آموزش وردپرس شرایط تحصیلی کانادا - وب آکا

شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای ایرانیان:

یکی از محبوب ترین کشورها برای مهاجرت کانادا است و یکی از محبوب ترین روش های مهاجرت به این کشور مهاجرت تحصیلی است. برای شناخت کامل شرایط مهاجرت تحصیلی به کانادا، باید با شرایط ویزای تحصیلی کانادا و قوانین و مراحل اخذ پذیرش تحصیلی از کانادا آشنایی کامل داشته باشید.

ایرانیان بسیاری کشور کانادا را مقصدی مناسب برای تحصیل، کار و زندگی می دانند. به همین دلیل معمولاً سوالات زیادی در رابطه با شرایط ویزای تحصیلی کانادا از کارشناسان مهاجر ترنسلیت می شود. معمولاً افرادی که با هدف مهاجرت به کانادا اقدام به اخذ ویزا تحصیلی کانادا می نمایند می خواهند بدانند که آیا می توان از طریق تحصیل در کانادا اقامت دائم این کشور را کسب نمود؟  آیا می توان پس از تحصیل در کانادا به کار در این کشور پرداخت؟ شرایط ویزای دانشجویی کانادا و مدارک مورد نیاز اخذ آن کدامند؟ از این رو در این نوشتار کارشناسان مهاجر ترنسلیت به این گونه سوالات پاسخ می دهند و تمامی نکاتی را که برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا نیاز دارید مطرح می نمایند. با ادامه مقاله همراه شوید و شرایط و مدارک لازم برای ویزای تحصیلی کانادا را به صورت کامل مطالعه کنید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا:

برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید شرایط مورد نیاز را داشته باشید و مدارک خاصی را آماده نمایید. تحصیل در کانادا نیاز به داشتن پذیرش تحصیلی از یکی از دانشگاه های کانادا دارد تا با استفاده از آن بتوان به همراه مدارک دیگر برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا اقدام نمود. مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش و ویزای تحصیلی کانادا را در این بخش بررسی خواهیم نمود.

مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا

نامه پذیرش قطعی دانشگاه

پاسپورت معتبر

عکس پاسپورتی

مدارک هویتی

نامه تمکن بانکی

گواهی عدم سوءپیشینه

بیمه مسافرتی

در برخی از رشته ها داشتن معاینه پزشکی

مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش از دانشگاه های کانادا

درخواست جهت تحصیل در دانشگاه

پاسپورت معتبر

آخرین مدرک تحصیلی (برای مقطع لیسانس دیپلم ۱۲ ساله و برای فوق لیسانس مدرک لیسانس)

ریز نمرات سه سال آخر تحصیل

مدارک هویتی

عکس پاسپورتی

برگه واریز شهریه دانشگاه

مدرک زبان آیلتس (در صورت درخواست دانشگاه)

افراد از مقطع مدرسه تا مدارج بالای دانشگاهی می توانند در کشور کانادا تحصیل کنند. مهاجرت تحصیلی به کانادا در مقاطع مختلف امکان پذیر است،  بسیاری از دانشگاه های کانادا در سطح جهانی شناخته شده هستند و رتبه های بالایی در رنکینگ جهانی دارند.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا:

مهم ترین بخش برای بسیاری از دانشجویان در زمینه تحصیل در کانادا، می تواند اطلاع از میزان شهریه تحصیلی و هزینه های زندگی در این کشور باشد تا بتوانند شرایط مالی مورد نیاز برای تحصیل در کانادا و اخذ ویزای تحصیلی کانادا را فراهم نمایند. به این منظور می بایست بدانید که هزینه تحصیل در کانادا بسته به دانشگاه و شهر محل تحصیل متفاوت و متغیر است و ارقام اعلام شده در این بخش تنها میانگین شهریه ها هستند. بسیاری از دانشگاه ها نیز برای برخی کشورها شهریه کمتری را نسبت به باقی کشورها تعیین می نمایند که می بایست این موضوع را مد نظر قرار داد. شهروندان کانادا به طور میانگین برای تحصیل در مقطع لیسانس ۶،۸۳۸ دلار کانادا و برای مقطع فوق لیسانس ۷،۰۸۶ دلار کانادا باید شهریه بپردازند. طبق آمارهای ارائه شده، میانگین هزینه های تحصیل برای دانشجویان بین المللی حدود ۲۷،۱۵۹ دلار کانادا در سال می باشد.

معمولاً هزینه تحصیل در رشته های هنر و علوم انسانی از رشته هایی مانند مهندسی و پزشکی کم تر می باشد. همچنین هزینه رشته های مدیریتی و کسب و کار کمی ارزان تر از میانگین شهریه های تحصیلی در کانادا می باشد و مبلغی حدود ۲۶،۳۹۵ دلار کانادا است. هزینه های تحصیل در مقطع فوق لیسانس معمولاً ارزان تر از مقطع لیسانس می باشد و این مبلغ بستگی به مقطع و رشته تحصیلی که انتخاب می نمایید، متفاوت است. به طور میانگین، هزینه تحصیل در مقطع فوق لیسانس در کانادا حدود ۱۶،۴۹۷ دلار کانادا می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا:

اسناد تمکن مالی یکی از مهم ترین مدارک برای دریافت ویزای دانشجویی کانادا است. در واقع دانشجویانی که قصد تحصیل در این کشور را دارند باید ثابت کنند که تمکن مالی مورد نیاز برای تحصیل و زندگی در کانادا را دارند. این تمکن از طریق ارائه صورتحساب بانک قابل اثبات است. دانشجویان باید شهریه یک سال دانشگاه و هزینه یک سال زندگی در کانادا را در حساب بانکی خود داشته باشند. در صورتی که شهریه دانشگاه پرداخت شده است نیازی نیست مبلغ مورد نیاز برای شهریه، در حساب بانکی وجود داشته باشد و ارائه رسید پرداخت کافی است. مبلغ مورد نیاز برای یک سال زندگی در کانادا که باید در حساب بانکی وجود باشد در جدول زیر شرح داده شده است. مبلغ مورد نیاز برای تمکن مالی ویزای تحصیلی کانادا باید حداقل به مدت ۴ ماه در حساب بانکی فرد قرار داشته باشد.

افراد       تمکن مالی مورد نیاز برای یک سال (بدون در نظر گرفتن شهریه)

دانشجو   ۱۰،۰۰۰ دلار کانادا

یکی از همراهان   ۴،۰۰۰ دلار کانادا

به ازای هر یک از همراهان بعدی       ۳,۰۰۰ دلار کانادا

شرایط ویزای دانشجویی کانادا در مقطع لیسانس:

تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس بدین صورت است که بعد از گذراندن دوره ۱۲ ساله مدارس و گرفتن مدرک آن و داشتن آیلتس۶ می توان وارد مقطع لیسانس شد. مقطع لیسانس در کشور کانادا ۴ ساله است، اما در استان کبک دانشجویان می توانند پس از گذراندن ۱۱ سطح در دوره مدرسه وارد کالج شوند و یا پس از گذراندن ۲ سال دوره پیش دانشگاهی، بعد از ۳ سال مقطع لیسانس خود را به پایان برساند. دانشجو پس از اتمام این دوره تحصیلی مدرکی با عنوان bachelor یا کارشناسی دریافت خواهد نمود. دانشجویان مقطع کارشناسی در کانادا امکان کار پاره وقت دانشجویی به مدت ۲۰ ساعت در هفته را خواهند داشت. یکی از شرایط ویزای تحصیلی کانادا داشتن سن مناسب تحصیل است. حداکثر سنی که برای پذیرش تحصیلی در مقطع کارشناسی امکان پذیر است معمولاً تا سن ۲۳ سالگی می باشد. هر چه سن متقاضی بیشتر باشد ریسک دریافت ویزا بالاتر می رود و متقاضی باید دلیل محکمی برای توجیه این فاصله تحصیلی یا گپ تحصیلی ارائه دهند.

مدارک اصلی که برای پذیرش در مقطع کارشناسی باید ارائه دهید شامل دیپلم ۱۲ ساله، ریزنمرات چند سال آخر تحصیل و مدرک زبان می باشد. برخی از دانشگاه ها بدون مدرک زبان نیز به شما پذیرش می دهند. البته با این شرط که ابتدا یک دوره زبان در کانادا بگذرانید و زمانی که به سطح مطلوب رسیدید می توانید وارد دانشگاه شوید. برای مقطع فوق لیسانس نیز امکان پذیرش بدون مدرک زبان وجود دارد. در مورد شرایط تحصیل در کانادا بدون مدرک زبان می توانید در لینک زیر مطالعه کنید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع فوق لیسانس:

از مهم ترین شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای ورود به مقطع فوق لیسانس، داشتن معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی و با توجه به رشته و دانشگاه مورد نظر در کانادا داشتن آیلتس ۶ و یا ۶٫۵ است. این مقطع با توجه به تعداد واحد هایی که در هر رشته باید گذرانده شود یک ساله و یا دوساله است. دانشجویان این مقطع را یا به صورت پژوهش با همراهی استاد راهنما یا نشستن در سر کلاس و گذراندن واحد های درسی و یا به صورت ترکیبی از هر دو می گذرانند. دانشجو پس از اتمام این دوره تحصیلی مدرکی با عنوان M.A یا کارشناسی ارشد دریافت خواهد نمود. امکان کار پاره وقت برای دانشجو به مدت هفته ای ۲۰ ساعت فراهم وجود دارد. معمولاً بهترین سن برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد در کشور کانادا تا سن ۳۲ سال می باشد.

برای پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد نیز شما باید مدارک تحصیلی قبلی خود شامل مدرک دیپلم و مدرک لیسانس، ریزنمرات و مدرک زبان ارائه دهید. همان گونه که ذکر شد با شرط گذران دوره زبان انگلیسی در کانادا می توانید با نمره زبان پایین نیز پذیرش بگیرید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا در مقطع دکتری:

برای پذیرش در دوره دکترا در دانشگاه های کانادا، شما باید معدل بالای ۱۳ در دوره کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشید. همچنین داشتن مدرک آیلتس ۷ با توجه به رشته و دانشگاه مورد نیاز می باشد. این دوره ۳ تا ۵ سال طول می کشد و شخص هم دوره های کورس یا آموزش و هم پژوهش یا پروژه را برعهده دارد. این پروژه ها معمولا توسط شرکت ها حمایت می شوند، لذا به دانشجوی این مقطع در اکثر موارد کمک هزینه تحصیلی یا بورسیه اعطا خواهد شد. این بورسیه گاه تنها شهریه را پوشش می دهد و در برخی مواقع نیز هزینه های زندگی را نیز در برمی گیرد که به آن فول فاند نیز گفته می شود. دانشجو پس از اتمام این دوره تحصیلی مدرکی با عنوان Ph.D یا دکتری دریافت خواهد نمود. دانشجویان مقطع دکتری در کانادا امکان کار دانشجویی نیز دارند. اما دانشجویانی که برای تحصیل در این مقطع از بورسیه تحصیلی استفاده کرده باشند با توجه به نوع بورسیه ممکن است اجازه کار پاره وقت دانشجویی را نداشته باشند.

اخذ پذیرش در این مقطع با مقاطع پیشین متفاوت است. شما برای تحصیل دکترا در کانادا و اخذ پذیرش باید مستقیما با استاد فعال در حوزه تحصیلی خود مکاتبه کنید و با ارائه رزومه ای قوی یکی از اساتید را قانع کنید که شما را به عنوان دانشجو بپذیرد و به عنوان استاد سوپروایزر شما در زمان تحصیل در دانشگاه عمل کند. از مواردی که می تواند رزومه شما را قوی کند می توان به معدل بالا، مدرک زبان با نمره بالا، مقالات ISI و ارائه پروپوزال قوی اشاره کرد. در صورت تمایل می توانید رزومه خود را در اختیار کارشناسان مهاجر ترنسلیت قرار دهید تا گزینه های موجود برای شما جهت اخذ بورسیه را بررسی نمایند.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا به همراه بورسیه تحصیلی:

بسیاری از دانشجویان برای اینکه هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را پوشش دهند، به دنبال اخذ بورسیه تحصیلی هستند. بورسیه های تحصیلی به سه نوع دولتی، دانشگاهی و بورسیه های خاص تقسیم بندی می شوند. همچنین بورسیه های تحصیلی از نظر پوشش هزینه ها، به دو نوع اسکولارشیپ و فاند تقسیم می شوند که نوع اول بخشی از هزینه ها و نوع دوم تمام هزینه های دانشجو را پوشش می دهند. بورسیه های تحصیلی به دلیل تعداد بالای درخواست ها برای آن، نیازمند داشتن شرایطی است که از جمله آن می توان به داشتن نمره زبان بالا، رزومه تحصیلی قوی، مقالات بین المللی، شرایط سنی مناسب و داشتن توصیه نامه از اساتید اشاره نمود. انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا به شرح زیر می باشند.

بورس تحصیلی دولتی کانادا

بنتینک فلوشیپ

برای دانشجویان بین المللی که در مقطع فوق لیسانس در رشته های علوم طبیعی، علوم اجتماعی یا تحقیقات بهداشتی قصد ادامه تحصیل دارند.

ریسرچ IDRC

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان کشورهای در حال توسعه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری.

بورسیه تحصیلی NSERC

بورسیه تحصیلی برای دانشجویان رشته علوم طبیعی و مهندسی در مقطع کارشناسی ارشد.

بورسیه تحصیلی غیر دولتی کانادا

بورسیه تحصیلی صندوق زیست محیطی Anw Vallee

برای دانشجویان تحقیقات حیوانی در سطح دکتری در بریتیش کلمبیا

بورسیه تحصیلی ترودو

برای دانشجویان در مقطع دکتری

بورسیه تحصیلی خاص

بورس تحصیلی دانشگاه کارلتون

برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی ارشد

بورسیه تحصیلی دانشگاه کونکوردیا

برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه دلشویی

در تمامی مقاطع برای دانشجویان بین المللی و داخلی

بورسیه تحصیلی کالج هامبر

برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه مک گیل

برای دانشجویان بین المللی در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری

بورسیه تحصیلی دانشگاه آلبرتا

برای دانشجویان بین المللی مقطع کارشناسی

بورسیه تحصیلی دانشگاه کالیاری

برای دانشجویان بین المللی از ۵۰۰ دلار تا ۶۰،۰۰۰ دلار

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا:

معمولا مهم ترین مواردی که به آن توجه می کنید هزینه های زندگی و تحصیل در کشوری که قصد مهاجرت به آن دارید است که آگاهی از آنها در اولویت قرار دارد. بسیار منطقی خواهد بود که تصمیم به مهاجرت به کشوری را داشته باشید که هزینه های تحصیل و زندگی در آن مطابق با سرمایه شما باشد. اگر تحصیل و زندگی در کانادا جزء علاقمندی های شما است و از هزینه های زندگی و تحصیل در کانادا و شرایط ویزای تحصیلی کانادا واهمه دارید، اطلاعات ذیل به شما کمک خواهد کرد که برآورد مناسبی از هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا داشته باشید. در بین تمام راه های مهاجرت به کانادا، مهاجرت از طریق تحصیل و اقامت تحصیلی یکی از بهترین و مناسب ترین و مطمئن ترین راه ها است و تنها افرادی که دارای شرایط ویزای تحصیلی کانادا هستند می توانند این ویزا را دریافت نمایند. هزینه زندگی دانشجویی در شهر تورنتو در سال ۲۰۲۱ ماهیانه چیزی بالغ بر ۱,۰۰۰ دلار کانادا می باشد و این هزینه ها در شهر ونکوور به ۱,۸۰۰ دلار کانادا می رسد پس به طبع هزینه های زندگی دانشجویی به شهر محل تحصیل و نحوه زندگی دانشجو وابسته می باشد. کشور کانادا در حال حاضر بیش از ۱۳۰ هزار داوطلب بین المللی را در سال می پذیرد و این آمار نشان دهنده آن است که در این کشور سیستم آموزشی دارای سطح بالا و تحصیلات و امکانات نیز دارای کیفیت بالایی است و همین مطلب سبب شده مقصد بسیاری از اتباع دیگر کشورها و همچنین هموطنان عزیز باشد. در جدول زیر قیمت برخی از اقلام و خدمات مهم در کشور کانادا بیان شده است.

کالا یا خدمات      هزینه به دلار کانادا

اجاره یک آپارتمان در مرکز شهر         ۸۱۳ الی ۲,۱۰۰

هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی در مرکز شهر      ۵,۷۰۰

هزینه خرید یک مترمربع ملک مسکونی در حومه شهر    ۴,۰۲۰

یک وعده غذا در رستوران ارزان          ۱۷

سه وعده غذا در رستوران معمولی برای دو نفر    ۷۰

بیمه خودروهای صفر کیلومتر           حداکثر ۵۰۰

بنزین هرلیتر        ۱٫۱۲

هزینه استفاده از تلفن ثابت ۳۰

اینترنت  ۳۰

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و کار دانشجویی:

امکان کار دانشجویی در کانادا بصورت پاره وقت بوده و مستلزم کسب اجازه از دانشگاه محل تحصیل و اداره مهاجرت کانادا است که عموماً صادر می شود. با کار ضمن تحصیل یا کار دانشجویی می توان بخشی از هزینه های زندگی دانشجویی در کانادا را پرداخت نمود. هر چند از اقدامات مهم جهت فراهم آوردن شرایط ویزای تحصیلی کانادا و اخذ این ویزا این است که باید قبل از ورود به کانادا شواهد کافی ارائه نمایید مبنی بر توانایی پرداخت شهریه و هزینه های زندگی در کانادا. کار دانشجویی در کانادا می تواند مسیری طولانی در جهت کمک به شما در ایجاد کسب و کار خود در آینده باشد و حتی به شما کمک می کند که پس از فارغ التحصیلی بتوانید اقامت این کشور را اخذ نمایید و با سابقه کاری که به دست آوردید راحت تر استخدام شوید.

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و معرفی دانشگاه های برتر کانادا:

کشور کانادا دارای دانشگاه های بسیار مطرح در عرصه بین المللی است و مدرک تحصیلی این کشور در بسیاری از کشورها مورد قبول واقع می شود. در جدول زیر به معرفی دانشگاه‌ها و مراكز آموزش‌ عالي‌ كانادا خواهیم پرداخت.

اسم دانشگاه        رتبه کشوری         رتبه جهانی          تأییدیه وزارت علوم

دانشگاه تورنتو      ۱           ۱۹          دارد – گروه ممتاز

دانشگاه بریتیش کلمبیا       ۲           ۲۸         دارد – گروه ممتاز

دانشگاه البرتا       ۳          ۵۶        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه مک گیل  ۴          ۵۸        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه واترلو      ۵          ۹۲         دارد – گروه ممتاز

دانشگاه سیمون فارسر        ۶          ۱۰۴        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه کالگاری   ۷          ۱۰۸        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه مک مستر ۸          ۱۲۷        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه مونترال    ۹           ۱۳۹        دارد – گروه ممتاز

دانشگاه یورک      ۱۰          ۱۷۳       دارد – گروه خوب

شرایط ویزای تحصیلی کانادا و وضعیت اقامت و اخذ تابعیت پس از تحصیل:

تحصیل در کانادا به تنهایی منجر به اخذ اقامت دائم کانادا نمی شود ولی همان گونه که ذکر شد بعد از فارغ التحصیلی این امکان برای فرد متقاضی مهاجرت به کانادا فراهم می آید که برای مدت زمانی معین در کشور کانادا اقامت داشته باشد و کار مناسبی را بیابد. بعد از فارغ التحصیلی به شخص این اجازه داده می شود تا کاری تمام وقت داشته باشد و در صورتی که تمامی هزینه های زندگی خود را تامین نماید و با پرداخت مالیات و عمل نمودن به تمامی وظایف شهروندی و رعایت قوانین، بعد از ۳ الی ۵ سال موفق به اخذ اقامت دائم کانادا گردد. ۳ سال پس از اخذ اقامت دائم نیز فرد می تواند تابعیت و پاسپورت کانادا را دریافت کند.

پاسخ به سوالات متداول در زمینه ویزای تحصیلی کانادا

✅ شرایط ویزای تحصیلی کانادا برای تحصیل در دانشگاه های این کشور چیست؟

در مقاطع مختلف نیازمندی های مختلفی باید بر آورده شود، اما عموماً مدرک زبان آیلتس و گپ تحصیلی کمتر از ۴ سال برای اخذ ویزای تحصیلی در کشور کانادا مورد نیاز است.

✅ آیا اقامت تحصیلی کانادا می تواند به اقامت دائم این کشور منجر شود؟

پس از پایان تحصیل به شما بین ۹ ماه تا ۳ سال فرصت داده می شود تا در کشور کانادا به جستجوی کار بپردازید و از طریق کار اقامت دائم کانادا را کسب کنید.

✅ آیا تحصیل در دانشگاه های کانادا رایگان است؟

دانشگاه های کانادا شهریه دارند اما در صورت گرفتن بورسیه می توانید رایگان تحصیل کنید.

✅ برای اخذ بورسیه تحصیلی از کانادا چه شرایطی باید داشت؟

بورسیه تحصیلی عموما در مقطع دکترا اعطا می شود. متقاضیان باید رزومه علمی قوی شامل مقالات ISI، مدرک زبان با نمره بالا، معدل بالا و … ارائه دهند.

✅ چگونه ویزای تحصیلی کانادا بگیریم؟

برای اخذ ویزای دانشجویی کانادا باید ابتدا از یکی از دانشگاه های این کشور پذیرش بگیرید. بخش admission دانشگاه ها مسئول رسیدگی به درخواست متقاضیان است. پس از کسب پذیرش باید مدارک لازم برای ویزای دانشجویی کانادا را آماده کرده و به سفارت این کشور مراجعه کرد.

آشنایی با شرایط تحصیلی کانادا در این اینجا به پایان رسید لطفا نظرات خود را برای ما ثبت کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می توانید به دارالترجمه رسمی کرمانشاه مراجعه نمایید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 159 views بار دسته بندی : رپورتاژآگهی تاريخ : 5 آگوست 2021 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.