آموزش وردپرس کاهش ۱۸درصدی نزاع درخراسان جنوبی/فوتی تصادفات ۵۰ درصد افزایش یافت - وب آکا

به گزارش خبرنگار زیپ نیوز، محمد علی توکلی صبح دوشنبه در نشست خبری اظهار کرد: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۸ هزار و ۲۰۸ معاینه بالینی در خراسان جنوبی انجام شده است که نسبت به سال قبل از آن ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی بیان کرد: از این ۱۸ هزار و ۲۰۸ معاینه بالینی، مصدومین ناشی از تصادفات با پنج هزار و۳۴۶ مورد و نزاع با سه هزار و ۸۹۴ مورد رتبه دوم معاینات را به خود اختصاص داده است.

کاهش آمار نزاع در خراسان جنوبی

توکلی با اشاره به اینکه خبر خوش پزشکی قانونی کاهش آمار نزاع در استان است، ادامه داد: در سال ۱۴۰۱ پرونده‌های نزاع ۶.۵ درصد کاهش داشته به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ سه هزار و ۸۹۴ پرونده نزاع تشکیل دادیم که این آمار در سال ۱۴۰۰ میزان چهار و ۱۶۴ پرونده بوده است.

وی یادآور شد: در دو ماهه سال جاری پرونده‌های نزاع خراسان جنوبی ۱۸ درصد کاهش داشته که جای خرسندی است.

توکلی با تأکید بر اینکه در سال ۱۴۰۱ مصدومین ناشی از تصادف پنج هزار و ۳۴۶ مورد بوده است، گفت: این آمار در سال ۱۴۰۰ حدود چهار هزار و ۱۲۱ مورد بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه فوتی‌های ناشی از تصادفات در استان ۵۰ درصد افزایش داشته است، گفت: متوفیان ناشی از تصادفات در سال ۱۴۰۱ تعداد ۳۹۲ نفر بوده است در حالی که این آمار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲۶۱ نفر بوده است.

۱۱.۷ درصد فوتی تصادفات مربوط به تصادفات درون شهری بوده است

توکلی گفت: از ۳۹۲ فوتی ناشی از تصادفات ۱۱.۷ درصد مربوط به تصادفات درون شهری و ۸۱.۹ درصد مربوط به تصادفات برون شهری بوده است.

وی با اشاره به اینکه فوتی ناشی از سوختگی در سال ۱۴۰۰ تنها ۶ مورد بوده است که متأسفانه این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۷ مورد رسیده است که بخشی از آن ناشی از آتش سوزی‌های در تصادفات بوده است که این افزایش حیرت آور است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی ادامه داد: اجساد معاینه شده در پزشکی قانونی خراسان جنوبی طی سال گذشته ۷۱۶ مورد بوده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۶ درصد افزایش داشته است.

توکلی با بیان اینکه مصدومین ناشی از حوادث کار در خراسان جنوبی حدود ۱۲ درصد طی سال ۱۴۰۰ کاهش داشته ولی شاهد افزایش فوتی‌های این موضوع بوده‌ایم، گفت: فوتی‌های ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۰ تعداد ۹ مورد و در سال ۱۴۰۱ تعداد ۲۶ فوتی بوده است.

وی یادآور شد: در مورد سقط درمانی جنین در سال ۱۴۰۱ تشکیل پرونده‌های ما حدود ۶.۹ درصد کاهش داشته است به گونه‌ای که در سال ۱۴۰۱ تعداد پرونده‌های این موضوع ۹۵ پرونده و در سال ۱۴۰۰ تعداد ۱۰۲ پرونده بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی گفت: از تعداد ۹۵ پرونده سقط جنین برای ۶۴ مورد مجوز صادر کرده و ۲۳ مورد نیز عدم صدور داشته‌ایم.

توکلی در مورد آمارهای دو ماه سال ۱۴۰۲ بیان کرد: معاینات بالینی پزشکی قانونی خراسان جنوبی در این بازه زمانی هفت درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن کاهش و معاینه اجساد نیز ۳۸ درصد افزایش داشته است.

مدیرکل پزشکی قانونی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شهرستان‌های سربیشه و زیرکوه با کمبود پزشک رو به رو هستیم، گفت: در هفته قوه قضائیه سال جاری برای نهبندان معارفه پزشکی معاضدتی را خواهیم داشت.

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 236 views بار دسته بندی : دسته‌بندی نشده ، رپورتاژآگهی تاريخ : 7 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.