آموزش وردپرس دیجیتال مارکتینگ چیست؟ - وب آکا

همراه ما باشید تا با هم بررسی نماییم که دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مقدمه

دیجیتال مارکتینگ واژه ای است که در جهان کنونی و با توجه به پیشرفت های صورت پذیرفته در زمینه تکنولوژی زیاد به گوش می رسد.

اما هدف از استعمال این واژه چیست و یا در حالت کلی می توانیم از خود بپرسیم که دیجیتال مارکتینگ چیست؟ و کاربرد آن در زندگی ما چه تاثیری دارد؟

با توجه به گستردگی روزافزون اینترنت و استفاده از شبکه های دیجیتال، در حال حاضر کمتر کسی پیدا می شود که با واژه ای به نام اینترنت آشنا نباشد.

استفاده از اینترنت و فضای مجازی در جامعه کنونی تبدیل به ضرورتی برای افراد یک جامعه مدرن شده است.

در واقع می توان گفت فردی که با دنیای مجازی کنونی و تیم دیجیتال مارکتینگ آیلین وب آشنایی داشته باشد، می تواند فردی موفق در دنیای حقیقی باشد.

با درنظر گرفتن این نکته که فضای مجازی در دنیای کنونی جزو ضروریات زندگی است، می توان گفت که اگر فردی بخواهد در زمینه شغلی خود پیشرفتی چشمگیر داشته باشد، ناگزیر باید از فضای مجازی کمک بگیرد.

تا چند سال پیش اگر تاجری قصد تبلیغ و جذب مشتری برای کالا یا خدمات خود را داشت، اقدام به پخش تراکت های تبلیغاتی، بازاریابی فیزیکی، چاپ بنر و اعلام عمومی کالا و خدمات خود می کرد. اما با پیشرفت دنیای دیجیتال و هجوم مردم به سوی اینترنت و شبکه های مختلف اجتماعی، می توان گفت که اگر کسی در زمینه تبلیغ فیزیکی سرمایه گذاری بیشتری نسبت به شبکه های مجازی داشته باشد، دچار اشتباهی بزرگ در گسترش کسب و کار خود شده است.

در عصر حاضر شما نمی توانید هیچ برند معروف و مطرحی را در جهان نام ببرید که هیچ سایتی برای معرفی کالا و خدمات خود نداشته باشد. در حال حاضر نه تنها برندهای مطرح جهانی، بلکه کوچکترین بیزینس های کارگاهی و سطح پایین نیز فرصتی به نام دیجیتال مارکتینگ را از دست نمی دهند. اما به راستی باید از خود بپرسیم که دیجیتال مارکتینگ چیست؟

عناوین مقاله:

منظور از دیجیتال مارکتینگ در دنیای تجارت و کسب و کار چیست؟

روش های تبلیغ و ارتباط با مشتریان در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

کدام تجارت ها بر پایه دیجیتال مارکتینگ بنا شده اند؟

سخن آخر

######

 

منظور از دیجیتال مارکتینگ در دنیای تجارت و کسب و کار چیست؟

دیجیتال مارکتینگ به مجموعه ای از ترفندها و روش هایی گفته می شود که برای تبلیغ، فروش و جذب مشتری از طریق دنیای دیجیتال برای بیزینس شما  صورت می پذیرد.

این فرایند می تواند توسط تیم دیجیتال مارکتینگ هشت انجام پذیرد.

این تعریف ساده ترین تعریفی است که می توان از دیجیتال مارکتینگ داشت. اما بیایید به بررسی اجزای این تعریف بپردازیم.

در تعریف این که دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گفتیم که مجموعه ای از ترفندها و روش ها می باشد. در دنیای مجازی و اینترنت، ترفندهای بی شماری برای تبلیغ و فروش وجود دارد. فضای مجازی را می توان فضایی نامحدود برای آشنایی با مردم و فرهنگ های مختلف در سراسر جهان در نظر گرفت.

این آشنایی کم هزینه موجب می شود تا ما بتوانیم از طریق برقراری ارتباط با افراد و جوامع مختلف، اقدام به تبلیغ تجارت خود در دنیای آنان کنیم.

این تبلیغ اگر از طریق دنیای دیجیتال صورت پذیرد، موجب می شود تا درخواست هایی از طریق همین فضای دیجیتال نسبت به بیزینس شما صادر شود. پس می توانیم ادعا کنیم که این نوع مارکتینگ بسیار بسیار به صرفه تر و کم هزینه تر از حضور و تبلیغ فیزیکی می باشد.

حتی می توان گفت که بازاریابی و فروش فیزیکی نیاز به قبول زحمت و هزینه های بالا برای تبلیغ و فروش دارد. در حالی که این امر اگر از طریق دنیای دیجیتال، فضای مجازی، وب سایت های مختلف و شبکه های اجتماعی صورت گیرد، کم هزینه تر و گسترده تر خواهد بود.

روش های تبلیغ و ارتباط با مشتریان در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

گفتیم که فضای دیجیتال را می توان فضایی بسیار گسترده و با فرهنگ ها و قومیت های مختلف در نظر گرفت. همچنین گسترش استفاده از دنیای دیجیتال موجب شده است تا وب سایت ها و شبکه های اجتماعی متنوع با موضوعات مختلف و گوناگون شکل گیرد.

همین گستردگی موضوع، فضایی را برای یک بیزینس من در دنیای دیجیتال ایجاد می کند تا با توجه به کالا و خدمات خود و همچنین نیاز مشتری با او ارتباط گیرد.

این ارتباط گیری می تواند گونه هایی از ایجاد سرنخ برای  مشتری و یا جذب مشتری از طریق تبلیغات متنوع به واحد فروش باشد. البته روش های متنوعی در دیجیتال مارکتینگ وجود دارد که با توجه به نوع کالا و خدمات و نیاز مشتری می تواند متغیر باشد.

کدام تجارت ها بر پایه دیجیتال مارکتینگ بنا شده اند؟

در بین کسب و کارهای مختلف، برخی از تجارت ها هستند که بر پایه ارتباط با مشتری از طریق دنیای دیجیتال بنا شده اند.این گونه تجارت ها روز به روز در حال افزایش هستند. در ادامه برخی از این کسب و کارها معرفی می شوند:

تجارت هایی با هدف تولید سرنخ و بهینه سازهای موتورهای جست و جو: معمولا این نوع کسب و کارها اقدام به تولید محتوا در زمینه خاصی می کنند. مشتری بر اساس نیاز خود به این محتوا مراجعه نموده و از آن بهره مند خواهد شد و این بهترین فرصت است تا مشتریانی را بیابیم که نیاز به کالا و خدمات ما دارند.

مثلا فردی را در نظر بگیرید که می خواهد مزایای نوشیدن قهوه را بداند. همان طور که گفتیم، فضای مجازی فضایی گسترده است و این فرد برای دانستن مزایا و مضرات مصرف قهوه از موتورهای جست و جو استفاده می کند. استفاده از موتور جست و جو موجب می شود تا فرصتی برای بهینه سازهای موتورهای جست و جو شکل گیرد.

این فرد با وب سایتی آشنا می شود که مطالبی را در زمینه انواع قهوه و اثرات نوشیدن آن ارائه کرده است.

فردی که قصد فروش قهوه دارد، تبلیغ مورد نظر خود را به وب سایتی ارائه کرده است که در مورد قهوه و انواع آن اقدام به تولید محتوا می کند و این فرایند نوعی تبلیغ و جذب مشتری محسوب می شود. هم برای فروشنده قهوه، هم برای تولید کننده محتوا در مورد خواص قهوه و هم بهینه ساز موتور جست و جو که موجب شده است تا مشتری وب سایت مد نظر خود را نزدیک ترین وب سایت به موضوع بیابد.

بازاریابی اینترنتی: کارکرد این گونه بازاریابی در واقع همانند بازاریابی فیزیکی می باشد با این تفاوت که تبلیغ و جذب مشتری در بازاریابی اینترنتی از طریق شبکه های مجازی و وب سایت های مختلف و به صورت آنلاین صورت می گیرد. این نوع بازاریابی شامل انواع مختلف از جمله افیلیت مارکتینگ (کمیسیون به ازای فروش) نیز می شود.

فروشگاه های مختلف اینترنتی: این گونه کسب و کارها را می توان رایج ترین دیجیتال مارکتینگ در حال حاضر نامید. در این روش فروش، فرد با ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی مختلف و وب سایت هایی در زمینه فروش و ارائه خدمات، به تجارت خود رونق می بخشد.

پلتفرم های دو طرفه: این نوع از تجارت را می توان به نوعی دلالی نامید. در این روش، فرد یا گروهی با ایجاد پلتفرمی خاص، فروشنده و خریدار را به یکدیگر معرفی می کنند و در ازای آن مزد خود را از فروشنده یا خریدار و یا هردو دریافت می کنند. اپلیکیشن هایی که برای گرفتن تاکسی و یا سفارش غذا استفاده می شوند، جزو این دسته از پلتفرم ها هستند.

ارائه دهندگان خدمات ابری: این دسته از کسب و کارها در ازای ارائه خدمات در فضای مجازی، از مشتری مزد دریافت می کنند. این دسته از تجارت ها بر پایه فضای مجازی و خدمات ارائه شده اند و هیچ نیازی به حضور فیزیکی در اینگ ونه موارد احساس نمی شود. وب سایت هایی که برای برگزاری کلاس و سمینار از آن ها استفاده می شود، جزو این دسته از خدمات دیجیتال مارکتینگ محسوب می شوند.

سخن آخر

با توجه به پیشرفت و نفوذ روزافزون اینترنت و فضای مجازی در بین اقشار مختلف جامعه، می توان به این درک رسید که در آینده ای نه چندان دور، شاهد روی آوردن گسترده تر مردم به فضای دیجیتال نیز خواهیم بود و این پیش بینی مشوقی است برای فعالان فضای دیجیتال تا فرصت های بی نظیری که در پیش رو است را دریابند و با استفاده از دانش و مهارت خود، اقدام به شروع دیجیتال مارکتینگ در فضای مجازی کنند.

بی شک می توان اظهار کرد که اگر تجارتی بر اساس اصول صحیح دیجیتال مارکتینگ شکل بگیرد، می تواند از همین اکنون شروع به پیشرفت کند و این امر موجب گستردگی خدمات این نوع کسب و کارها در بین اقشار و فرهنگ های متنوع جوامع مختلف خواهد شد.

منبع

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 207 views بار دسته بندی : رپورتاژآگهی تاريخ : 3 ژانویه 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.