کنید

می توانید پروژه های تیم خود را به پروژه Adobe After Effects محلی (.aep) تبدیل کنید. انتخاب کنید  ویرایش> پروژه تیم> تبدیل پروژه تیم پروژه .

تبدیل پروژه تیمی به پروژه Adobe After Effects

پروژه ها را در افتر افکت ذخیره و پشتیبان گیری کنید

  • برای ذخیره یک پروژه ، فایل> ذخیره را انتخاب کنید .
  • برای ذخیره یک نسخه از پروژه با نام جدید ایجاد شده به صورت خودکار ، فایل> افزایش و ذخیره را انتخاب کنید ، یا Ctrl+Alt+Shift+S (Windows) یا Command+Option+Shift+S (سیستم عامل Mac) را فشار دهید.
  • یک نسخه از پروژه فعلی در همان پوشه پروژه اصلی ذخیره می شود. نام نسخه نام اصلی است که به دنبال آن یک عدد وجود دارد. اگر نام اصلی با یک عدد به پایان برسد ، آن عدد ۱ افزایش می یابد.
  • برای ذخیره پروژه با نام متفاوت یا در مکان دیگر ، File> Save As> Save As را انتخاب کنید . پروژه باز نام و مکان جدید را می گیرد. فایل اصلی بدون تغییر باقی می ماند.
  • برای ذخیره پروژه به عنوان یک کپی در قالب فایل پروژه XML ، File> Save As> Save A Copy As XML را انتخاب کنید . (در مورد پروژه ها مراجعه کنید .)
  • برای ذخیره یک کپی از پروژه با نام متفاوت یا در مکان دیگر ، فایل> ذخیره به عنوان> ذخیره یک کپی را انتخاب کنید. پروژه باز شده نام و مکان اصلی خود را حفظ می کند و یک کپی با تنظیمات جدید ایجاد می شود اما باز نمی شود.
  • برای ذخیره کپی پروژه ای که باید توسط نسخه اصلی قبلی باز شود ، فایل> ذخیره به عنوان> ذخیره یک کپی به عنوان < شماره نسخه اصلی قبلی > را انتخاب کنید. (برای اطلاعات بیشتر به این وبلاگ مراجعه کنید .)

توجه داشته باشید:

ویژگی های جدید نسخه فعلی افتر افکت که در پروژه استفاده می شود در پروژه ای که در قالب نسخه قبلی افتر افکت ذخیره شده است نادیده گرفته می شود.

برای ذخیره یک نسخه از پروژه و کپی دارایی های مورد استفاده در پروژه در یک پوشه روی دیسک ، از دستور Collect Files استفاده کنید. (  برای جزئیات به  جمع آوری فایل ها در یک قسمت مکان مراجعه کنید).

پنل فلوچارت

در نمودار جریان برای هر پروژه یا ترکیب ، جعبه های جداگانه (یا کاشی) نشان دهنده هر ترکیب ، مورد فیلم و لایه است. فلش های جهت دار نشان دهنده روابط بین اجزا هستند.

توجه داشته باشید:

پانل Flowchart فقط روابط موجود را به شما نشان می دهد. شما نمی توانید از آن برای تغییر روابط بین عناصر استفاده کنید.

ترکیبات تو در تو و سایر عناصر تشکیل دهنده ترکیب هنگامی که یک کاشی ترکیب را گسترش می دهید ظاهر می شود.

خطوط خاکستری متوسط ​​بین کاشی ها در نمودار جریان نشان می دهد که سوئیچ ویدئو یا صدا برای آن موارد در پنل Timeline انتخاب نشده است. خطوط سیاه یا خاکستری روشن نشان می دهد که بسته به تنظیمات Brightness در تنظیمات برگزیده ظاهر ، سوئیچ انتخاب شده است.

  • برای باز کردن نمودار پروژه ، Ctrl+F11 (Windows) یا Command+F11 (Mac OS) را فشار دهید ، یا روی دکمه Project Flowchart در بالای نوار پیمایش عمودی در لبه سمت راست پانل پروژه کلیک کنید.
  • برای بازکردن نمودار جریان ، ترکیب را انتخاب کرده و Composition> Composition Flowchart را انتخاب کنید یا روی دکمه Composition Flowchart در پایین پنل Composition کلیک کنید .
  • برای فعال کردن (انتخاب) یک مورد ، روی کاشی آن در پنل Flowchart کلیک کنید.وقتی روی یک نمودار در فلوچارت کلیک می کنید ، در پانل پروژه و پانل Timeline فعال می شود. وقتی روی لایه ای کلیک می کنید ، در پنل Timeline فعال می شود. وقتی روی یک مورد فیلم کلیک می کنید ، در پانل پروژه فعال می شود.
  • برای سفارشی سازی ظاهر فلوچارت ، از منوی پانل فلوچارت و دکمه های پایین پانل استفاده کنید .

توجه داشته باشید:

برای راهنمایی ابزار برای شناسایی دکمه های موجود در پانل نمودار ، اجازه دهید اشاره گر شما روی یک دکمه بماند تا نوک ابزار ظاهر شود.

  • برای حذف عناصر ، آنها را انتخاب کرده و Delete را فشار دهید. اگر عنصر انتخاب شده یک مورد یا ترکیب فیلم باشد ، از پروژه حذف می شود و دیگر در پانل های جدول زمانی و پروژه نمایش داده نمی شود. اگر عنصر انتخاب شده یک لایه باشد ، از ترکیب که در آن ظاهر می شود حذف می شود.
  • برای دسترسی به منوی زمینه برای یک عنصر انتخاب شده ، روی نماد سمت چپ نام در کاشی عنصر (Windows) یا Control-click (Mac OS) کلیک راست کنید. بسته به نوع عنصر ، مانند لایه ها و ترکیبات ، نمادها ظاهرهای مختلفی دارند . به عنوان مثال ، می توانید از منوی زمینه برای لایه ای برای کار با ماسک ها و جلوه ها ، یا تغییر سوئیچ ها ، اعمال تغییرات و تنظیم کیفیت تصویر لایه استفاده کنید.

توجه داشته باشید:

هنگامی که ویژگی های عنصر را در پانل نمودار نمودار تغییر می دهید ، مراقب باشید روی نماد موجود در کاشی کلیک کنید ، نه نام عنصر. منوی زمینه مرتبط با نماد عنصر با آنچه که از نام عنصر باز می شود متفاوت است.

ریچ یانگ اطلاعات بیشتری در مورد پنل Flowchart و Composition Mini-flowchart در وب سایت پورتال افترافکت ارائه می دهد .

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 258 views بار دسته بندی : رپورتاژآگهی تاريخ : 8 سپتامبر 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.