آموزش وردپرس صندلی اداری غیر استاندارد و عوارض آن - وب آکا

استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد یک حرکت مخرب در جهت از بین بردن سلامت ستون فقرات به شمار می رود. نشستن طولانی مدت بر روی این صندلی ها می تواند کارمندان را با عارضه های جسمی مختلف درگیر کند. این در حالیست که استفاده از صندلی های ارگونومیک و استاندارد، راندمان کاری را بهبود بخشید و سلامت بدن را نیز تضمین می کند.

عوارض استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد

کارمندان یک مجموعه اداری ناچارند تایم زیادی از فعالیت خود را بر روی صندلی بنشینند. نشستن طولانی مدت بر روی صندلی های غیر ارگونومیک می تواند آسیب های متعددی به بدن بزند. شاید در نگاه اول متوجه این آسیب ها نشوید. چرا که روند تخریب و فرسایش مفاصل و ستون فقرات کاملاً تدریجی است.

اما به طور حتم متوجه کاهش عملکرد مطلوب خود می شوید. شما در زمان استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد دائماً احساس ناراحتی و خستگی می کنید و تمایل دارید بلند شده، دوری بزنید و مجدداً به کار خود باز گردید.

احساس عدم آسایش و بروز نشانه های مربوط به گرفتکی های عضلات، منجر به کاهش تمرکز و راندمان کاری می شود. این تنها بخشی از عوارض استفاده از صندلی های بی کیفیت و غیر استاندارد است. سایر عوارض در موارد زیر خلاصه می شود:

  1. احساس درد و سوزش در ناحیه گردن و شانه
  2. افتادگی شانه و تغییر حالت طبیعی بدن
  3. تعریق بیش از حد بدن در نواحی کمر و نشمین
  4. ایجاد فشار مشاعف بر پا و ناحیه لگن
  5. احساس ناراحتی در مچ دست

نشانه های یک صندلی غیر استاندارد

حال که با عوارض ناشی از نشستن بر روی صندلی های غیر استاندارد آشنا شدید، لازم است خصوصیات یک صندلی غیر استاندارد را نیز بشناسید. تنها در این صورت است که می توانید نمونه های بی کیفیت را شناسایی و کنار بگذارید. اساساً صندلی های غیر استاندارد با چند ویژگی و ضعف مشخص شناخته می شوند.

فاقد پشتی و تکیه گاه حمایت گر هستند

اولین راه برای تشخیص صندلی غیر ارگونومیک توجه به پشتی و تکیه گاه صندلی است. در صندلی های غیر استاندارد از پشتی های حمایت گر استفاده نمی شود. تکیه گاه صندلی می بایست حداقل تا میان کتف ها بالا آمده و گودی کمر را نیز پوشش دهد. تنها در این حالت است که صندلی می تواند از بروز عارضه های جدی در ستون فقرات جلوگیری کند.

ارتفاع دسته ها نامناسب است

با نشستن بر روی صندلی غیر استاندارد احساس می کنید دسته ها زیر آرنج را پوشش نمی دهند. یا پایین تر از حد معمول قرار دارند و یا در ارتفاع بالا قرار گرفته و دست ها را بیش از حد بالا می برند. ممکن است در این حالت دست ها با میز اداری یک زاویه تند و حاده بگیرند که بسیار خطرناک و آزاردهنده است.

چرخ ها حرکت صحیحی ندارند

چرخ های یک صندلی اداری غیر استاندارد فاقد مقاومت کافی در برابر نیروی وزن هستند. همچنین حرکت این چرخ ها غیر روان بوده و با تأخیر صورت می گیرد. در مواردی نیز چرخ ها بی دلیل قفل شده و مانع حرکت صحیح کاربر می شوند. اتصالات این دسته از صندلی ها در برابر آسیب های فیزیکی دوام کافی ندارد. از این رو آسیب های هرچند کوچیک نیز منجر به خرابی و یا شکستگی صندلی می شود.

از متریال های بی کیفیت ساخته می شوند

صندلی های غیر استاندارد توسط پوشش های ارزان قیمت و بی کیفیت ساخته می شوند. این پوشش ها فاقد خاصیت تنفس پذیری، عبور هوا و رطوبت هستند. از این رو منجر به تشدید تعریق بدن در نواحی تکیه گاه و یا نشیمن می شوند. این ویژگی به مرور کاربر را اذیت کرده و با مشکلات متعددی روبرو می سازد.

امکان تنظیمات شخصی ندارند

در صندلی های ارگونومیک کاربران می توانند مشخصاتی همچون زاویه تکیه گاه، ارتفاع صندلی و نشمین را به شکل شخصی تنظیم کنند. تنظیم صحیح صندلی اداری اغلب توسط جک های تعبیه شده بر روی بدنه صندلی صورت می گیرد. پیداست که در سایه این ویژگی، افراد مختلف می توانند آسایش و رفاه کامل را تجربه کنند. در لینک https://rasekhoon.net/article/show/1602180/ می توانید نحوه صحیح تنظیم صندلی اداری را مشاهده نمایید.

این در حالیست که صندلی های غیر استاندارد فاقد اهرم های تنظیم کننده هستند. شاید صندلی یک کارمند برای او گزینه مناسبی به نظر برسد، اما با تعویض این کارمند، صندلی آن برای سایر افراد غیر قابل استفاده خواهد بود.

قیمت مشخصی ندارند

شاید تصور کنید عموم صندلی های غیر استاندارد ارزان قیمت هستند. این در حالیست که برخی صندلی های گران قیمت نیز فاقد خواص ارگونومیک هستند. این دسته از صندلی ها ظاهری جذاب و زیبا دارند اما از نظر عملکرد بسیار ضعیف عمل می کنند. از این رو برای تشخیص صندلی غیر استاندارد به هیچ وجه فاکتور قیمت را ملاک ارزیابی قرار ندهید.

سخن پایانی

در زمان استفاده از صندلی اداری غیر استاندارد عوارض جسمانی مختلفی را تجربه می کنید. این عوارض در ابتدا با علائمی همچون سوزش در گردن و شانه، درد در ستون فقرات و همچنین کاهش راندمان کاری بروز می یابد. از آنجایی که شما زمان زیادی از روز را در پشت صندلی می گذرانید، بهتر است به منظور حفظ سلامت بدن، استفاده صندلی های غیر استاندارد را کنار بگذارید.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 2,570 views بار دسته بندی : رپورتاژآگهی تاريخ : 3 می 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.